Kulkukoira  Proturbo

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvötin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #180 : 12.05.2013, 17:24:31 »
kiitos tiedoista. eikös 740 jarrut pitäisi passata 900- sarjalaisiinkin vai olenko väärässä ?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #181 : 19.05.2013, 19:38:37 »
kiitos tiedoista. eikös 740 jarrut pitäisi passata 900- sarjalaisiinkin vai olenko väärässä ?

Ei sovi seiskan jarruosat ilman koneistusta tuohon uusikorisen 960 olka-akseliin koska jarrusatulan kiinnityspiste on 6mm ulompana. jos koneistaan 3mm jarrusatulan kiinnikeraudasta ja olka-akselissa olevasta kiinnityspinnasta niin sitten kyll mutta helpoimmalla pääsee kun ottaa jarruosatkin samasta autosta kuin noi olka-akselitkin.


Purin tänään koneesta loput rojut pellolle.



Nyt odotellaan palkkapäivää niin saa hakea uuden vähemmän ajetun kannen sekä laakerit ja tiivisteet koneeseen ja sitten taas takaisin nippuun ja pannu keulalle takaisin.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 23:05:42 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #182 : 22.05.2013, 22:51:49 »
Tänään nakertelin ruohonleikkurin korjauksen yhteydessä vanhoista takaiskareista ja coilisarjan mukana tulleista 850 takaiskareista sopivammat ja jäykemmän pamput kun noi ooppelin iskarit on aivan onnettomat vaimennus teholtaan.









« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 23:06:48 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #183 : 27.05.2013, 02:40:08 »
Käys ottaa parit hypyt soraeekoolla, jos kestää, niin uskallan lyhentää samalla tavalla.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #184 : 27.05.2013, 08:13:06 »
Käys ottaa parit hypyt soraeekoolla, jos kestää, niin uskallan lyhentää samalla tavalla.
Ihmettelen jos ei kestäis, sen verran huonosti on monessa hitsattu ihan tehtaan jäljiltä eikä nekään vissiin katkeile.
Tuommonen männänvarsiaine on hyvää hitsattavaa muutenkin.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #185 : 27.05.2013, 13:11:28 »
Voi kyllä olla että kestää iha 100-0 mutta meneppäs mainitsemaan hitsatuista iskareista tai tuplavakaajista tuolla alustatopiikissa.. Ei muute tommoset jutut kestä tämän foorumin päivänvaloa.  ;)

Eikös sitten voisi lyhennellä kotikonstein myös etuiskareita ilman sorveja?
Rälläkällä vaan poikki ja pala pois välistä, kattoo vaan ettei muokattu kohta pääse rikkomaan stefaa?  :P

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #186 : 27.05.2013, 14:00:09 »
ookko migillä vai tigillä hitsannu noi iskarit?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #187 : 27.05.2013, 15:19:37 »
Joo tosiaan jokainen tekee sitten omalla vastuullaan jos ottaa tästä mallia eli en takaa että tulee kestämään ja nämähän ei ole tieliikenne lailliset jos pilkkua nussitaan.

Mutta kuten kuvistakin huomaa on vakionakin nuo silmukkapäät kiinni hitsaamalla sekä ylä- että alapäässä ja niitä ei ole edes ympäriasti hitsattu kiinni tehtaallakaan.
Tein myös empiirisen kokeilun hitsaamalla tuosta toisesta vanhasta iskarista irtileikatun alapään kiinnityslenkin tuohon katkaistuun yläpäähän. Sen jälkeen kiinnityslenkki ruuvipenkkiin kiinni ja lähdin vääntämään iskarista ja tuloksena oli että iskunvaimentajan varsi ja lenkki vääntyi mutta hitsisauma kesti joten eiköhän noi jotain kestä.

Migilla turasin palikat yhteen



Eikös sitten voisi lyhennellä kotikonstein myös etuiskareita ilman sorveja?
Rälläkällä vaan poikki ja pala pois välistä, kattoo vaan ettei muokattu kohta pääse rikkomaan stefaa?  :P


Etuiskareissa homma on hieman toinen jo senkin takia että ne ottavat vastaan myös paljon sivuttaisia voimia toisin kuin nuo takapamput joihin kohdistuu vain pitkittäiset voimat.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2013, 15:25:23 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #188 : 27.05.2013, 22:24:04 »
Joo elä huoli, ei tulis mieleenkään lähtee ketään syyttämään, jos oma volvo on jossain kalliossa omien muutosten takia.   ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #189 : 27.05.2013, 22:48:59 »
Luulisi tuon takaiskarinpään olevan se kaikkein parhaiten kestävä paikka kun siellä on se iskari kuitenkin toisessa päässä vaimentamassa tällejä.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #190 : 02.06.2013, 20:02:54 »
Hitsatut iskarit löysivät paikalleen ja samalla säädin perän täysin tonttiin.



Tein reissun ensin jyväskylään josta mukaan tarttuivat tiivistet ja laakerit koneeseen ja sen jälkeen kuopion suunnille ja sieltä mukaan tarttui tälläinen


Sen verran nätti keli niin kelpaa siistiä kantta vaikka pihalla  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 23:08:00 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #191 : 14.06.2013, 19:26:25 »
Eilen tuli vietettyä töiden jälkeen jokunen tunti tallilla ja sainkin melkolailla niputettua moottorin kasaan.



Tuttu koneistaja teki tälläisiä kivoja rinkuloita männän ja kangen väliin. Jos vaikka nyt ei koneesta kuuluisi ylimääräisiä kolinoita






Laakereilla on menkat tai jotain  :2funny:













« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 23:10:11 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #192 : 15.06.2013, 10:39:02 »
Mitä ainetta laitoit noihin liuskoihin ja nokkiin?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #193 : 15.06.2013, 13:31:33 »
se on ihan asennusrasvaa http://www.roadmachine.fi/redline/Asslube.html
löytyy muummuassa motonetistä ja kun hommaa myös pienen siveltimen niin näppärästi saa siveltyä jokapaikkaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #194 : 15.06.2013, 13:51:19 »
vai persrasvaa sinne on laitettu :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

Futurez  Kulkukoira