Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
9 (25%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
5 (13.9%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
5 (13.9%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (5.6%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
6 (16.7%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
0 (0%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
2 (5.6%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (2.8%)
XC60 jokin muu dieselmalli
5 (13.9%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (2.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 152 Vastauksia
  • 24237 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #30 : 23.04.2023, 11:40:59 »
Dodii nyt tuli tehtyä kaikkien aikojen oma kulutusennätys, kun kävin tankilla 1413,6 km:n jälkeen ja reilu 40L meni eli joku 27-28L olis vielä tankkiin jäänytkin bensaa. Kulutuslukema näytti tarkkaan 3,001L ja tismalleen samaa 3,0L näytti tripin kulutusseurantakin. Se on ollut nyt todella tarkkana. Nyt oli vasta 6s tankkaus. Spritmonitor.de mukaan nyt keskikulutus 4,64L/100km.
4,9L on kaikki ajot Sensuksen mukaan eli! voiko tuosta päätellä siis suoraan, että sähkön osuus ollut "vain" litroina tuo erotus eli jotain 0,2-0,3L luokkaa/100km. Meneekö se kaava siis suunnilleen noin?
Kulutusten ja huoltojen yms kulujen seurantaan suosittelen Android-pohjaista ohjelmaa "Drivvo". Ei ole kovin kallis vaikka rekisteröikin. Erittäin monipuolinen ja hyvä softa ollut.
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Pontito

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #31 : 16.05.2023, 14:27:29 »
Tänään tuli tehtyä vaihtokaupat vm. 2020 XC60 T8:iin. Ensi perjantaina on luovutus.
Millä ajomoodilla tuota kannattaa pitää normaalissa taajama- / kaupunkiajossa jos tavoitteena on taloudellisuus? Vaihtoehtoina oli Hybrid, Pure, AWD(?) ja jotain muuta...
Tämä Volvo-merkkiliikkeen vaihtoautomyyjä muuten tokaisi, että jakohihnan vaihtoväli näissä on 5v/150 tkm, joten näyttää tuokin "tieto" vaihtelevan sitä mukaa mistä asiaa sattuu kysymään.  :D
« Viimeksi muokattu: 16.05.2023, 14:32:10 kirjoittanut Pontito »

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #32 : 16.05.2023, 14:33:08 »
Tänään tuli tehtyä vaihtokaupat vm. 2020 XC60 T8:iin. Ensi perjantaina on luovutus.
Millä ajomoodilla tuota kannattaa pitää normaalissa taajama- / kaupunkiajossa? Vaihtoehtoina oli Hybrid, Pure, AWD(?) ja jotain muuta...
Tämä Volvo-merkkiliikkeen vaihtoautomyyjä muuten tokaisi, että jakohihnan vaihtoväli näissä on 5v/150 tkm, joten näyttää tuokin "tieto" vaihtelevan sitä mukaa mistä asiaa sattuu kysymään.  :D

