Elekma  Autoracing

M90 ja sre

  • 42 Vastauksia
  • 20441 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laiskanpera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
M90 ja sre
« : 22.01.2017, 20:10:06 »
Elikkäs moneen kertaan jo varmasti pyörineet nämä kysymykset mutta kerrataan vielä!
Tarvis vaihtaa järeempää kytkintä ja sen verran olen tajunnut että -97 940 on 240mm levy ja kyseessä on m90.
Katselin että olisiko sre 765 oiva valinta vakio asetelman tilalle, mutta meneekö tämä suoraan kyseiseen autoon ja jos ei niin mitä muutoksia?
Entäpä painelaakeri soveltuuko nykyinen?
Mikä levy olisi toimiva jos kriteerinä olisi jousitettu massalevy?
Jos tulee muita osa ehdotuksia mieleen niin kertokaa ihmeessä!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #1 : 22.01.2017, 20:28:03 »
Tämä asetelma on tarkoitettu autoosi.

Kytkimen painelevy SACHS (ZF SRE)

883082 999712

http://www.topautoosat.fi/sachs-zf-sre-7303434.html

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #2 : 22.01.2017, 20:34:24 »
Jos tehotavoitteet eivät ole ihan mahdottomat niin laittaisin AP-Racing(Ford Mustang viritysosa) kytkinasetelman teräsvauhtipyörän kera ja Volvon 850 R:n jousitetun 240 mm:n massalevyn.
Tai no vääntöhän tuon pelin ratkaisee mutta kai tuolla se 600 nm vääntöä menee turvallisesti läpi että heilahtaa ja on mukava käyttää.
Painelaakerina menee ihan Volvon M46 laatikon vakio muistaakseni.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2017, 20:49:24 kirjoittanut Eikka »

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #3 : 22.01.2017, 20:41:59 »
B230ft+m90

- Pottapyörä
- Sasch SRE 883082 999763
- Dieselin M90 kytkinlevy sasch 65-1862 468 031
- Alkuperäistä vastaava painelaakeri sasch 65-3151 189 232
- Pottapyörän pultit uudet volvolta, kaksoimassan ovat liian pitkät

En laittanut mitään prikkoja tai muuta. Hyvin toimii ja ei luista. Koneessa on mitsun t19 ahdin ja n.1bar ahtoja.
940 classic
Amazon -68

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #4 : 22.01.2017, 20:58:02 »
655, -ja 618 loppuiset Sachs asetelmat ovat kanssa ihan ok tavaraa.
Ovat vaan 228 mm:n kytkinlevyille ja todella raskaita käyttää.
Sachs 763 loppuisella kytkinasetelmalla en ole ajanut mutta eikös sekin ole 228 mm:n kytkinlevylle tehty?
765 -ja 712 loppuiset Sachs kytkinasetelmat ovat jo 240 mm:n kytkinlevylle.
Lienevät myös todella raskaita käyttää verrattuna AP-Racingin asetelmaan.
Uudempien Volvojen D5 asetelma tai RS Focuksen asetelma vakiolla kaksoismassapyörälläkään ei ole huono.
Vauhtipyörä on vaan todella painava vissiin.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2017, 21:31:54 kirjoittanut Eikka »

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #5 : 23.01.2017, 09:29:46 »
Itellä kans kytkimen päivitystä eessä ja hetken asiasta luettuani oon saanu semmosen käsityksen että järkevintä olisi  vaihtaa kaksoismassan tilalle pottapyörä samalla. Onko nuita pottapyöriä siis sekä sillä hammastuksella että ilman jota LH2.4 kanssa tarvitsee?

Toinen vaihtoehtohan olisi 712 asetelma joka passaa tuohon kaksoismassavauhtikseen?

Ja ajattelin samanlaisen kokoonpanon tilata kuin moikkilla ja kun katselin tuolta topauton sivuilta niin kytkinlevyä ja painelaakeria löytyy samalla sarjanumerolla, mutta puuttuu tuo alussa oleva 65 luku. Onkohan kuitenki samat romut kyseessä?

Ohessa vielä screenshotti tämänhetkisestä ostoskorista, ettei nyt vaan menis vituiksi    ::)




Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #6 : 23.01.2017, 11:44:49 »
Itellä kans kytkimen päivitystä eessä ja hetken asiasta luettuani oon saanu semmosen käsityksen että järkevintä olisi  vaihtaa kaksoismassan tilalle pottapyörä samalla. Onko nuita pottapyöriä siis sekä sillä hammastuksella että ilman jota LH2.4 kanssa tarvitsee?

