ehkä hyvä mennä kysyyn tyhmiä kun ei autoista/sähköautoista mitään tajua, mutta ihan mielenkiinosta jäin pohtiin
normi laturihan on polttomoottorin kyljessä, onko sähköajossa ainoa latausta tarjoava konsti ne jarruenergioiden talteenotto? mutta ne taitaa mennä ajoakulle? tuntus hölmöltä sähköakulla pyörittää laturia joka lataa toista akkua? tietty tuo 12V akun lataus suoraan ajoakusta varmaan olis ihan fiksu ominaisuus silti jollain tasolla olla olemassa
tai ainakin jos ulkosessa laturikaapelissa on kiinni koko auto
noh, on matkailuautoissakin tainnut ollut jo pitkään että käyttöakku ja 12v + muut akut elää keskenään aika synkassa ja huolehtii hieman toisistaan
en tiedä onko premium-autojen murheita vai kaikkien sähköpelien alkupään "ominaisuuksia" nämä? .. tietty on tesloja jo 10vuotta pörrännyt niin ei tuo sähköautojen käyttölogiikka nyt ihan eilispäivän juttuja pitäs olla