Pure on se millä kannattaa yleensä mennä kaupungissa. Onnea uudelle autolle! Hyvä peli tämä on, tosin täyssähköä olen katsellut suunnilleen 3 kuukautta oston jälkeen. :D
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #33 : 16.05.2023, 16:37:41 »
Tänään tuli tehtyä vaihtokaupat vm. 2020 XC60 T8:iin. Ensi perjantaina on luovutus.
Millä ajomoodilla tuota kannattaa pitää normaalissa taajama- / kaupunkiajossa jos tavoitteena on taloudellisuus? Vaihtoehtoina oli Hybrid, Pure, AWD(?) ja jotain muuta...
Tämä Volvo-merkkiliikkeen vaihtoautomyyjä muuten tokaisi, että jakohihnan vaihtoväli näissä on 5v/150 tkm, joten näyttää tuokin "tieto" vaihtelevan sitä mukaa mistä asiaa sattuu kysymään.  :D
Minäkin komppaan tuota "pure" ajotilaa. Ollut kyllä paras ja taloudellisin. Sillä kannattaa ajaa myös pitkää matkaa. Vakiona ajotilana on aina hybrid eikä sitä saa muutettua ja siinä täyteen ladattuna sekä muutenkin ilmoittaa aina vähän pienemmän sähkörangen ja purelle vaihtaessa se aina kasvaa jonkin verran. Meillä ollut muistaakseni maksimi mitä se järjestelmä ilmoittaa 36km purella. Nyt kelien lämmettyä pääsee vähän pidemmällekin, arvioisin n. 40km ihan ok. Meillä auto on yleensä tallissa ja näin lämpimilläkin keleillä joskus vähän turhaa järjestelmä haluaa silti käynnistää bensamoottorin ja sillä mennään sitten joku 1-2min tai 500m ja sitten vaihtaa sähkölle... Tuota olen vähän ihmetellyt, että miksi tekee vaikka akku täynnä ja moottorin lämpötila jopa +15C paikkeilla. Bensalla lähtiessä moottorin teho on rajoitettu eli aika hitaasti pitää mennä. Toinen asia mikä on ollut vähän erilaista aiempaan autoon verrattuna, että joskus peruuttaessa jarrujen toiminta vaikuttaa vähän oudolta eli sitä jarrupoljinta pitää tosissaan painaa, että pysyy jarrutuntuma tai jos pitää autoa paikallaan jarrulla.
Edellinen omistaja ajoi 81tkm aikana uskomattomat 0,7L tauluun ja se nousi pari desiä, kun auto ajettiin pääkaupunkiseudulta meille. Tuo kulutustilasto pitää paikkansa, koska se oli tallentunut Sensus ajojärjestelmään ja olin edellisen omistajan kanssa myös sähköpostilla yhteyksissä ja hän kertoi tuon kulutuksen olleen tosiaan alle litran. Meillä nyt Sensuksessa vajaan 6000km ajot 4,4L eli hurja tulos tuo 0,7L kyllä on ollut 3v aikana. Pelkällä sähköllä siis menty aika lailla. Kuinkahan nopeaa tuon hybridiakuston maksimi varauskapasiteetti alkaa laskemaan? Eli tuota olen miettinyt, että voiko 3v aikana jo joku 5km lähteä maksimista pois mikäli ajettu vain sähköllä...
"Charge" toiminnolla saa käytännössä nopeiten nelivedon päälle ellei käytä sitä rullaa mikä 2020 mallissa vielä onneksi on. Meillä just sama vuosimalli. Erittäin hyvin on toiminut ja edellisen tankin kulutus 3 litraa, nyt näyttää n. 2,2 - 2,4L. Tripissä n. 850km tälle tankille ja just 1/4 mennyt eli 3000 km ajelis varmaan samalla suoritteella kaupungissa. Tosi paljon vähemmän on mennyt polttoaineisiin rahaa nyt helmikuun alusta. Sähköautoa oon kans miettinyt, mutta kyllä sillä välirahalla aika monta tankillista bensaa ostais. Ja ihan mukava sitä bensaturbon murinaakin on välillä kuunnella.
Kiihtyvyyksiä kävin mittaamassa ja sitä ennen hommasin Elekmalta Nexlink bluetooth adapterin ja alkoi heti toimia tässä mallissa eli edellinen palikka ei suostunut lukemaan mitään. Torque ja incardoc pro -ohjelmia olen käyttänyt auton datan tutkailuun. Kitkarenkailla sain kiihtyvyydeksi 6,1s ja uusilla kesärenkailla muutama veto ja paras tulos oli 5,7s eli kyllä tuolla hyvin ehtii. Kesärenkaina meillä on nyt Goodyear EfficientGrip2 SUV XL 19" standardikoolla. Mukavan hiljaiset renkaat kyllä tuli alle ja kivat ajella.
