KL-varaosat  Race.fi

Volvo Amazon 70 (yli 100hv) varaosien laittoa

  • 192 Vastauksia
  • 88699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #90 : 27.07.2012, 23:34:15 »
Mä ostin tänään itselle "sellaset" orggis vanteet. Yksi setti löyty toimittajalta. Jos olis ollut toinenkin, niin oisin lainnut sulle vinkin.

Us partsilta? Sieltä sanottiinkin että juuri tänään meni viimeinen sarja Turun suuntaan, perhana olin hidas ;D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #91 : 27.07.2012, 23:47:11 »
Us partsilta? Sieltä sanottiinkin että juuri tänään meni viimeinen sarja Turun suuntaan, perhana olin hidas ;D

Näin taisi käydä. Kävin sopivasti ruokatunnilla.

Katoppas näitä. Ei lainkaan hassumpia valsseja.

http://www.cragarwheel.com/productoverviews19-3/Wheels

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #92 : 30.07.2012, 19:20:29 »
Pohjan takaosan sain putsattua ja maalattua, samoin toisen takapyöräkotelon..


Keskiosassa vielä työtä, enimmät massat poistettu ja pitää vähän ruosteitakin poistaa, mutta melko siistiä pintää massakakun alla :)


(kuvabolgi ei oikein toimi, piti vaihtaa palvelua..)

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #93 : 18.10.2012, 21:07:36 »
Se aika vuodesta, että joutaa volvo telviteloille :( Kesäkuusta tähän asti kaikki jokapäiväiset ajot hoitui Amazonilla ja aina vei perille :)

Kesän mittaan tosiaan rassasin ja maalasin alusta valkoiseksi pääosin, vielä etusisälokarit ja osa takapäätä putsaamatta. Loput alustan rassailut sitten ensikesänä iltapuhteina.
Muuta kesän huoltoa oli mm: kardaanin ristikot ja tukilaakeri, laturin laakerit, tulpanjohdot ja muuta pientä sipistelyä.

Talven työlistalle ei kummia suunnitelmia ole:
-kansi irti ja sen sipistely tarpeen mukaan, tiivisteet vähintään tarpeen mukaan venttiilityöt ja nokka.
-sisustan siistimistä/kajareille paikkojen teko. Napakat etupenkit tekisi mieli vaihtaa, mutta sitten menisi etu ja takapenkki eriparisiksi tyyliltään..
-vanteiden hankinta, koska renkaat jo hankin. Vaihtoehtoina 17" kromi alut tai dodge caliberin 17 peltivanteet..
-muuta pientä huoltoa mitä mieleen tulee, esim loota

Autohan talvehtii kylmässä tallissa matkan päässä, mutta irto-osia voi kotiin/työpaikalle kantaa ja puunata.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #94 : 19.02.2013, 20:44:17 »
Noniin, kesää kohti valmistautuminen alkanut taas :)

Koko talvena en ole tallissa ollut kuin puolipäivää välimatkasta johtuen.. Silloin irroitin kannen sipistelyä varten.
 
Nyt tein kanaviin pienen siistimisen: Imukanaville vain erittäin kevyt siistintä. Pakokanavia kaivoin hieman enemmän ohjurin seudulta ja tasoitin seetin/kanavan yhtymäkohdan jouheaksi. Enempää en tuohon osaakkaan tehdä.  Kansi lähtee seuraavaksi koneistamoon, siellä millin siivu pois ja venttiilityöt niinkuin parhaaksi katsovat.

Kevättä odottamassa on nyt uudet puskurit ja 17" kromivanteet 8) Tilasin rosteriset puskurit veteraani osaston topicin perusteella, ja ei kaduta kun katsoo kiiltoa vanhoihin verrattuna.

Seuraavaksi pitää tilata uusi nokka kun kansikin pois tieltä. Nykyinen on A ja vähän lisää henkeä pitäisi kierroksille saada. Mietin tilaisiko C vai K nokan. Virittämään ei sen enempiä ole tarkoitus nyt käydä. Häviääkö K nokalla alakierrostoimivuutta merkittävästi? Kaasuttimena pysyy vielä yksi strömberg seuraavan kesän. 

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #95 : 30.03.2013, 18:37:01 »
Tahti on huima, jo toinen päivä tallissa sitten viimesyksyn ::) Asensin uuden C-nokan paikoilleen ja putsasin lohkopinnan tiivisteen jämistä. Vaikka talliin ei ole päässytkään auton luokse, olohuoneessa ja työpaikalla jotain pientä puuhaa ollut.

 

140 Volvosta olevat SU:t putsailin ja kiilloittelen niitä vielä. Imu/pakosarjasta rälläköin pakosarjan pois. Peltisarja ei mahtunutkaan aivan, vaan ottaa keskiputkista kiinni imusarjan tasaus kanavaan. Pieni rälläkointi imusarjaan ja lienä litistys pakosarjaan niin mahtuu, paljosta ei ole kiinni. "Kantena" toimii laudanpätkä.. Putsarit vielä puuttuu, jotkin kiiltävät hankittava. Sopiva rosteri tai alumiinilevyn palanen jos vastaan kävelee, niin voisi ne kötöstellä itsekkin, visio on päässä, aihio vaan puuttuu ::)
Kaasarit on vain puhde hommaa. Vapuksi ajoon entisillä osilla, koska kantta vaille ajokunnossa :)

Kaivoin vanteet vaatekomerosta esille, renkaat pitää pyöräyttää ensiviikolla. Olen kymmeniä renkaita vanteille laitellut, mutta niissä ei ole ollut väliä tuleeko ruosteiseen peltivanteeseen jälkiä. Jännittää vähän noihin kumet laittaa kun kerrankin muuta kuin vanhat raihnaiset ja renkaatkin matalaprofiilia.


