Ateho  Elekma

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205394 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #285 : 24.04.2014, 10:49:11 »
Tekstin perusteella voisi päätellä että tehoa on reservissä jonkin verran jos summan mutikassa käännetyillä 1.3bar paineilla tuli 414hp ja 551Nm :D Mitkäs ne isot paineet sitten on :o

Maksimipaineet on luokkaa 1.8-2.0bar jolloin varmaan hätyytellään jo 500hp rajaa. Tällähetkellä paineet kuitenkin maltillisesti 1.5bar vaikka säätöön ei ole koskettu penkityksen jälkeen.
Penkittäjä jostain syystä halusi penkittää 3 vaihteella niin ei oikein paineet nousseet sinne minne piti ja paineiden nousu tapahtui reilun 1000rpm myöhemmin kuin kadulla.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #286 : 24.04.2014, 11:50:03 »
Mukavia tehoja ;) Et sattunu ottamaan videoo penkkauksesta?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #287 : 01.05.2014, 19:23:11 »
Mukavia tehoja ;) Et sattunu ottamaan videoo penkkauksesta?

Ei valitettavasti tullut otettua videota tai kuvia.


Rengastusta vaihdettu taas vaihteeksi :P



Koko ehkä hieman överi 235/40R18 mutta tuollaiset sattui löytymään käytettynä edullisesti.
Kunhan nuo hiekkatiet hieman paranee niin pitää laskea keulaa hieman alaspäin.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:04:56 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #288 : 01.05.2014, 19:50:29 »
Paremmathan nuo on, valkoinen vanne passaa punaiseen autoon muutenkin hyvin! O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #289 : 01.05.2014, 20:37:45 »
Paremmathan nuo on, valkoinen vanne passaa punaiseen autoon muutenkin hyvin! O0

Sehän näyttää ihan samalta kuin palopäällikön auto vuonna 1988.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #290 : 01.05.2014, 21:46:43 »
Sehän näyttää ihan samalta kuin palopäällikön auto vuonna 1988.

Kulkupuoli taitaa olla hieman eriluokkaa. :)
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #291 : 08.05.2014, 22:39:05 »
Kaikki ei taas mene aivan putkeen  :tickedoff:



*tähän pitkä litanja kirosanoa*
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:05:10 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #292 : 08.05.2014, 22:57:07 »
Ei kai tullu damagee? Oliko Volvon originelli lauhdutin, ja millä tavalla hajos?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #293 : 08.05.2014, 23:02:01 »
Ei kai tullu damagee? Oliko Volvon originelli lauhdutin, ja millä tavalla hajos?
Ihan orginelli volvo osa ja pullistunut hieman alaosasta ja komeasti lurautti kaikki öljyt tielle. Auto oli helppo hinata kotiin 3km matka kun seurasi öljyvanaa. Aikaisemmin oli ongelmia alhaisen öljynpaineen kanssa ja nyt taitaa olla sitten päinvastoin. Tuhojen laajuus selviää myöhemmin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #294 : 08.05.2014, 23:05:18 »
Tuhojen laajuus selviää myöhemmin.
Voe kakka...

Ehtikö öljynpainevalo jo syttyä / kävikö kuivana?
Ei onneksi syttynyt tuo öljy niin kuin mulla kävi.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #295 : 08.05.2014, 23:16:32 »
Voe kakka...

Ehtikö öljynpainevalo jo syttyä / kävikö kuivana?
Ei onneksi syttynyt tuo öljy niin kuin mulla kävi.
Öljynpaine valo kerkesi vilkahta parikeraa himmeästi mutta veikkaan että tuossa kennossa oli sen verran pieni reikä että koneessa on ollut jonkinlaiset öljynpaineet vuodosta huolimatta tuon 3km matkan että ei ole käynyt ainakaan täysin "kuivana".
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #296 : 09.05.2014, 11:49:57 »
Alkaa näyttää jo ihan autolle.  S*
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #297 : 30.05.2014, 00:01:25 »
Kannentiiviste oireili hieman jo penkityksessä kun kone pulautti hieman nestettä paisarista ulos ja ei se ainakaan ajamalla korjaantunut kun nestettä kuluu 1L/100km  :P

Onneksi Tommi Kaitola toimitti harrastaja ystävälliseen hintaan hieman kovemman tiivisteen ja KL-racingista tuli kovat kannenpultit.


Todennäköisesti vanha tiiviste on pettänyt sen takia että nuukana miehenä olen käyttänyt samoja alkuperäisiä kannenpultteja vaikka hattu on ollut jo 5 kertaa irti  :idiot2:

Myös uusi öljynjäähdytin tuli vanhan poksahtaneen tilalle. Tällähetkellä jäähdyttimen tilalla on vain pätkä letkua.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2017, 03:05:40 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #298 : 30.05.2014, 10:44:06 »
paljos otit paksuutta cometicsille?

Ja huomaa sit kiristella momentti vaiheet useempaan kertaan kun toi "pahvi" vähän hakee paikkaansa. itsellä eka momentti piti kiristää 5 kertaa ennen kun ei enää kirrannu :D
« Viimeksi muokattu: 30.05.2014, 10:45:49 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 740 16v Turbo -88
« Vastaus #299 : 30.05.2014, 11:20:24 »
Ja huomaa sit kiristella momentti vaiheet useempaan kertaan kun toi "pahvi" vähän hakee paikkaansa. itsellä eka momentti piti kiristää 5 kertaa ennen kun ei enää kirrannu :D
Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä?

 

Carcom Oy  Ateho