Tuosta jakohihnan vaihtovälistä oon vähän sillä kannalla, että kannattaako vielä 2v päästä siinä juuri 5v kohdilla n. 2025 keväällä heti vaihtaa sitä, koska melko vähän moottori on käynnissä ylipäänsäkin ja kuitenkin Ruoåttisa paljon pidempi tuo vaihtovälisuositus...? Sitä pitää alkaa sitten pähkäillä parin vuoden päästä. Erad öljyt ajattelin vaihdattaa n. 90tkm kohdilla ja automaattivaihteistoa vois miettiä sitten sen jälkeen ellei muuta tule.
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #34 : 17.05.2023, 08:31:23 »
Minäkin komppaan tuota "pure" ajotilaa. Ollut kyllä paras ja taloudellisin. Sillä kannattaa ajaa myös pitkää matkaa. Vakiona ajotilana on aina hybrid eikä sitä saa muutettua ja siinä täyteen ladattuna sekä muutenkin ilmoittaa aina vähän pienemmän sähkörangen ja purelle vaihtaessa se aina kasvaa jonkin verran. Meillä ollut muistaakseni maksimi mitä se järjestelmä ilmoittaa 36km purella. Nyt kelien lämmettyä pääsee vähän pidemmällekin, arvioisin n. 40km ihan ok. Meillä auto on yleensä tallissa ja näin lämpimilläkin keleillä joskus vähän turhaa järjestelmä haluaa silti käynnistää bensamoottorin ja sillä mennään sitten joku 1-2min tai 500m ja sitten vaihtaa sähkölle... Tuota olen vähän ihmetellyt, että miksi tekee vaikka akku täynnä ja moottorin lämpötila jopa +15C paikkeilla. Bensalla lähtiessä moottorin teho on rajoitettu eli aika hitaasti pitää mennä. Toinen asia mikä on ollut vähän erilaista aiempaan autoon verrattuna, että joskus peruuttaessa jarrujen toiminta vaikuttaa vähän oudolta eli sitä jarrupoljinta pitää tosissaan painaa, että pysyy jarrutuntuma tai jos pitää autoa paikallaan jarrulla.
Edellinen omistaja ajoi 81tkm aikana uskomattomat 0,7L tauluun ja se nousi pari desiä, kun auto ajettiin pääkaupunkiseudulta meille. Tuo kulutustilasto pitää paikkansa, koska se oli tallentunut Sensus ajojärjestelmään ja olin edellisen omistajan kanssa myös sähköpostilla yhteyksissä ja hän kertoi tuon kulutuksen olleen tosiaan alle litran. Meillä nyt Sensuksessa vajaan 6000km ajot 4,4L eli hurja tulos tuo 0,7L kyllä on ollut 3v aikana. Pelkällä sähköllä siis menty aika lailla. Kuinkahan nopeaa tuon hybridiakuston maksimi varauskapasiteetti alkaa laskemaan? Eli tuota olen miettinyt, että voiko 3v aikana jo joku 5km lähteä maksimista pois mikäli ajettu vain sähköllä...
"Charge" toiminnolla saa käytännössä nopeiten nelivedon päälle ellei käytä sitä rullaa mikä 2020 mallissa vielä onneksi on. Meillä just sama vuosimalli. Erittäin hyvin on toiminut ja edellisen tankin kulutus 3 litraa, nyt näyttää n. 2,2 - 2,4L. Tripissä n. 850km tälle tankille ja just 1/4 mennyt eli 3000 km ajelis varmaan samalla suoritteella kaupungissa. Tosi paljon vähemmän on mennyt polttoaineisiin rahaa nyt helmikuun alusta. Sähköautoa oon kans miettinyt, mutta kyllä sillä välirahalla aika monta tankillista bensaa ostais. Ja ihan mukava sitä bensaturbon murinaakin on välillä kuunnella.
Kiihtyvyyksiä kävin mittaamassa ja sitä ennen hommasin Elekmalta Nexlink bluetooth adapterin ja alkoi heti toimia tässä mallissa eli edellinen palikka ei suostunut lukemaan mitään. Torque ja incardoc pro -ohjelmia olen käyttänyt auton datan tutkailuun. Kitkarenkailla sain kiihtyvyydeksi 6,1s ja uusilla kesärenkailla muutama veto ja paras tulos oli 5,7s eli kyllä tuolla hyvin ehtii. Kesärenkaina meillä on nyt Goodyear EfficientGrip2 SUV XL 19" standardikoolla. Mukavan hiljaiset renkaat kyllä tuli alle ja kivat ajella.
Tuosta jakohihnan vaihtovälistä oon vähän sillä kannalla, että kannattaako vielä 2v päästä siinä juuri 5v kohdilla n. 2025 keväällä heti vaihtaa sitä, koska melko vähän moottori on käynnissä ylipäänsäkin ja kuitenkin Ruoåttisa paljon pidempi tuo vaihtovälisuositus...? Sitä pitää alkaa sitten pähkäillä parin vuoden päästä. Erad öljyt ajattelin vaihdattaa n. 90tkm kohdilla ja automaattivaihteistoa vois miettiä sitten sen jälkeen ellei muuta tule.

