Elekma  Autoracing

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205395 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #90 : 23.06.2011, 16:56:42 »
Nyt on takan 120 testi kilometriä ja auto pysynyt jopa vielä kasassa mutta pari pikku vikaa on ilmennyt:
-kytkin luistaa
-vaihdelaatikko rutisee ja ulisee
-kardaanin tukilaakeri ulisee ja tukikumi on liian "löysä"
Että tällästä.
Niin, meinasin lähinnä että ennen kuin alkoi noin pahasti luistamaan. Ei kai se ihan alusta asti älyttömästi luistanut?
Jos luistaa yhtään, niin tuskin järkeä lähteä rullille kytkintä polttamaan...
Ja tämä vain oma näkemys asiasta.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #91 : 23.06.2011, 18:04:39 »
Niin, meinasin lähinnä että ennen kuin alkoi noin pahasti luistamaan. Ei kai se ihan alusta asti älyttömästi luistanut?
Kyllä se vakio turbon kytkin luistaa vähän helevatasti 1,4bar ahtopaineella, mulla ei pitänyt 0,8bar paineellakaan, ei edes sintterillä.

Nyt 765 SRE:kin alkaa oleen rajoilla... 720Nm penkitin momenttiavaimella littu+shimmattu 765 asetelma ja orgaaninen levy.

Eli Xuppo, hommaa ny samalla se 765 asetelma, eikä tuota heikompaa M3 versiota. Ja jos pää kestää, eikä tartte nurkka ajoa jatkuvasti ajaa ni sintteri samantien.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #92 : 23.06.2011, 19:08:32 »
Niin, meinasin lähinnä että ennen kuin alkoi noin pahasti luistamaan. Ei kai se ihan alusta asti älyttömästi luistanut?
Alussa kytkin piti ihan ok ja luisti hieman korkeintaan silloin jos vaihtoi nopeasti 3 vahteelta neloselle mutta nyt luistaa heti kun paineet nousee yli 0.8bar  :P Mutta tosiaan tämä oli kyllä ihan odotettavissakin. Rullilla ei ole vielä tullut käytyä juurikin sen takia että kytkin ja/tai laatikko porsisi silloin aivan varmasti.

Tiputin ahtopaineet tuohon 0.8 bar tasolle jotta tuo kytkin pysyisi hengissä siihen asti että saa kerättyä rahaa uuteen voimansiirtoon ja varmaan hetken saa metsästää m90 lootaa kun niitä ei tunnu ihan liikaa olevan markkinoilla tai sitten ovat ylihinnoiteltuja. Köyhälle kaikki on kallista  :D.

hommaa ny samalla se 765 asetelma, eikä tuota heikompaa M3 versiota. Ja jos pää kestää, eikä tartte nurkka ajoa jatkuvasti ajaa ni sintteri samantien.

kyseessä on ainoa auto taloudessa joten se toimii käyttöautona myös joten välttelen sintteriä viimeiseen asti joten massalevyllä mennään mutta tuo 765 asetelma tietysti voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #93 : 23.06.2011, 19:12:34 »
Sisään ajossa olevalla autolla pitäisi mennä rullille.
Ja vielä vakio voiman siirrolla

Welcome to wrJEWf
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #94 : 12.07.2011, 23:01:05 »
Volle on toiminut näihin päiviin asti vallan mainiosti mutta heti kun ratapäivä/miitti alkaa lähestyä niin eikö pakosarjan tiiviste alkanut vuotamaan. ahdinta/pakosarjaa pois purkaessani huomasin että moottoritilan alasuoja muovi on öljyssä. Ei hemmeti hetikö uuden koneen pitää alkaa taas vuotamaan öljyä! No eihän siinä muu auttanut kuin ottaa jakopää auki ja kampuran stefahan se siellä tihkuttaa ja jakohihnakin ottanut osansa öljystä  :tickedoff:
stefa löytyi onneksi omasta hyllystä mutta toivotaan että motonet saa pakosarjan tiivisteen ja jakopään hihnan mulle ennen lauantaita.
Vanha stefa oli aivan sairaan tiukassa mutta onneksi perinteinen poraa reikä ja kierra ruuvi reikään ja vasaralla ruuvista kääntämällä irti kikka toimi tässäkin tapauksessa


« Viimeksi muokattu: 21.03.2014, 21:44:48 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #95 : 13.07.2011, 12:15:44 »
Oliko Scantech/Motonet stefa?

