Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V60 T8 - ilmastointi puhaltaa vain kylmää sähköllä ajaessa

  • 12 Vastauksia
  • 890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa decrd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Hep,

Onkohan tämä normaalia V60 T8 (2019) mallille, että sähköllä ajaessa ilmastointi pukkaa vain viileää ilmaa vaikka säätää ilmastoinnin HI-asetukselle, eli kuumimmalle. Jos polkaisee bensan käyntiin, alkaa tulla vähitellen lämmintä

Auto on tuontiauto Ruotsista ja löytyy webasto.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Hep,

Onkohan tämä normaalia V60 T8 (2019) mallille, että sähköllä ajaessa ilmastointi pukkaa vain viileää ilmaa vaikka säätää ilmastoinnin HI-asetukselle, eli kuumimmalle. Jos polkaisee bensan käyntiin, alkaa tulla vähitellen lämmintä

Auto on tuontiauto Ruotsista ja löytyy webasto.

Kyllä sen pitäisi osata tehdä lämmintä webastolla tarvittaessa.

Auton asetuksissa on erityinen rasti käytetäänkö webastoa kabiinin lämmittämiseen. Kannattaa tarkistaa ekaksi se.

Poissa decrd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Kyllä sen pitäisi osata tehdä lämmintä webastolla tarvittaessa.

Auton asetuksissa on erityinen rasti käytetäänkö webastoa kabiinin lämmittämiseen. Kannattaa tarkistaa ekaksi se.

Juu tämän lisälämmittimen tiedän, eli se on siis ainoa tapa saada lämmintä ilmastoinnista pelkässä sähkömoodissa?

Poissa postman87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Juu tämän lisälämmittimen tiedän, eli se on siis ainoa tapa saada lämmintä ilmastoinnista pelkässä sähkömoodissa?
Juu kyllä se on ainut tapa saada lämpöä kylmillä, jos ajaa pelkästään sähköllä.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Juu tämän lisälämmittimen tiedän, eli se on siis ainoa tapa saada lämmintä ilmastoinnista pelkässä sähkömoodissa?

No kun siellä ei synny hukkalämpöä jolla kabiini lämpeäisi. Täytyy ihan tekemällä tehdä lämpöä.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua?  ???
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5120
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua?  ???
Älä ny viitti, uusissa autoissako? Sehän olis sähköajossa pois rangesta. :2funny:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua?  ???

Sähkövastus sähköllä ajossa suunnilleen yhtä järkevää kuin ajaa käsijarru päällä. Polttiksen hitaan lämpenemisen kiertohommia semmoset.

Lämpöpumpullahan se lämmitys olisi fiksua hoitaa, mutta plugarin akulla ajot on sitten aika lyhyitä. Kun löpöllä käyvään nykyautoon joka tapauksessa laitetaan se polttoainelämmitin niin sillähän se lämpiää. Löpönkulutus pelkällä lämmityksellä kuitenkin jotain puolesta yhteen litraa sataselle eli hakkaa se silti löpöllä ajamisen.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Siis eikö näissä ole ilmakanavassa sähkö vastusta saati lämpöpumppua?  ???
Uudemmissa long range malleissa on sähkölämmitin, niissä ei ole enää webastoa ollenkaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa decrd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Kiitos vastauksista, jälleen hieman viisaampi!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6879
  • Kaikkee sitä...
Uudemmissa long range malleissa on sähkölämmitin, niissä ei ole enää webastoa ollenkaan.

Ok! Tuossa nyt alla olevassa plugarissa on kummatkin, lämpöpumppu ja vastus lisänä koville pakkasille.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Ok! Tuossa nyt alla olevassa plugarissa on kummatkin, lämpöpumppu ja vastus lisänä koville pakkasille.
En tiedä mikä tekniikka Volvolla on. Pressi materiaalissa oli vain ettei ole enää polttoaine lämmitintä vaan sähköllä hoidetaan. Olisi outoa jos ei olisi lämpöpumppua
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2134
  • Tampere - Pori
Sähkövastus sähköllä ajossa suunnilleen yhtä järkevää kuin ajaa käsijarru päällä. Polttiksen hitaan lämpenemisen kiertohommia semmoset.

Lämpöpumpullahan se lämmitys olisi fiksua hoitaa, mutta plugarin akulla ajot on sitten aika lyhyitä. Kun löpöllä käyvään nykyautoon joka tapauksessa laitetaan se polttoainelämmitin niin sillähän se lämpiää. Löpönkulutus pelkällä lämmityksellä kuitenkin jotain puolesta yhteen litraa sataselle eli hakkaa se silti löpöllä ajamisen.

Poikkeuksellista se on enemmän jos joutuu lämmön Webastolla tekemään. Volvo on ainoa merkki missä tiedän näin olevan, muut hoitaa sähkövastuksella tai pumpulla tai näiden yhditelmällä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

KL-varaosat  Race.fi