Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #360 : 26.05.2016, 11:07:09 »
Lainaus
Eilen tuli myös käytyä motestilla penkissä. Lukemat hieman erilaiset mitä odotin mutta...




pistää hymyilyttämään 575hp/798Nm @ 2bar  ;D

Tälläkö hajos, vai onko tullut lisää sen jälkeen?

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #361 : 26.05.2016, 11:19:36 »
Ei tuo loppujen lopuksi kovaa pamahtanut mutta hauska ropina kyllä kävi kun palaset sinkoili konetilassa  :D

Okei, sitten nää Volvon koneet jysähtää hiljempaa ku japanilaiset  :2funny:
Joskus tuli tehtyä kurkistusluukku yhen Carinan koneeseen, ja se kyllä pamahti.. :o
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #362 : 26.05.2016, 19:46:10 »
Tälläkö hajos, vai onko tullut lisää sen jälkeen?

ahtopaineet olleet tämän kevään 2,3 bar luokkaa joten varmaan arviolta ~620hp ja ~850nm lukemissa mennään jos mikään ei valtavasti ahdistanut.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #363 : 06.06.2016, 19:38:07 »
Tänään tuli haettua uusi alakerta josta kiitoksen nimimerkki Wompatti:lle



Männät ja kanget pitää laittaa vielä tilaukseen. Harmillisesti ei kerkeä kesämiittiin mennessä saamaan kasaan kun mäntien saapumiseen menee 3-5 viikkoa  :-[
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 02:45:22 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #364 : 07.06.2016, 07:30:12 »
No milläs mäntä kanki yhdistelmällä tää uus pata tulee?
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #365 : 08.06.2016, 21:14:38 »
Ihan perus wisecon takoset ja perus H-profiilia kun budjetti ei taivu PO-metallin kankiin tässävaiheessa  :-[ Eli ahtopaineita joutuu pudottamaan hieman alas että pysyy romut lohkossa sisällä. katsellaan ensitalven aikana kestävämpiä palikoita sitten.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #366 : 08.06.2016, 21:38:47 »
kerkesitkö vielä kattoa syytä tuohon tuhoon, joku laakeri leikannut tai jotain. Meinaan vaan että eihän tässä vielä o liikaa voimaa punalohkolle. Vai mitä  ::)

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #367 : 08.06.2016, 23:16:16 »
kangen alasilmän laakerit oli ehjät ja männäntappi samoin ja yläsilmä liikkui normaalisti eikä ylimääräisiä välyksiä.
Muut 3 kankea "lyhentyneet" noin 0.3mm  :P .
Lohkolle voimaa ei ollutkaan liikaa mutta kanget tuntuivat olevan erimieltä väännön määrästä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #368 : 09.06.2016, 08:27:53 »
Oliko tästä koskaan menny kansipahvia sillä tavalla että nestettä olisi ollut joka sylinterissä?
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #369 : 09.06.2016, 12:28:26 »
Ei ole.
Ainoastaan 4 sylinteri on saanut nestettä. Kahdella aikaisemmalla kerralla kun kasipahvin kanssa oli ongelmia niin vuoto oli niin pientä että teki ainoastaan painetta jäähdytysjärjestelmään kun antoi reilusti pitkiä vetoja.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2016, 12:30:03 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #370 : 26.07.2016, 20:04:21 »
Ajokeli olisi mitä parhain mutta edelleen odotellaan mäntiä ja kankia saapuviksi että pääsisi tiputtamaan romut koneistamolle poraukseen.

Osia odotellessa otin sitten lohkon työnalle ja koneistettiin öljysumuille paikat ja hipaistiin tasopintaa hieman.




« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 02:45:54 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #371 : 13.08.2016, 01:24:45 »
Koneen osia odotellessa hieman perä ja tankkijumppaa.