Pelonsekaisin tuntein omaan penta koneeseen vaihdoin väliakselin stefan, kun vahingossa tuota kampuran/väliakselin laippaa putsatessa nirhaisin teräsharjalla orkkisstefaa.

Muut stefat koneessa on vielä tehdasalkuperäiset ja kunnossa (eihän tollasella venemoottorilla ajeta kun tyyliin 1000km vastaava ajomäärä vuodessa, eli kone pikemminkin ruostuu kun öljyyntyy).
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #96 : 13.07.2011, 14:01:12 »
Payen merkkinen oli entinen stefa. Uuden olen ostanut joskus ihan hydraoliikka liikkeestä mittojen kanssa niin toivotaan että se nyt pitäisi.

Tältä näyttää nyt:


Ahdin saatu paikalleen ja uusi jarrutehostinkin löysi paikkansa. Enää ei puuttuisi kuin jakopään hihna toivottavasti se saapuisi perjantaihin mennessä. Pakosarjaa joutui hitsaamaan kun 2 ja 3 pyttyjen putket olivat revenneet jostain syystä irti laipasta.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:39:49 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #97 : 15.07.2011, 14:38:36 »
Jees sain kuin sainkin auton kokoon joten pääsee huomenna lähtemään botnialle :P
Kerkesin jopa imuroimaan ja pesemäänkin sen.



Valmiina lähtöön
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:40:20 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #98 : 15.07.2011, 14:40:59 »
 O0 Tuntuu olevan näitä viimehetken kiirus juttaja liikkeellä.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #99 : 15.07.2011, 19:44:44 »
Ompa se puunannu 8)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #100 : 30.09.2011, 23:08:00 »
Ollut hieman hiljaisempaa tämänkin projektin kanssa. Viimeisen kuukauden aikana kun katsastuskin meni vanhaksi ja totesin että ei kannata tarjotakkaan leimalle ennen kuin etupäähän on vaihdettu jokaikinen pusla kun on aivan täysi työ saada pirssi pysymään edes omalla kaistalla. Jarrulevytkin ovat minimi paksuudessa joten nekin vaihtoon ja jarrukilvetkin ovat tippuneet tielle sejä jarruletkut pykineet :P

pisitin tavaraa tilaukseen ja tälläistä postipate kantoi ovelle:


Nyt pitäisi vaan motivoitua laittamaan nuo palikat kiinni.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:40:46 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #101 : 30.09.2011, 23:10:33 »
Miksi jarrukilvet?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #102 : 30.09.2011, 23:11:04 »
Nätit jarrulevyt. Mistä ostit / mitkä nuo on? :P

Tälläistä osakasaa on ilo katsella :)
Miksi jarrukilvet?
Miksi ei?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #103 : 30.09.2011, 23:18:30 »
Miksi jarrukilvet?
Koska ne suojaavat jarrulevyä ylimääräiseltä paskalta ja vesisuihkuilta.

Nätit jarrulevyt. Mistä ostit / mitkä nuo on? :P

Ebaysta löytyivät ja ovat merkiltään Mtec.
http://www.ebay.co.uk/itm/740-2-3-Turbo-Front-Drilled-Grooved-Brake-Discs-87-91-/290338646713?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4399882ab9
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #104 : 01.10.2011, 11:22:00 »
Miksi jarrukilvet?

Eiks tää oo vähän sama ku et miksi jarrut??  ;D  :idiot2:

Ei vaa hyvältä näyttää...soittele ku roippeet paikallaa nii katotaan katsastusta  ;)
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

 

Elekma  Autoracing