Ateho  Elekma

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #240 : 28.11.2013, 21:38:20 »
Viimeaikoina ollut hieman hakusassa motivaatio, aika sekä rahat joten projekti ei ole oikein meinannut edistyä millään.
Onneksi vanhalle korille löytyi ostaja niin oli pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja nostaa tekniikka pois korista ja myös Hauting tuli auttamaan koneen irroituksessa.




« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:13:34 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 Farkku 16v Turbo -88
« Vastaus #241 : 08.02.2014, 00:06:58 »
jaahas kootanpas tänne hieman syksyn/talven tapahtumia.
Homma on edennyt kuin etana eteenpäin eli hitaasti ja epävarmasti. Suunnitelmatkin ovat muuttuneet varmaan tuhat kertaa ja jopa koko koneen myyminen on käynyt mielessä mutta nyt kun on ajellut 4 kuukauden ajan b200e koneella niin pakkohan tuo kone on vaihtaa ja budjetti ei salli uuden koneen rakentamista.

Ensimmäisenä oli ohjelmassa alustan siirtäminen. Farkun omat jarrut olivat aivan loppu joka kulmasta, perä jollotti ja bensatankkikin joutui vaihdettavien listalle kun jostain syystä pumpun loiskekaukalo oli irronnut ja kolisi ympäri tankkia ajaessa.








Alustanosien siirron yhteydessä asensin myös sisälokasuojat eteen kun takaakin jo sellaiset löytyi.

Sitten olikin vuorossa vuosikatsastus ja leima saatiinkin paperiin mutta alustasarjan joutui muutoskatsastamaan  ::) vaikka yritin että eikai näin vanhassa tartte.




Moottori ja vaihdelaatikko on viety tutun tallille säylöön ja kone laitettu pukkiin kiinni ja ohjelmassa olisi laakereiden uusinta ja kampiakselin vaihto. Tämän jälkeen pannu olisikin valmis nostettavaksi farkun keulalle.

Muutamia osahankintoja myös tehty.

[
Meni hermot kun hajotin taas vaihteeksi muovisen moottorin roiskesuojan jääpääkkuun niin hommasin tälläisen hieman järeämmän suojan


Myös yhdelläpyörällä sutiminen saa luvan loppua ja siihen lääkkeeksi räikkälukko.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:16:53 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #242 : 08.02.2014, 09:01:11 »
Onko tähän tulossa lisää iskua vai miksi kampuran vaihto?
Onhan se nätin näköinen tuo farkku S*
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #243 : 08.02.2014, 16:37:02 »
Räikkälukko farmariin... Onneksi on voimaa että voit ohjata kaasulla
Kampiakseli on nyt turbokoneesta otettu. Tottunut tehoihin 8)
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #244 : 08.02.2014, 17:58:09 »
Epäilemättä 4 kuukautta vaparivinokoneella saa ajattelemaan asioita uudelta kantilta. :2funny: Ei kai tämä käyttöauto ole jos räikkälukon meinaat laittaa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #245 : 08.02.2014, 18:10:54 »
Epäilemättä 4 kuukautta vaparivinokoneella saa ajattelemaan asioita uudelta kantilta. :2funny: Ei kai tämä käyttöauto ole jos räikkälukon meinaat laittaa?

Kyllä tämä ihan käyttöauto on ja tällä tullaan ajamaan vastaisuudessakin kesät ja talvet kun en toista autoa omista.


Onko tähän tulossa lisää iskua vai miksi kampuran vaihto?
Onhan se nätin näköinen tuo farkku S*

Vakio iskussa pysytään.
Kampura joutuu vaihdettavien listalle koska ks-koneistamo ei ollut tehnyt työtään ja mitannut kiertokangenkauloja kuten oli sovittu ja myös laskutettu.
kaulat ovat siis kuluneet alle sallitun mitan mikä selittää oudosti kuluneet laakerit.

