Kulkukoira  Proturbo

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3083 Vastauksia
  • 895599 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2655 : 27.11.2014, 16:27:16 »
Mites nokan ajoitus?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2656 : 27.11.2014, 17:14:18 »
Eipä ole tullut sitä tarkistettua...pitää samalla koittaa tiukata sitä pumpun remmiä vähän...

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2657 : 27.11.2014, 17:46:10 »
venttiilit solmussa tai vuotaa?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2658 : 27.11.2014, 18:28:25 »
On sillä ajettu jo jonkun verran tuollaisenaan, niin eiköhän sieltä olisi se venttiili jo palanut. Muutenkin toimii maantie-ajossa ja 2000-4000rpm kierroksilla ja ahtopaineella aivan normaalisti. Käynnistyy kylmänäkin hyvin. Pelkästään tyhjäkäynti on melko epätasaista ja välillä pientä nykimistä alle 2000rpm.

tietystihän nuo venttiilinvälykset vois tarkistaa...

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2659 : 27.11.2014, 21:30:05 »
Eikai tuota ajoitusta oikeen muu voi sotkea, kuin jakohihnan hyppäys, jonkun hammaspyörän pyörähtäminen (kampi, jompi kumpi nokan pää, tai pumpun), tai pumpun remmin hyppäys.
Tai periaatteessa myös pumpun ennakonsäätimen häiriö esim pumpun sisäisen paineen häviämisen takia.
Ensin tarkistaisin kuitenkin sen nokan ajoituksen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2660 : 27.11.2014, 23:15:12 »
Pumpun hihnapyörän merkki ainakin oli selvästi pois paikaltaan, vaikka oli säädetty juurikin sen pumpun merkin kanssa kohdalleen. Luultavasti tuo pumpun hihna on päässyt hyppäämään vaikka ei se kyllä hirveän löysällä mielestäni ole ollut. Merkin sääti kohdalleen niin kävi ja toimi taas samalla tavalla kuin aikaisemminkin.




Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2661 : 28.11.2014, 10:15:26 »
Hyvä jos niin vähällä selvisi. Mutta kannattaa se nokkakin varuiksi tarkistaa silti. Ei olisi ensimmäinen volkkarin kone jossa nokkapyörä pyörähtää ja jako sekaisin. Sitähän ei sitten näe nokan etupäähän mahdollisesti tehdyistä merkeistä, jos pyörä luiskahtaa nokalla.

Olihan muuten se nokan takapään pultti kireällä? Remmi saa kuitenkin olla aika löysä ennenkuin hyppää. Mutta nokkapyörillähän ei ole kiiloja kummassakaan päässä.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2014, 10:19:49 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2662 : 28.11.2014, 17:34:01 »
Kyllä sen ainakin piti olla tiukalla ja vasaralla vielä silloin olin sitä naputellut "momenttiin"...sen takimmaisen nokkapyörän momenttihan on 100nm...

Rasittaakohan tuo jyrkempi nokkalevy enemmän tuota pumpun hihnaa kuin vakio ?...yhdessä autossa oli kuulema hihnakin väpättänyt tuollaisen samanlaisen pumpun (12mm nestepää ja 2.8mm nokkalevy) kans...

edit: Eipä tuossa nokka-akselin ajoituksessa ainakaan näkynyt heittoa olevan, samassa kohdassa kuin oli säädetty. Vetäisköhän tuo sitten ilmaa jostain kun välillä näkyy siinä pumpulle menevässä letkussa kupla olevan ?..luulisi kyllä vaikuttavan pahan ilmavuodon jo enemmänkin kuin tyhjäkäynnillä..

edit2: tais olla tuo nokan taka-hihnapyörä väärinpäin niin sillähän se ennakko oli varmaan hypännyt...pitää tarkkailla tekeekö tuota jatkossa...
« Viimeksi muokattu: 28.11.2014, 21:13:11 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa eeetude

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2664 : 05.12.2014, 19:26:28 »
^Ei kai uuden alkuperäisen Holsetin hankinta ole 300eurosta kiinni?
Niitähän saa kuitenkin vaikka Proturbolta.
Laita vähän lisää niin ei tarvi ostaa kinzopaskaa.
Holset siellä lukee..

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2665 : 06.12.2014, 19:28:15 »
Kellään kokemusta noista eBay turboista? Mitä mieltä ootte tollasesta: http://www.ebay.com/itm/RAM-BR-BE-HX35-HX35W-5-9-6BT-T3-EXHAUST-FLANGE-TURBOCHARGER-INTERNAL-WASTEGATE-/330880864187?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4d0a094fbb&vxp=mtr ?
Ahtoja.comista saat vastaavan kiinalaisen, mutta suomalaisesta firmasta ja jonkinnäköisellä virhevastuullakin samaan hintaan mitä tuo tulee maailmalta maksamaan, eli mitä järkeä?

klik klik -> http://www.ahtoja.com/product/176/hx35w
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2666 : 06.12.2014, 21:52:32 »
Syöttöpumpussa se vika oli kun vaihdoin alkuperäisen takaisin niin alkoi toimia paremmin...tosin ennakko pitää vielä säätää kohdalleen.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2667 : 20.12.2014, 13:58:50 »
Onko minkälainen homma deekun perseesen laittaa 262getraggi? Eikös täälä jollaki semmone lodju oo ollu deekussa vai muistanko aivan väärin..

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2668 : 21.12.2014, 22:56:59 »
Onko minkälainen homma deekun perseesen laittaa 262getraggi? Eikös täälä jollaki semmone lodju oo ollu deekussa vai muistanko aivan väärin..
Adapteri lootan ja kytkinkopan väliin, sopiva kytkin ja ei muuta ku syöttöä!
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #2669 : 28.12.2014, 16:25:46 »
Tuun taas häiritsemään, mutta tietääkö joku mikä se loota oli jota Volkkari LT35:ssä käytettiin Deekun perässä? Vaihteiston kaavio oli ainakin sama kuin Getrag 262cr:ssä, eri koiranjalka ykkösellä ja vitonen suora.

 

Elekma  Autoracing