Pitää kokeilla jos autosolilla saisi ns. viimeisen kiillon esille.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #96 : 30.03.2013, 19:51:51 »
komiat vanteet :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #97 : 31.03.2013, 05:05:39 »
komiat vanteet :)

On. Nuo Thrust II:t on aina hyvä valinta. Suomessa ei taida olla Amatzonejen alla edes noita paljon olla?  :)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #98 : 31.03.2013, 11:19:35 »
Hyi, HIF-kaasuttimet  ;D
Onko sulla noi männät tallessa noissa kaasuttimissa kun ainakaan tossa kuvassa ne ei o paikoillaa  ???


TT2:set on kyllä hienot vanteet, ite vaan tykkään enempi muusta ku krominvärisestä-
muuutta makuasia, eikä näillä ole muutenkaan tarkoitus kuin miellyttää itseään, jota ne varmasti tekee  :)

Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #99 : 31.03.2013, 21:54:56 »
Hyi, HIF-kaasuttimet  ;D
Onko sulla noi männät tallessa noissa kaasuttimissa kun ainakaan tossa kuvassa ne ei o paikoillaa  ???


TT2:set on kyllä hienot vanteet, ite vaan tykkään enempi muusta ku krominvärisestä-
muuutta makuasia, eikä näillä ole muutenkaan tarkoitus kuin miellyttää itseään, jota ne varmasti tekee  :)

On nuo kaasareiden osat rasiassa tallessa, nyt vain kasattu valeeseen puunauksen ajaksi.

Kaasuttimien männistä tulikin mieleen. Neulat sain irti mutta mites neulan holkin saa irti männästä? neuloja kun paineli niin toinen neula liikkuu/palautuu jousta vasten, toinen ei. Se jumiutunut pitäisi katsoa onko jousi poikki vai muuten jumissa. Tarkoitan siis männän pikkuruista jousta, en isoa männänpäällistä jousta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #100 : 31.03.2013, 22:23:29 »
Sulla on mahis olla eripari männät. Noissa uudemmissa männissä on juurikin sellainen jousitettu neula joka
on jollain nylokkiholkilla kiinni männässä. Vanhemman mallin mäntä taas on sellainen että siinä on pelkkä neula,
eikä mitään jousta perässä. Eli kun nyppäät neulan pois, se on tosiaan pelkkä neula.

Idea tossa uudemmanmallin neulassa ( missä on jousi) on että laiska pääsee vähemmällä, silloin
suutinholkkia ei tarvitse keskittää niin tarkasti. Ja käsittääkseni HIF-mallin kaasuttimissa
pitäisi olla vain tätä mäntätyyppiä.

Se jousittamaton neula taas vaatii huolellisen suutinholkin keskityksen ettei
neula hinkkaa suuttimeen kiinni. Aiheuttaa mm. suuttimen ja männän jumiutumista kun vetää ryypyn ( HS-sarja) /
voi jumittaa missä kohtaa tahansa riippuen miten huonosti on keskitetty.


Voin ottaa huomenissa kuvia selkeytykseksi jos tuosta ei käynnyt ilmi. Ja jos siis itse tajusin mitä tarkoitit.

Tässä vanhemman mäntätyypin neula:



Tässä uudemman mäntätyypin neula, tuohon tulee sitten jousi päähän ja holkki alle:

« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 22:34:26 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #101 : 31.03.2013, 23:12:51 »
OK :) tämä selvensi. Tarkistin juuri että männät ovat aivakin samaa paria. Siinä männässä jossa neula ei palaudu tuntuu kuitenkin jousi olevan kun rautalangan pätkällä tunnustelee. ilmeisesti hapettumaa, toinen kaasutin on saanut kosteutta säilytyksessä. Neuloissa on rihlaus tuossa yläosassa.
Pitää koittaa liuottaa wd40. Ilmeisesti suutin holkki on vain painettu mäntään, mutta eipä tuota irti saa kun ei ole mitään mistä sitä voisi vetää irti. Taskulampulla (huonolla) tiirailin niin yläpuolelta ei tuurnalla taida saada sitä lyötyä pois?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #102 : 31.03.2013, 23:17:52 »
Ei saa. Ei sen neulankaan kyllä sieltä pitäisi ilman holkkia tulla ulos.
Jos vedät pihdeillä siitä neulasta ( laitat kuitenkin uudet niin ei haittaa mitkään jäljet neulassa)
niin se holkki joko tulee sieltä, tai sitten se holkki hajoaa. Tai sitten joku sankari on
turannu ylemmän kuvan mallisen neulan sinne holkin sisään joka ei todellakaan kuulu sinne,
vaan tuommoinen alemman kuvan missä on tuo kaulus, joka jää juuri sen holkin taakse.

Kuulostaa perin mystiseltä  :P
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #103 : 31.03.2013, 23:29:48 »
Koitin ottaa juuri kuvaa, mutta eihän tuo kamera meinaa tarkentaa.. jos tuosta selvää yhtään saisi


Neulat vetäsin pois pihdillä, kun ovat silminnähden kuluneet ja uusimisen tarpeessa. Tuo männän holkki vaikuttaisi olevan rautaa ruosteesta päätellen. Neuloissa meistetty merkintä KN

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo Amazon "huoltoa"
« Vastaus #104 : 01.04.2013, 00:44:40 »
No tuo selvensi. Nuo on vanhan mallin männät ja noista tuo holkki ei edes kuulu irrota. Uus neula vaan. Jos toisesta irronnu holkki niin sit on asiat huonommin. Keskität vaan huolellisesti suutinholkin ettei neula kahnaa suutinputkeen kun nostat ja lasket männän.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Futurez  Kulkukoira