Autoracing  KL-varaosat

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 3120 Vastauksia
  • 845610 Lukukerrat

0 jäsentä ja 21 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1485 : 06.07.2017, 01:13:16 »
Hölmö kysymys, mutta voiko toffeelaikalla poistaa tarraa auton lasista?

Tietysti voi, mutta jääkö mitään silminnähtäviä jälkiä?
mattopuukon terällä itse lähtisin kokeilemaan en tuohon toffeelaikkaan ota kantaa sen kummemmin

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1486 : 06.07.2017, 09:29:52 »
Trikeprojekti loppu sitten ennenkun alkokaan... yks puhelinsoitto, juuei onnistu suomessa ilman poikkeuslupaa trafilta joka tarvis tarkat piirustukset, lujuuslaskelmat jne yms ja koko projekti tulis maksamaan niin paljon että samalla rahalla ostaa pian vaikka Lotus superseiskan...

Stanan byroslavia...

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1487 : 06.07.2017, 09:36:29 »
mattopuukon terällä itse lähtisin kokeilemaan en tuohon toffeelaikkaan ota kantaa sen kummemmin
Kyllä mää nimenomaan tolla toffeella lähtisin, se on hyvä! Mattopuukko taas voi jättää skruiduakin jos ei o tosi varovaanen
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1488 : 06.07.2017, 16:36:16 »
onko kokemuksia varaosasivusta autodoc.fi?

Muutaman kerran tilannut, joka kerta osat ollu sitä mitä piti ja kohtuullisen nopealla toimituksella.

Sen ainoan kerran, kun ei haluttua osaa ollut hyllyssä ottivat yhteyttä ja kysyivät, että haluatko tilalle valmistajan xyz osan vai mitä tehdään. Kommunikointi tuon asian tiimoilta toimi hyvin, joten ei pahaa sanottavaa kyseisestä puljusta
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1489 : 06.07.2017, 18:12:36 »
Kyllä mää nimenomaan tolla toffeella lähtisin, se on hyvä! Mattopuukko taas voi jättää skruiduakin jos ei o tosi varovaanen
Toffeessa on se ikävä ominaisuus, jotta lasia kihnuttaessa saattaa tulla pistemäistä lämpökuormaa joka saattaa aiheuttaa ei toivottuja lämpöjännitteitä lasipintaan. Essonpaari huhu  ::)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1490 : 06.07.2017, 18:15:38 »
Trikeprojekti loppu sitten ennenkun alkokaan... yks puhelinsoitto, juuei onnistu suomessa ilman poikkeuslupaa trafilta joka tarvis tarkat piirustukset, lujuuslaskelmat jne yms ja koko projekti tulis maksamaan niin paljon että samalla rahalla ostaa pian vaikka Lotus superseiskan...

Stanan byroslavia...
Samasta syystä jäi aikanaan ammattikoulukaverin tieliikenne-locost rakentamatta.


Onko esim. ruotsissa auto yhtä pyhä ja rajoitettu lehmä kuin suomessa?  Miksi suomessa auto on pyhä ja varjeltu lehmä?

The moose

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1491 : 06.07.2017, 22:16:10 »
Hirsipaneelia? Vahva kutina, että pitempään olleena halkee. Riippuu tietenkin kuinka paljon kaarella. Ainakin oman talon paneelit näyttää sen verran kuivuneilta, että halkeisivat suhkot helposti. Toki ite laitettiin hakanauloilla ja 4 per juoksu ettei pääse nousemaan ja silti on vähän kaarella.
No joo hirsipaneeli varmaanki oikee nimitys tuolle ja kuusta. Keväällä aloteltu ja ei oo vieläkään valmista. Harkittin myös piilokanta ruuveja ku tuolle paneelille lyöty lautajuoksut vanhan pystypanelin päälle ja nauloilla ja liian lyhyillä. On tuo sit sellane järjen riemuvoitto ettei rajaa.

Nii joo ja paneloitsijan mielestä oli järkevää ottaa kaikki vanhat kerrokset pois.. panelointi ja sen alla ollut tuulensuojalevytys. Joka laitettu lisälämmöneristeeksi alkuperäisen paneelin päälle. Nyt joka nurkka vetää ja tuuli humisee. Talvellakin pysty ennen oleen paitasillaan ilman kaminan valkeeta. Tuskin enää voi.