Ilmeisesti suosittelet noita Goodyearin renkaita? Minun pitäisi uudet kesärenkaat hankkia ja olen tässä nyt pohtinut onko nuo Goodyearit 130€ arvoiset. :) Nykyisin alla on BF Goodrich Advantaget ja ne ovat myös olleet ihan hyvät renkaat, rengastesteissä etenkin vesiliirrossa ovat pärjänneet erittäin hyvin ja muuten sitten kaikilla osa-alueilla ihan hyvät renkaat. Näiden hinnat olisi 690€ (BF) vs 820€ (GY) alle laitettuna.

Tuosta Pure-tilasta muuten sen verran, että sehän laittaa ilmastoinnin johonkin ekotilaan jolloin etenkin kovilla helteillä voi sitten ruveta jo lämmin tulemaan kabiinissa. Välillä auto käyttää tuota bensakonetta käynnissä vaikka ei olisi tarvetta ihan lämpimälläkin kelillä, en tiedä onko siellä koodattu joku pakkokäyttö jos ajelee viikkokaudet pelkällä sähköllä. Auton näyttämän mukaan omassa autossa on nyt keväällä/alkukesästä ollut Pure-asetuksella rangena 40 kilometriä ja viime kesänä pääsinkin oikeasti 45 tai 46 kilometriä yhdellä akullisella kaupunkiajoa vaikka range ei koskaan noin isoa lukua näyttänyt. Tietenkin regen ja vapaana lilluttelu pidentää matkaa.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2023, 08:34:50 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #35 : 17.05.2023, 15:52:01 »
Ilmeisesti suosittelet noita Goodyearin renkaita? Minun pitäisi uudet kesärenkaat hankkia ja olen tässä nyt pohtinut onko nuo Goodyearit 130€ arvoiset. :) Nykyisin alla on BF Goodrich Advantaget ja ne ovat myös olleet ihan hyvät renkaat, rengastesteissä etenkin vesiliirrossa ovat pärjänneet erittäin hyvin ja muuten sitten kaikilla osa-alueilla ihan hyvät renkaat. Näiden hinnat olisi 690€ (BF) vs 820€ (GY) alle laitettuna.
No rengasasiat ovat aina vähän mielipidejuttuja eli en lähde liikaa noita mainostamaan, mutta nuo otin kun ei ihan halvimpiakaan viitsinyt laittaa ja niissä totta kai olisi ollut toimitusviivettä...  ::) Käytännössä töineen melkein ihan saman 830€ maksoin ja laittoivat edellisen auton 2 setit kesärenkaat pois ja nuo uudet renkaat samoille entisen auton vanteille. Oli kiva kun ei tarvinnut vanteita uusia, koska V90 -> XC60 sama pulttijako ja muutkin offsetit yms kävivät 1:1.
Continental EcoContact6:sta en kyllä voi kestävyyden takia kyllä suositella ja hintakin niille oli aika suolainen, sillä V90CC ja tässä nykyisessä oli sattumalta olleet tismalleen samat renkaat eli 19/235/55 Continental EcoContact6 mitälieextraamallinumero ja molemmissa renkaat menivät 2 kesän aikana sakkorajalle eli vaihtoon. Käytännössä 2v kuluma ja pintaa jäljellä ihan saman verran eli käytännössä ei enää juuri mitään... Misukoita kattelin kans mutta eipä niitä tuosta liikkeestä mistä hommasin GY olis heti saanutkaan. Hieman hankala malli tuo GY EfficientGrip2 SUV XL, kun ei löydy netistä rengastestejä, missä olisivat olleet. Tuulilasi 03/2022 oli joku testi, mutta GY eri malli ja eri profiili. Eli mututuntumalla ja hinta edellä pitää mennä... Saishan noita SUV renkaiden kattavampia testejä kyllä olla tiheämpään!?!  :nohnoh
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #36 : 17.05.2023, 16:04:50 »
No rengasasiat ovat aina vähän mielipidejuttuja eli en lähde liikaa noita mainostamaan, mutta nuo otin kun ei ihan halvimpiakaan viitsinyt laittaa ja niissä totta kai olisi ollut toimitusviivettä...  ::) Käytännössä töineen melkein ihan saman 830€ maksoin ja laittoivat edellisen auton 2 setit kesärenkaat pois ja nuo uudet renkaat samoille entisen auton vanteille. Oli kiva kun ei tarvinnut vanteita uusia, koska V90 -> XC60 sama pulttijako ja muutkin offsetit yms kävivät 1:1.
Continental EcoContact6:sta en kyllä voi kestävyyden takia kyllä suositella ja hintakin niille oli aika suolainen, sillä V90CC ja tässä nykyisessä oli sattumalta olleet tismalleen samat renkaat eli 19/235/55 Continental EcoContact6 mitälieextraamallinumero ja molemmissa renkaat menivät 2 kesän aikana sakkorajalle eli vaihtoon. Käytännössä 2v kuluma ja pintaa jäljellä ihan saman verran eli käytännössä ei enää juuri mitään... Misukoita kattelin kans mutta eipä niitä tuosta liikkeestä mistä hommasin GY olis heti saanutkaan. Hieman hankala malli tuo GY EfficientGrip2 SUV XL, kun ei löydy netistä rengastestejä, missä olisivat olleet. Tuulilasi 03/2022 oli joku testi, mutta GY eri malli ja eri profiili. Eli mututuntumalla ja hinta edellä pitää mennä... Saishan noita SUV renkaiden kattavampia testejä kyllä olla tiheämpään!?!  :nohnoh

