Samppasport  Futurez

XC90 Vaimon kauppakassi

  • 62 Vastauksia
  • 21991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
XC90 Vaimon kauppakassi
« : 09.06.2013, 02:43:46 »
Tulipas hommattua (kaverin pienellä painostuksella) tollanen 7hlö XC90 D5 2005, mutta uudemmalla 185hv koneella.  :idiot2:

Taipaleen alku on ollut ehkä hivenen kankea:

Heti alkuun napsahti pyörreläppien jo "korjattu" akseli irti kolostaan (kuluttanut tiensä ulos) ja ettei turhan halvalla pääsisi, niin myös EGR "kaasuläppä" päätti samaan syssyyn menettää hampaansa säätömoottoristaan.

Oli todella mielekästä ajaa "nilkuta kotiin"-moodissa moottoritiellä, kun mopoautotkin vilkutteli valojaan takana...

Innolla odotan maanantaita, että pääsee tutustumaan varaosien hintoihin.  >:(




Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #1 : 09.06.2013, 04:19:58 »


-


« Viimeksi muokattu: 06.02.2016, 19:28:38 kirjoittanut -TICI- »

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #2 : 09.06.2013, 16:22:37 »
EGR "kaasuläpästä" oli porsinut "syyttä" ( ei mitään mekaanista estettä läpän liikkumiselle) pari ratasta.

Läpästä löytyi tiedot:

Volvo
8692720

05W406

Bosch 0 281 002 701

087

59008 06:45 4

Onko näin, että: Pyörreläpistä ei tule vikakoodia? Koska ainoastaan vikakoodit 9140 ja 9190 (näin ulkomuistista) oli päällä liittyen tähän vikaan...

Ja tuo varsi kun irtoaa, niin läppäkoneisto voi jäädä "hyvään" asentoon tai huonoon asentoon, huonommassa ei kestä kovin kiihdytellä vaan heittää koneen vikatilaan ja tehot veks...näin sinisellä kerrottiin.

Osaako joku kertoa kumpi on se "hyvä asento" tai kumpi on se läpät auki / kiinni asento?
« Viimeksi muokattu: 09.06.2013, 16:32:18 kirjoittanut -TICI- »

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #3 : 09.06.2013, 19:38:32 »
Onnittelut hienosta valinnasta, tollasella vois kuvitella itsekkin ajelavan ja rouvakin olis varmaan tyytyväinen.

Toi kaasuläppävika on nyt sellanen, et niitä vaan tapahtuu ei ole tietääkseni merkkiriippuvainen. Bensa Volvoissa kuulemma ihan tyyppivikana pidetään tuota samalla nimellä varustettua palikkaa.

Kyllä se siitä iloksi vielä muuttuu.  *tumppuun->
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #4 : 09.06.2013, 19:43:26 »
mistään mitään tiedä mutta 7 paikkanen XC90 on aina hyvä valinta  :D

olisko sulla kuitenkin 2006 mallia jos on jo 185 heppanen rekisteröity lienee loppuvuodesta 2005

varaosa.fi kerto läppäs hinnaks tämmösen http://www.varaosa.fi/LargeProductCard.php?productid=VolvoOE31216665 eli 520€ karkeesti volvon hinta suunnilleen sama kun varaosa.fi myy orkkis osia
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #5 : 09.06.2013, 19:59:13 »
Jos nyt en ihan väärin muista, niin ainakin wetterin hinta oli tuossa keväällä 620 euroa, kun yhden asiakkaan autoon tuollaisen vaihdoin. Ruotsista tilaamalla sen sai noin 4500 kruunuun, eli suunnilleen samaan hintaan kuin sen saa varaosa.fi. Volvon koodi oli muuten vaihtunut tuolle osalle.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #6 : 11.06.2013, 00:16:43 »
Juurikin tuon 7-paikkaisuuden, sekä maavaran takia tohon sitten lopulta päädyin (ja se painostus). Auto taitaa tosiaan olla 06-mallinen, mutta rekisteröity 05. 185hv ja 6v tomaatti.

