KL-varaosat  Race.fi

Pyyhkijänsulat

  • 342 Vastauksia
  • 125506 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #75 : 13.11.2011, 16:52:28 »
onko delcot hiljaiset, entä swf? Onko muuten volvolla rungottomia sulkia?

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #76 : 13.11.2011, 20:01:41 »
Taitaa mennä nuo tricot hankintaan kun on nuo merkki sulat jotka keväällä vaihdettiin niin ihanloppu. Huomenna honkkariin.

Poissa Stonehenge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #77 : 13.11.2011, 21:12:44 »
Onko muuten volvolla rungottomia sulkia?


Ite hain sinisen tiskiltä ja on rungottomat.

Poissa Volvo-car

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #78 : 13.11.2011, 22:26:11 »
Itsellä Boschin lerppusulat kestäneet jo reilu 2 vuotta (n. 60-70 000km), mutta ei noiden annetakkaan turhaan heilua kuivalla lasilla, eli käytetään vain kun oikeesti on pyyhkimistarvetta...ja yks mikä parantaa sulkien ikää, on se että niitä pitää välillä putsata jarrunesteeseen kastetulla rievulla, pari kertaa kun pyyhkäsee sulan läpi, niin sulka toimii pitkään ja kun lopulta sulka alkaa tekemään raitaa, taas näyttää sille jarrunesterättiä niin johan on taas täysin toimintakuntoiset hyvän aikaa. Toki pidemmän päälle ei tuokaan auta, vaan on hankittava uudet. Mutta voin sanoa että olen ollut Boscheihin tyytyväinen.

Poissa AWD_hybrid_drive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #79 : 19.12.2011, 18:36:31 »

Siniseltä saa rungottomat niihin malleihin, joissa on rungottomat jo tehtaalta tullessaan. Sinänsä sinisen sulkien kehumisen /haukkumiseen vois suhtauta varauksella, että niin volvo, kuin kaikki muutkin autonvalmistajat käyttää useamman eri alihankkijan sulkia Esim ainakin boschin ja SWF:n sulkia on Volvon paketissa. SWF: orginaalit pysyy hyvänä useamman vuoden, kun taas Boschin lerppusulat ei ole ihan yhtä hyvän tuntuisia.

s73

  • Vieras
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #80 : 19.12.2011, 19:29:44 »
näkyy olevan bernerilläkin rungottomia sulkia, laadusta en tiedä 11e kipale. Myyjä väitti hiljaisiksi. Mites nuo swf:n sulat ei kai ne narise? 
« Viimeksi muokattu: 19.12.2011, 19:32:43 kirjoittanut s73 »

Poissa öblöb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #81 : 20.12.2011, 19:12:14 »
Kysynpä nyt täällä, että minkämoiset sulat menee -92 850 volvoon? Pitääkö sopivia metsästää vai onko toivottavasti sen verran standardi kamaa että vanhaankin autoon saa hakea suoraan kaupasta ja menee kiinni ilman jesaria?

Nercs

  • Vieras
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #82 : 20.12.2011, 19:21:07 »
Normi autotarvikeliike ja 53 senttiset eteen ja 43 sinne takalasillee jos tarvista.
Sama malli sopii kaikkiin 850.
http://www.kaha.fi/UserFiles/File/pdf/TRICO_pyyhkijansulat_luettelo_2004.pdf

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #83 : 21.12.2011, 08:18:24 »
Lueskelin ja ihmettelin miten jollain pysyy pyyhkijänsulat hyvänä 1,5-3 vuotta? Itse vaihdan sulat vähintään 2 kertaa vuodessa, välillä useammin.


Biltema = huono, halvin malli (rungollinen)
Bosch = huono, suoraan paketista raitaa ja huonoa näkyvyyttä (molemmat)
Valeo = keskitaso, jättää vähän raitaa, mutta toinen sulka pyyhkii hyvin (rungoton)
Champion = paras tähän mennessä, ei ylimääräisiä raitoja eli pyyhäisee lasin kirkkaaksi kerralla. (molemmat)

edit. Kuitenkin se n. 50 euroa vuodessa, jotta autosta näkee kunnolla pihalle, ei autoilun kokonaiskuluissa paljoa ole.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2011, 08:34:56 kirjoittanut smee »
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #84 : 21.12.2011, 10:01:47 »
Lueskelin ja ihmettelin miten jollain pysyy pyyhkijänsulat hyvänä 1,5-3 vuotta? Itse vaihdan sulat vähintään 2 kertaa vuodessa, välillä useammin.