Minä lueskelinkin ulkomaalaisilta sivustoilta (tyrereview.com ?) noita arvosteluita, kun kai ne sadekelit samanlaisia suurinpiirtein on muualla euroopassa kuin täälläkin. Siellä nimenomaan useassa testissä nuo GY:t ja BF Goodrichit menestyivät todella hyvin, GY:n ollessa vähän parempi.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #37 : 17.05.2023, 16:12:14 »
Minä lueskelinkin ulkomaalaisilta sivustoilta (tyrereview.com ?) noita arvosteluita, kun kai ne sadekelit samanlaisia suurinpiirtein on muualla euroopassa kuin täälläkin. Siellä nimenomaan useassa testissä nuo GY:t ja BF Goodrichit menestyivät todella hyvin, GY:n ollessa vähän parempi.
Jep sama havainto itsellä, että aika vähän dataa Suomesta. Tässä silti pari linkkiä :
https://kuljetuslehti.fi/2022/goodyear-nayttaa-vahvaa-suorituskykya-taman-vuoden-kesarengastesteissa/
https://www.rengastesti.com/web/pages/henkiloeauton-kesaerenkaat/goodyear/efficientgrip-2-suv
https://autotoday.fi/goodyearilta-uusi-kesarengas-suv-malleihin/
Tuohan on aika uusi malli ja tarkoitettu SUV ja nelivetoautoihin. Omat renkaat oli "paistettu" 51 vko 2022 eli n. 4kk olleet varastossa.
Tuulilasin arvioissa oli "mukava ja hiljainen". Ja olivat ainakin paremmat tuossa testissä kuin aiemmat Continental EcoContact6:set ja se riittää mulle tässä vaiheessa.
Toivottavasti kestäisivät 3 kesää...
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #38 : 20.05.2023, 10:01:16 »
Eilen kokeilin kaupunkiajossa akun tyhjäksi ja meni ilmastointikin päällä 40,5 km (olisko käynyt vahingossa muutama sata metriä hybrid-ajotila parkista lähtiessä päällä...) joten tuo 40 km testi on nyt tullut tehtyä, että pääsee ainakin sen. En usko tuon yli kovin paljon enää menevän. Silti meillä näyttänyt yön yli latauksessakin pure-modella maksimiksi sen 36 km (talvella saattoi olla kerran 38  :buck2:) joten ei tuokaan ihan tarkka ole. Se bensan tripin range on näyttänyt ihan mitä sattuu koko ajan. Tällä tankilla menis n. 3500 km, mutta vkl käydään pikku reissu, niin tulee tuota bensankulutusta testattua myös kesäolosuhteissa. Tankilla viimeksi käyty 22.4. ja tuo matka-ajo ei vie edes puoleen väliin joten kesäkuussa sitten seuraavan kerran tankkaillaan jossain...
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #39 : 22.05.2023, 11:33:02 »
Goodyearit tuli alle, kun tuosta melkein naapurista sain 800€ alle.

Minäkin ajelin viime kesänä parhaimmillaan 47km kaupungissa Purella ja tässä on kuitenkin pari milliä pienempi akku. Regenerointi ja ennakoiva ajotapahan tuon mahdollistaa.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #40 : 22.05.2023, 15:26:32 »
Goodyearit tuli alle, kun tuosta melkein naapurista sain 800€ alle.