Tänään kävin vähän koittamassa. Noin 6mm on paneeli vetänyt kuprulle. Ja oikenee tai suoristuu kun naulaa jos vaan olis jotai mihkä naula tarttuis. Kun tuonne taakse laitetut pystyjuoksut ei oo tarpeeks tiukkaa tavaraa. Vanhaan seinään kun naulaa ni tarttuu ku tauti. Mut ei voi kun on alotettu jo tuolleen tyhmästi.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1492 : 11.07.2017, 09:37:01 »
Tiedetäänkös täällä noista autopuolen muutosprosenteista? Itse kun en ole perehtynyt kuin MP lainsäädäntöön. Mietin jotta jos ostaisi halvan kuplan, repis siitä korin hittoon, sehän on käsittääkseni pelkän pohjalevyn päälle rakennettu ja siihen vain nostettu pellit päälle? Sitten rakentaisi itse peltikorin tilalle Ariel Atomia muistuttavan putkikehikon.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1493 : 11.07.2017, 10:25:51 »
Tiedetäänkös täällä noista autopuolen muutosprosenteista? Itse kun en ole perehtynyt kuin MP lainsäädäntöön. Mietin jotta jos ostaisi halvan kuplan, repis siitä korin hittoon, sehän on käsittääkseni pelkän pohjalevyn päälle rakennettu ja siihen vain nostettu pellit päälle? Sitten rakentaisi itse peltikorin tilalle Ariel Atomia muistuttavan putkikehikon.

Eipä taida onnistua suomessa tuollaisen omavalmisteen leimaus..
Viisaammat jatkakoon..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1494 : 11.07.2017, 11:19:33 »
Tiedetäänkös täällä noista autopuolen muutosprosenteista? Itse kun en ole perehtynyt kuin MP lainsäädäntöön. Mietin jotta jos ostaisi halvan kuplan, repis siitä korin hittoon, sehän on käsittääkseni pelkän pohjalevyn päälle rakennettu ja siihen vain nostettu pellit päälle? Sitten rakentaisi itse peltikorin tilalle Ariel Atomia muistuttavan putkikehikon.

Enää ei onnistu käyttään kuplan pohjaa. Mutta kuitenkin on tehty näitä Shelby Cobra Replikoita lasikuitukorilla. En tiedä mikä ero niissä on. Toki Cobrat on laitettu rungon päälle. Kuplan runko/pohjalevy ei ole ihan yhtä tukeva varmaankaan kun ne minkä päälle on Cobran koppaa laitettu. (Euro Ford).
V70 TDI

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1495 : 12.07.2017, 15:28:19 »
kävin tos kaupas ja parkkeerasin lähimpään ruutuun ennen ovee mutta jätin invapaikan vapaaksi, noh tulin kaupasta niin oli ambulanssi siinä invapaikalla, saako edes ambulanssi parkkeerata siihen? jos siis ei oo mitään toimenpidettä menos

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1496 : 12.07.2017, 16:01:35 »
kävin tos kaupas ja parkkeerasin lähimpään ruutuun ennen ovee mutta jätin invapaikan vapaaksi, noh tulin kaupasta niin oli ambulanssi siinä invapaikalla, saako edes ambulanssi parkkeerata siihen? jos siis ei oo mitään toimenpidettä menos

Saahan ne lanssit tehdä mitä vaan, vaikka u-käännöksen ohituskaistalla, kuten tässä muutama päivä sitten Kuopiossa Joensuun tiellä. Ja tuo vakavasti loukkaantunut nainen on veljen vaimo.

Jospa ne oli käyttämässä invalidia kaupassa?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1497 : 12.07.2017, 16:48:15 »
Enää ei onnistu käyttään kuplan pohjaa. Mutta kuitenkin on tehty näitä Shelby Cobra Replikoita lasikuitukorilla. En tiedä mikä ero niissä on. Toki Cobrat on laitettu rungon päälle. Kuplan runko/pohjalevy ei ole ihan yhtä tukeva varmaankaan kun ne minkä päälle on Cobran koppaa laitettu. (Euro Ford).

Jotenkin semmoinen muistikuva että niiden Taunus Cobrienkin rakentaminen olis saatu torpedoitua joku vuosi sitten.