Toinen vaihtoehtohan olisi 712 asetelma joka passaa tuohon kaksoismassavauhtikseen?

Ja ajattelin samanlaisen kokoonpanon tilata kuin moikkilla ja kun katselin tuolta topauton sivuilta niin kytkinlevyä ja painelaakeria löytyy samalla sarjanumerolla, mutta puuttuu tuo alussa oleva 65 luku. Onkohan kuitenki samat romut kyseessä?

Ohessa vielä screenshotti tämänhetkisestä ostoskorista, ettei nyt vaan menis vituiksi    ::)



Tuollanen paketti tuli itelle just ennen joulua ja samasta putiikista  :)
E: ei tullu laakeria kun oli jo valmiina uus hyllyssä
Ja noita pottapyöriä, on vissii 3 erilaista, reiätöntä ja sit bendix reiäkäjaolla? Ja tietty tuo Lh2.4 versio myös :)
« Viimeksi muokattu: 23.01.2017, 11:47:51 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #7 : 23.01.2017, 17:50:14 »
Kestikö kauan toimitus? Näyttäs olevan vähä hoonoo soomi sivu ja tuotteet lähtee vissii saksasta asti  ::)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #8 : 23.01.2017, 21:46:31 »
Kestikö kauan toimitus? Näyttäs olevan vähä hoonoo soomi sivu ja tuotteet lähtee vissii saksasta asti  ::)
Pe 9.12 illalla tilasin, ma 12.12 lähti matkaan saksasta. 19.12 tuli kotia asti toimitettuna :)

E: Ei oo kyl valittamista ollu tost puljusta :) Tuolt tuli aikasemmin männänrenkaatkin mulle
« Viimeksi muokattu: 23.01.2017, 21:55:28 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #9 : 24.01.2017, 17:19:46 »
Joko oot lyöny osat paikoillee? Sillä vaan että laitoikko rikkoja/levyjä tms johoki välii.
   Ja tuli tosiaa tilattua nuo osat ja löyty vielä suomesta ku soitti tuonne race.fi vaikkei nettisivuilla näkynykkään. Ja liki samaan hintaan tosiaan ku tuolta topautosta  :)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #10 : 24.01.2017, 23:45:38 »
Joko oot lyöny osat paikoillee? Sillä vaan että laitoikko rikkoja/levyjä tms johoki välii.
   Ja tuli tosiaa tilattua nuo osat ja löyty vielä suomesta ku soitti tuonne race.fi vaikkei nettisivuilla näkynykkään. Ja liki samaan hintaan tosiaan ku tuolta topautosta  :)
En oo viel, tulee samalla ku uus kone saatu kasattua :) eli keväämmällä sit

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #11 : 28.01.2017, 22:43:08 »
Mitä tommonen 763 asetelma sintterillä ja pottapyörällä kestää oikeesti?

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #12 : 28.01.2017, 23:45:17 »
Mitä tommonen 763 asetelma sintterillä ja pottapyörällä kestää oikeesti?

Race.fi sivun mukaan lupaavat 505nm väännönkestoa eli sen nyt sata varmasti mutta luultavasti enemmänkin. Osittain voi olla pieni vaikutus millä kierrosluvuilla teho tulee, korkeammilla kierroksilla tuleva vääntö luulisi säästävän voimansiirtoa jonnin verran.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #13 : 29.01.2017, 15:19:21 »
Shimmailee vain, niin pitää kyllä kiitettävät lukemat. Käyttäjä "Miikel" on penkittänyt sre763 asetelmalla , sintterillä , pottapyörällä ja m90 lootalla 700nm.
Volvo 242DL -79

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 ja sre
« Vastaus #14 : 30.05.2017, 21:17:42 »
Shimmailee vain, niin pitää kyllä kiitettävät lukemat. Käyttäjä "Miikel" on penkittänyt sre763 asetelmalla , sintterillä , pottapyörällä ja m90 lootalla 700nm.
Minkälaista sintterilevyä suosittelette? Nyt on siis pottapyörä ja sre763 asetelma. Mitä toi shimmaus meinaa? Onko tätä settiä pakko shimmailla tai tehdä muuta kummempia muutoksia että saa jonkun sintterilevyn ja ton sre asetelman toimimaan oikein?

 

RallyBaron  Samppasport