Minäkin ajelin viime kesänä parhaimmillaan 47km kaupungissa Purella ja tässä on kuitenkin pari milliä pienempi akku. Regenerointi ja ennakoiva ajotapahan tuon mahdollistaa.
No niin, hyvät renkaat ne varmaan on ja hyvä jos täällä edes parilla nuo nyt alla, niin voidaan jaella muillekin kokemuksia. On ne nuo rengasasiat vähän sellaisia, että ei haluaisi liikaakaan maksaa ja kaikista malleista ei sitten tietenkään ole luotettavaa testidataa... Eilettäin tuli käytyä eka kertaa noilla GY EfficientGrip2 SUV XL heitettyä matka-ajolenkki n. 225 km. Autossa oli 3 aikuista ja koira + jotain kampetta. Akkua riitti n. 25km alusta ja loput sitten pelkällä "pure-tilan hybridillä". Ilmastointi oli koko ajan päällä ja lämpöä reilusti +20C. Mennessä näytti vajaan 120 km matkan kulutusta 5,6 L ja tullessa ajeltiin vahingossa "hybrid" tilassa melkein koko matka ja oli kulutus tasan 7 litraa. Keskiarvo noista siis aika kohtuullinen 6,3 L. Eli vie kesät-talvet aika saman (jos ei ole suksiboksia katolla). Eli melko kohtuullinen tuo matkakulutus on. En pidä ollenkaan pahana noinkin painavalle autolle vajaa 2200-2300 kg. Ja nätimmällä ajolla saattaisi mennä jopa alle 6n matkalla pelkässä pure/hybrid-tilassa. Ilmastointi kuitenkin vähän aina lisää tuota kulutusta.
Tänään meni 24km kaupunkiajo lähtiessä 36km range ja tullessa jäi vielä 18km ilmastointi päällä, niin onhan tuo reilusti +40km sitten rangea. Eli ei ole tuon perusteella akut vielä kuluneet ainakaan pahasti.
Eilen näin tämän 2018/2019 melkein 250tkm ajetun T8 eli tuon perusteella tekniikka kestää ja en osaa sitten sanoa paljonko tuota yksilöä on ladattu, kun kuvissa noin kova kulutus 10-11L, mutta kilsojen puolesta aika kunnioitettava :
https://www.kamux.fi/cars/Volvo/XC60/GNB-420
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #41 : 22.05.2023, 15:35:01 »
Joo, siinä mielessä GY tuntuisi olevan ihan hyvä "välimallin" rengas eli ei ihan halvin eikä kalleinkaan. Misukat olisi olleet yli 1000€ enkä tiedä onko niissä oikeasti tuohon hintaeroon nähden mitään niin paljon paremmin. Miellyttävämpi meteli näistä Goodyeareista lähtee isolla tiellä jos noihin (kuluneisiin) BF Goodricheihin vertaa. Samoin ohjaus selkeästi tarkempi, noilla BF:llä tuntuma oli selvästi "tahmeampi" mitä itse asiassa noissa rengastesteissäkin moititaan.

Kyllähän nämä teknisesti pitäisi ihan suht kestäviä pelejä olla, XC90:ssähän tällä tekniikalla on kanssa aika isoja kilsoja ajeltu.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 373
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #42 : 22.05.2023, 18:59:08 »
Joo, siinä mielessä GY tuntuisi olevan ihan hyvä "välimallin" rengas eli ei ihan halvin eikä kalleinkaan. Misukat olisi olleet yli 1000€ enkä tiedä onko niissä oikeasti tuohon hintaeroon nähden mitään niin paljon paremmin. Miellyttävämpi meteli näistä Goodyeareista lähtee isolla tiellä jos noihin (kuluneisiin) BF Goodricheihin vertaa. Samoin ohjaus selkeästi tarkempi, noilla BF:llä tuntuma oli selvästi "tahmeampi" mitä itse asiassa noissa rengastesteissäkin moititaan.