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #246 : 08.02.2014, 19:12:19 »
Kyllä tämä ihan käyttöauto on ja tällä tullaan ajamaan vastaisuudessakin kesät ja talvet kun en toista autoa omista.
Ihan tälleen pakko kysyä, että eikö oo hieman liukas ajaa talvella maantielläki tämmönen nuilla väännöillä ja tehoilla?  :D
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #247 : 08.02.2014, 19:37:27 »
Kyllä tämä ihan käyttöauto on ja tällä tullaan ajamaan vastaisuudessakin kesät ja talvet kun en toista autoa omista.

Kerran oon elämässäni ajanut 240:stä jossa oli räikkälukko, oli sen verta kauhea että ei sillä huvikseen kruisailis muutakun rälläysmeiningillä. :D

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #248 : 08.02.2014, 19:57:52 »
Nooh kuka tykkää mistäkin, on itelläkin kesäautossa cuscon 2-way levylukko eikä itteä häiritse edes kaupunkipyörittelyssä sen jurinat. Tiiä sit millästä meteliä tuo räikkälukko pitää ::) Ainakin tuo cusco kääntää katseita parkkipaikoilla, ei ehkä hyvällä tavalla mut kuitenkin ;D Lukottomalla ajaminen vaan on vehkeestä, oli sit kesä tai talvi.

Mut hyvältä vaikuttaa projekti, tehokkaat farkut on jotain erilaista ::)
« Viimeksi muokattu: 08.02.2014, 20:00:23 kirjoittanut Pöndeix »
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #249 : 08.02.2014, 20:16:49 »
Melkoisen karkeat on omatkin kokemukset räikkälukosta. Vaan kukin tyylillään ja voihan tuo olla ihan säätötekninen homma miten sen haluaa käyttäytyvän. Vaatii sitten todellakin timmit puslat taka-akselistoon, muuten ryskää ihan sikana. Vaan kokeile ihmeessä ja kertoile kokemuksia kun saat paikalleen.  O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #250 : 08.02.2014, 21:07:44 »
945 perässä ei räikkä ilmoita olemassaolostaa juuri mitenkään. 145sessa runksutus kuuluu jopa, ja kun tekee lukkojarrutuksen niin välillä paukahtaa sillei että ensimmäisellä kerralla luulin ettei perässä ole mitään ehjää enään. Hyvin se muutoin toimii.

Lienekkö veteraanissa niin epätasapainoset takajarrut vai mitä.

No jokatapauksessa ei paluuta avoimeen tai g80 ritsaan ole. Mahtava kapistus.  S*
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #251 : 19.02.2014, 20:02:24 »
Ihan tälleen pakko kysyä, että eikö oo hieman liukas ajaa talvella maantielläki tämmönen nuilla väännöillä ja tehoilla?  :D

Ihan samallalailla noillakin väännöillä ajelee talvella kuin vakio moottorillakin. Pitoahan on kuitenkin sama määrä oli sitten vääntöä minkäverran tahansa.  :)


Tässä hieman aikaan saannoksia:


Pohjapanssarin laitoin paikalleen koska meinasi olla hieman ongelmana lumisemmilla sivuteillä että konehuone oli täynnä lunta kun moottorin kannakepalkki kaapi keskipolanteen mukaan  :D


rouskaisin 60mm rasiaporalla reijän öljypropun kohdalle kun ei kiinniosta lähteä irroittelemaan tuota joka öljynvaihdon yhteydessä


Itse moottorikin alkoi edistymään kun uudet laakerit saapuivat.


Alakerta onkin jo melkein kokonaan nipussa mitä nyt öljypohja ja vauhtipyörä on vielä irti. Hyvällä tuurilla alan ensiviikolla nostamaan koneen paikalleen. 
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:24:37 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #252 : 19.02.2014, 20:51:46 »
Mistä tuommosen panssarin saa?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #254 : 24.02.2014, 18:14:22 »
Oliko toi 850 coilover setti minkä merkkinen? Millasta sanottavaa siitä?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Samppasport  Futurez