Perä vaihtuu heittolukolliseen malliin ja bensatankki oli tarkoitus vaihtaa 940 isoon 70l tankkiin kun lähin e85 asema on kuitenkin 65km päässä niin ei tarvitsisi kokoajan ravata tankilla.

Tankinvaihto meinasi jäädä tekemättä kun hoksasin vasta tankkia paikalleen mallatessa että eihän nuo pikkutankin kiinnikeraudat siihen käy mitenkäänpäin.
Meinasin jo ostaa kokonaan uudet kiinnikeraudat mutta eihän niitäkään enää ole saatavissa joten ei muuta kuin leuka rintaan ja tonkimaan rautahyllyä.

Puolenpäivää pääta raavittuani ja puoliaskia tupakkaa myöhemmin oli tälläinen kötöstys valmis.


Vasemmalla alkuperäinen pikkutankin kiinnike





Aikamoinen rävellys siitä tuli mutta jospa tankki ei tielle tippuisi.


Samalla kun pähkäilin tankin kanssa vahvistelin hieman perän kehikkoa
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 02:50:07 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #372 : 10.09.2016, 00:30:50 »
Pieniä edistysaskelia otettu ja myös loikkauksia taaksepäin.

Joutessani tipautin kattoverhoilun alas kun kangas roikkuu enemmänkuin ärsyttävästi tapansa mukaan.
3 metriä halvinta mahdollista plyyssiä ja iso purkillinen kontaktiliimaa ja lopputulos näytti tältä.

liimaa tuli pariin kohtaan aikasta reilusti ja se tuli kankaasta läpi mutta kohtuullisen siisti siitä kuitenkin tuli loppujen lopuksi.

Männät ja kanget saapuivat vihdoinkin ja toimutusaika oli lopulta vaivaiset 12 viikkoa.
Alakerran romut ja kannen kiikutin pikapikaa kuopion venttiilipajalle hegen hoivattaviksi.





Alakerta ja kansi olivat nopeasti valmiit ja harrastaja ystävälliseen hintaan vielä sekä työnjälki kympin arvoista.


Jotta tämä nyt ei kuitenkaan ihan liian helposti menisi niin mittauksissa paljastui että ahtoja.com on myynyt minulle h-profiili veivit joiden yläsilmät on valmiiksi 3-4 satkua väljät. Männäntappi kolisee korvin kuultavasti. Viikon olen yrittänyt selvitellä että mitä tehdään mutta  mitään selvää vastausta ei tunnu saavan siitä puljusta ulos. Taivastelivat vaan että "joo aika väljiltä nää meidän hyllyssäkin olevien kankien yläsilmät tuntuu tappiin, jospa niiden kuuluu olla niin väljät"  :uglystupid2:
Lisäksi kun tilasin männät ja kanget pakettina niin sieltä puuttuivat männän ja kiertokangen väliin tulevat "holkit/prikat" jotka keskittävät kangen. Ahtoja.com:in mukaan heillä ei ollut mitään tietoa että sellaiset tarvitaan vaikka se lukee aivan selvästi wisecon katalogissakin.

Tässä vaiheessa alkoi jo melkein savu nousemaan päästä kun konetta ei pääse kasaamaan yhtien kurakankien ja myyjän yhteistyöhaluttomuuden takia. Onneksi pelastaviksi enkeleiksi saapuivat TK ja importtuning joiden avustuksella saan sunnuntaina käytetyt SPM:n h-profiilit niin pääsee vihdoinkin kasaamaan konetta.




« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 02:51:14 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #373 : 10.09.2016, 08:40:21 »
riittikö pelkkä hoonaus lohkolle vai pitikö kairata?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku
« Vastaus #374 : 10.09.2016, 11:58:58 »
riittikö pelkkä hoonaus lohkolle vai pitikö kairata?
Joutui kairaamaan kun oli jonkin verran kulumaa hieman poikkeuksellisesti sylinterin alapäässä missä männänrenkaat käy kääntymässä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Proturbo  Autodiagnoosi