Kyllähän nämä teknisesti pitäisi ihan suht kestäviä pelejä olla, XC90:ssähän tällä tekniikalla on kanssa aika isoja kilsoja ajeltu.
Kyllä, hiljaisilta vaikuttaa nuo GY:t! Ja hintaluokka kans ihan ok. Oman paikkakunnan asiantuntijamekaanikolta kevättalvella kuulin tuosta T8 tekniikasta, että ihan niitä ekan alkupäänkin 2015-2016 tms XC90 T8:a ovat laittaneet ja niissä akut yms kestäneet aivan ok eli onhan tuostakin jo sentään 8 vuotta. Niin ja voihan näihin onneksi kennosto kerrallaan laitella hybridhuoltoja, jos nyt sattuvat porsimaan. Ite oon kyllä tykännyt tuosta ERAD-sähkömoottorista kokonaisuutena, että riittää ihan omiin tarpeisiin ja risteyksistä lähtee kyllä tarvittaessa ihan reippaasti sekä talvella ei ainakaan heti ole luistonestot hakkaamassa.
1. XC60 T8 TE MY2020 108tkm Inscription Denim Blue 19" Rial Torino alut/Goodyear EfficientGrip 2 SUV! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #43 : 22.05.2023, 21:23:31 »
No niin, hyvät renkaat ne varmaan on ja hyvä jos täällä edes parilla nuo nyt alla, niin voidaan jaella muillekin kokemuksia. On ne nuo rengasasiat vähän sellaisia, että ei haluaisi liikaakaan maksaa ja kaikista malleista ei sitten tietenkään ole luotettavaa testidataa... Eilettäin tuli käytyä eka kertaa noilla GY EfficientGrip2 SUV XL heitettyä matka-ajolenkki n. 225 km. Autossa oli 3 aikuista ja koira + jotain kampetta. Akkua riitti n. 25km alusta ja loput sitten pelkällä "pure-tilan hybridillä". Ilmastointi oli koko ajan päällä ja lämpöä reilusti +20C. Mennessä näytti vajaan 120 km matkan kulutusta 5,6 L ja tullessa ajeltiin vahingossa "hybrid" tilassa melkein koko matka ja oli kulutus tasan 7 litraa. Keskiarvo noista siis aika kohtuullinen 6,3 L. Eli vie kesät-talvet aika saman (jos ei ole suksiboksia katolla). Eli melko kohtuullinen tuo matkakulutus on. En pidä ollenkaan pahana noinkin painavalle autolle vajaa 2200-2300 kg. Ja nätimmällä ajolla saattaisi mennä jopa alle 6n matkalla pelkässä pure/hybrid-tilassa. Ilmastointi kuitenkin vähän aina lisää tuota kulutusta.
Tänään meni 24km kaupunkiajo lähtiessä 36km range ja tullessa jäi vielä 18km ilmastointi päällä, niin onhan tuo reilusti +40km sitten rangea. Eli ei ole tuon perusteella akut vielä kuluneet ainakaan pahasti.
Eilen näin tämän 2018/2019 melkein 250tkm ajetun T8 eli tuon perusteella tekniikka kestää ja en osaa sitten sanoa paljonko tuota yksilöä on ladattu, kun kuvissa noin kova kulutus 10-11L, mutta kilsojen puolesta aika kunnioitettava :
https://www.kamux.fi/cars/Volvo/XC60/GNB-420

Mikähän on pitkänajan keskikulutus? Siis yleensäkin näissä T8 hybrideissä. Janoisiksi on kutsuttu jos vertaa esim Toyota Rav4 plugin hybridiin.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #44 : 23.05.2023, 07:42:52 »
Mikähän on pitkänajan keskikulutus? Siis yleensäkin näissä T8 hybrideissä. Janoisiksi on kutsuttu jos vertaa esim Toyota Rav4 plugin hybridiin.

Varmasti kuluttaa enemmän kuin Toyota. Tuo keskikulutus riippuu täysin siitä miten paljon lataa. Itsellä nyt pyörinyt keskikulutus reilun vuoden aikana noin 5 litran paikkeilla mitä nostaa etenkin kevät/kesä akselilla ajettavat pidemmät reissut joilla kulutus on yleensä 7 litran paikkeilla / 100km ihan normaalissa hybrid-tilassa ajaessa. Ajelen muutenkin välillä ihan vaan huvikseni Power-tilassa. Jos nyt kovasti optimoi ja ajelee kesät talvet vain Purella niin silloinhan nuo parin litran keskikulutukset on ihan mahdollisia, tällöin vaan mielestäni osa autosta jää käyttämättä.  ;D Onhan se nyt välillä ihan mukava ns. tuulettaa.

Itse siis lataan kerran pari päivässä riippuen vähän ajoista, eli lähes aina on akku täynnä lähtiessä.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron