Lisäksi käsittääkseni hiukkasloukku toimii paremmin ilman EGR:ää, mikä toki tuntuu nurinkuriselta. Mutta EGR:n kierrättämä pakokaasu tukkii imusarjaa pikkuhiljaa ja mitä muutaman imusarjan nähnyt, niin pahimmillaan kanavat pienentyneet alle puoleen. Tämä puolestaan ei paranna ainakaan moottorin toimintaa & päästöjä kun imusarja ahdistaa jo lähtöön. Uutena ja puhtaana kaikki toki toimii kohtuu mukavasti, mutta ei tarvitse mennä kuin 100tkm niin alkaa jo ensimmäisiä ongelmia näkymään. Kuitenkin itse uskoisin, että EGR:n eliminointi ei vaikuta mahdottomasti päästöihin jos hiukkasloukku on paikallaan. Todennäköisesti lopputulos on parempi kuin tukkoinen kone ja EGR toiminnassa.
Valitettavan paljon on näitä öljynsyöntin ongelmia ollut VEA koneissa, jotka ovat aiheutuneet enemmän tai vähemmän EGR:stä.