Ollut aika kovassa käytössä sisustan puolesta, kyynärnojan lukitukset hävinneet vuosien saatossa, sekä "mukitelineen" kansi ei avaudu.
Löytyi netistä yksi edullinen läppä, mutta olen valitettavasti jonossa.

Olisi mukava saada auto ajoon, että pääsee selvittelemään seuraavaksi alustan ja voimansiirron kolinoita. Pitänee varmaan hakea vastaava laite koeajoon jostain liikkeestä, että pääsee vertaamaan noita kolahduksia, mitkä tulee suuntaa vaihdettaessa.

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #7 : 11.06.2013, 09:28:00 »
Tuo vaihtunut volvon koodi oli 31216665, ja läpän vanhakoodi oli tuo sama  8692720
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #8 : 11.06.2013, 09:42:57 »
Tuo vaihtunut volvon koodi oli 31216665, ja läpän vanhakoodi oli tuo sama  8692720

Siis toi 31216665 on uusi koodi vai?
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #9 : 11.06.2013, 12:26:04 »
Onko ainoastaan koodi muuttunut, vai myös itse tuote?

Onko boschin numero sama?

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #10 : 11.06.2013, 13:03:49 »
volvon osanumerot muuttu kun siirtyvät vadiksesta vidaan aika isosti ja sitten normaalia muutosta osanumeroissa kun vähän parantelevat.

puslat joita muuten on tossa alustassa aika monta aiheuttaa kolahtelua ainakin omassa takaajat naukuu kun tekee tiukkoja käännöksiä.

Suunnan vaihtoon liittyvät kolaiukset voi johtua voiman siirrosta, onko kulmavaihteeseen vaihdettu öljyt ettei olisi mennyt boorit.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2013, 13:51:20 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Jantunen

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 317
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #11 : 11.06.2013, 13:53:25 »
Siis toi 31216665 on uusi koodi vai?

Juuri näin  ;)
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #12 : 11.06.2013, 17:10:27 »
Ompa muuten peijakkaan vaikea löytää tollasta tarvikkeena, vaikka oli tuo Robertin numerokin. Kuulin jopa sellasta huhua, että Bosch olisi lopettanut valmistuksen?  :o
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #13 : 11.06.2013, 21:33:59 »
Tuo vaihtunut volvon koodi oli 31216665, ja läpän vanhakoodi oli tuo sama  8692720

Nopealla googletuksella väittää, että BOSCH 0 280 750 520 olisi tuo uusi koodi... ja BOSCH 0 280 750 521 tarjotaan myös sopivaksi...  :-\
« Viimeksi muokattu: 11.06.2013, 21:42:50 kirjoittanut -TICI- »

donnari

  • Vieras
Vs: XC90 Vaimon kauppakassi
« Vastaus #14 : 12.06.2013, 13:13:10 »
volvon osanumerot muuttu kun siirtyvät vadiksesta vidaan aika isosti ja sitten normaalia muutosta osanumeroissa kun vähän parantelevat.

puslat joita muuten on tossa alustassa aika monta aiheuttaa kolahtelua ainakin omassa takaajat naukuu kun tekee tiukkoja käännöksiä. suunnan vaihtoon liittyvät kolaiukset voi johtua voiman siirrosta, onko auton etuperään vaihdettu öljyt vai onko se tuo muuten jo gen 3 tai peräti 4 haldeksi kun omassa on gen2 ja siinä on etuperässä vaihdettavat öljyt, siis kulmavaihteesta puhun...
Mitähän tässä nyt loppujen lopuks tarkotettiin ;DEli laatikkoöljyäkö tuolla etuperän öljyllä meinasit?Vai kulmavaihteen?vai haldex:in?
etuperän öljythän näistä vaihdellaan yleensä huuhtelemalla ;)ja haldex:in versiosta riippumatta öljynvaihto kaikkiin kyseisiin paikkoihin onnistuu ja on suotavaa....
Normaalitapahan on tosin:kulmavaihteeseen samalla kun se uusitaan poorien mennessä pilalle,haldex:iin kun autosta tulee etuveto ja laatikkoon kun vaihteet vaihtuu miten sattuu :P

 

RallyBaron  Samppasport