Tuollaisen omapuolivalmisteen leimaus taitaa tosiaankin olla Suomessa tekemätön paikka, tai vähintäänkin järjetön, tyyliin ensin pitäisi rakentaa yksi valmis yksilö, joka ajetaan paskaksi törmäystesteissä, puhumattakaan kaikista muista vaadittavista hyväksynnöistä... Käsiteltäisiin vissiin uutena ajoneuvona?

Tai jos korin korvaaminen itsetehdyllä putkihässäkällä rinnastettaisiin korinvaihtoon, pitäisi siitäkin varmaan saada joltain viralliselta instanssilta lujuuslaskelmat ja tieliikennehyväksynnät tms. yms. jne.

Lainaus
Autoverolain 3 §:n (266/2003) mukaan Suomessa rekisteröity ajoneuvo verotetaan uudelleen, jos sen osista vaihdetaan 50 prosenttia tai enemmän tai jos itsekantavalla korilla varustetun ajoneuvon kori vaihdetaan. Ajoneuvon kori katsotaan vaihdetuksi, jos yli puolet korikehikosta (ilman luukkuja, ovia ja kansia) on vaihdettu.

https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ensirekisteroinnin_jalkeinen_autovero/uudelleenverottaminen_osien_vaihtamisen_takia

Tuontiautojen 25% raja ei vissiin ole enää voimassa...
« Viimeksi muokattu: 12.07.2017, 16:59:08 kirjoittanut HammerDown »
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1498 : 12.07.2017, 17:24:20 »
Se itseasiassa on kuin onkin mahdollista ainakin sen perusteella mitä olen tällä välillä saanut kaivettua mutta...

Tarvii poikkeusluvan trafilta, sen voi saada mutta maksaa 380eur oli päätös kumpi kampi ja luvan saaminen voi kestää hyvinkin kauan (jopa vuoden pari). täytyy yksittäishyväksyttää ennen muutoskatsastusta esim Testmillillä jossa suoritetaan mm korin vääntöjäykkyystesti ja mittaukset. Pelkkiin viranomais yms maksuihin helppo tonni. Ja tosiaan valmis ajoneuvo vielä kaiken päälle verotetaan uudestaan. Alkaa se valmis kirppu oikeasti kuulostaa ihan vaihtoehdolta... tai sit keksittävä jostain ulkomailta joku riittävän kieroutunu hauskanpitolaite joka sitten raahaa tänne.

Perkele kun kaikki pitää tehdä niin helevetin vaikeeks... esmes jenkeissä voi pl kalifornia rekisteröidä vaikka formulan kun laittaa vilkut ja valot.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2017, 17:28:01 kirjoittanut Mattson »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #1499 : 12.07.2017, 17:37:50 »
Se itseasiassa on kuin onkin mahdollista ainakin sen perusteella mitä olen tällä välillä saanut kaivettua mutta...

Tarvii poikkeusluvan trafilta, sen voi saada mutta maksaa 380eur oli päätös kumpi kampi ja luvan saaminen voi kestää hyvinkin kauan (jopa vuoden pari). täytyy yksittäishyväksyttää ennen muutoskatsastusta esim Testmillillä jossa suoritetaan mm korin vääntöjäykkyystesti ja mittaukset. Pelkkiin viranomais yms maksuihin helppo tonni. Ja tosiaan valmis ajoneuvo vielä kaiken päälle verotetaan uudestaan. Alkaa se valmis kirppu oikeasti kuulostaa ihan vaihtoehdolta... tai sit keksittävä jostain ulkomailta joku riittävän kieroutunu hauskanpitolaite joka sitten raahaa tänne.

Perkele kun kaikki pitää tehdä niin helevetin vaikeeks... esmes jenkeissä voi pl kalifornia rekisteröidä vaikka formulan kun laittaa vilkut ja valot.
Mitenkäs, jos löytyisi joku pas2 ajettu kolmipyörä? Sen sitten ajattaisi suomeen, korjailisi ja tekisi mieleisensä.

Vai iskeekö tässäkin byroslavia, "ettei onnistu kun ei ole täällä rekisteröintihyväksyntäkatsastuskyttäystodistusta" tjsp...?

 

RallyBaron  Samppasport