Biltema = huono, halvin malli (rungollinen)
Bosch = huono, suoraan paketista raitaa ja huonoa näkyvyyttä (molemmat)
Valeo = keskitaso, jättää vähän raitaa, mutta toinen sulka pyyhkii hyvin (rungoton)
Champion = paras tähän mennessä, ei ylimääräisiä raitoja eli pyyhäisee lasin kirkkaaksi kerralla. (molemmat)

edit. Kuitenkin se n. 50 euroa vuodessa, jotta autosta näkee kunnolla pihalle, ei autoilun kokonaiskuluissa paljoa ole.

Itselläni on kolmannet sulat menossa, ja autolla on kilsoja takana reilut 220tkm(ikää 7v). Ei noita nyt ihan puolen vuoden välein tarvitse vaihtaa ::)

Biltemasta ostettuna itse sulat olivat ihan toimivia laitteita edellisessä autossa, mutta se niiden kiinnitysmekanismi/liitin oli aivan onneton. Ei ollut ihan yksi ainut sulka, josta toi kiinnitys hajos pyyhittäessä.

Nykysessä on ollut kahdet Volvolta ostetut sulat, merkistä ei siis tietoa, mutta eivät ilmeisesti ainakaan Boschit ole, sillä nämä nykyiset (Boschit) ovat olleet huomattavasti heikommat kuin Volvolta ostetut sulat. Tiedä sitten mistä johtuu...
Tänään pitää käydä Biltemassa ostamassa lerppusulat, pääsee heti huomenna testaamaan niitä, kun pitäs illalla landelle ajella joulun viettohon :)
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #85 : 21.12.2011, 11:33:19 »
Käytössä Boschin irtokumisulat (ts. vanhaan runkoon uusi pyyhkijän kumi) ja turvaura lasissa. Ihan hyvin on toiminut.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #86 : 21.12.2011, 12:06:25 »
Rungottomista kun on kyse, niin kyllä on taas rahastuksen makua ;)

Nimittäin autossahan on eri pituiset sulat, eli ei voi vaihtaa repsikalta kuskin puolelle... jostain syystä repsikan sulka pysyy paremmin kunnossa!

Sitten se, että rungotonta sulkaa ei voi myöskään kääntää, sillä se kiinnityspiste on fiksattu. Eli siinä vaiheessa kun "sulan yläpää" tekee raitaa, ennen muinoin pystyi kääntämään sulan ja näin raidat siirtyi alas, missä niistä ei ole haittaa.

No nyt kun sulan yläpää alkaa tehdä raitaa, ainoa vaihtoehto on ostaa kokonaan uudet sulat.

Joutuuko nyt investoimaan muutaman kympin autoon, joka on menossa myyntiin keväällä :(

s73

  • Vieras
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #87 : 21.12.2011, 19:06:42 »
 championit narisee kuin vanha veräjä, rungollinen tai rungoton :facepalm: joihinkin rungollisiin pystyy vaihtamaan pelkän kumin, vieläkö kumia saa metri tavarana?

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #88 : 22.12.2011, 07:29:03 »
Joutuuko nyt investoimaan muutaman kympin autoon, joka on menossa myyntiin keväällä :(

Muista sitten mainita myynti-ilmoituksessa että pyyhkijänsulat vaihdettu joulukuussa  ;)
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa kkrinne

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • V60 D4 2019
    • Maalaisen elämää
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #89 : 22.12.2011, 09:19:35 »
En tiedä, onko mutua vai ihan todellista. Mutta sellainen vaikutelma pyyhkijöistä on jäänyt, että vaikka kehitys kehittyy ja tuotteet "paranee", niin kyllähän ne osataan niin suunnitella, etteivät kestä määräänsä pidemmälle. Lisävaikuttimena tietysti tuuli, sade, aurinko, suolamoska, hiekka ja kaikki para-avaruuden pikku illottajat, jotka sulkiin teillämme tarttuu.

Omasta mielestäni (joka on tietysti se kaikkein oikein tottuus  ;) ) talvinen suolamoska, mikä maanteilla lentää ja siinä sivussa tietysti bitumituotteiden jäämät tiestä ja renkaista, syövät sulkia erityisen tehokkaasti. Vai olisiko jotain muuta tietoa tarjolla?

SWF:t oli viime talven ja nyt syksyllä vaihdoin kokeeksi Bilteman 'lötköihin' eli rungottomiin. Vaikea sanoa, että ovatko hintansa väärtit. Ei ne ihan halpoja ole nekään. Edellisessä autossa oli SWF:t ja jotkut halvemmat lötköt, en muista merkkiä. Tähän mennessä laadukkaimman vaikutelman on jättänyt juurikin SWF. Tosin niiden hinta alkaa olla kipurajoilla tai oikeastaan jo ylikin, joten hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan.
Jokainen esine pystyy liikkumaan sen verran, että se on sinun tielläsi.

 

Elekma  Autoracing