Autoracing  KL-varaosat

V60 D4 2014 EGR

  • 74 Vastauksia
  • 28438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #30 : 07.11.2018, 08:16:25 »
Vanhemmat dieselit kestää paremmin. VEA moottorin häviöt on haluttu pienemmäksi ja öljyrenkaan muotoilussa sekä öljyn viskositeetissa on menty äärimmäisyyksiin.

Aika monessa yli 300 tkm ajetun VEA Volvon myynti-ilmoituksessa on maininta uudesta moottorista.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #31 : 07.11.2018, 08:57:34 »
Mikä on VEA-moottori ?
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #32 : 07.11.2018, 09:22:07 »
Mikä on VEA-moottori ?
Volvon uusin 2-litrainen, joka on kaikissa uusissa Volvon dieseleissä eri tehoversioina. Asentaminen aloitettu D4 versiona vuonna 2014.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #33 : 07.11.2018, 12:02:55 »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #34 : 07.11.2018, 12:11:53 »
Aika monessa yli 300 tkm ajetun VEA Volvon myynti-ilmoituksessa on maininta uudesta moottorista.

Se on vielä pakko todeta, että jos ja kun Volvon vanhat koneet on nimenomaan tunnettuja kestävyydestä, niin aikooko Volvo tosiaan tyytyä siihen, että VEA:n ensimmäiset mallit jää ”kokeiluversioiksi” ja toimivuutta parannetaan ainoastaan uudempiin malleihin. Vai olisiko jotain ”korjausta” vielä tulossa.

Silti, anteeksi nyt vaan, toivoisin tuosta vaihtomoottorin tarpeesta yli 300tkm kohdalla muutakin tietoa/tilastoa kuin ”aika monet myynti-ilmoitukset”... Tuo on helppo kuitata, että olen lukenut monia ilmoituksia vastaavilla kilometreillä, eikä mainintaa ole ollut. Lisäksi aiemmassa kirjoituksessa kirjoitit, että ongelmat tulee jo 200-300tkm paikkeilla.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2018, 12:15:11 kirjoittanut Teinipajero »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #35 : 07.11.2018, 14:09:38 »
Niin, öljynkulutus kasvaa aluksi eikä se vielä menoa haittaa (200 => 300 tkm). Sitten kun joka tankille pitää lisätä öljyä, tulee vastaan koneremontti. Ongelma-autot ovat pääasiassa takseja, joita tietysti myös käytetään tyhjäkäynnillä paljon. Ei normiautoilijat aja 100 tkm vuodessa. Toki on myös ehjiä paljon ajettuja autoja.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #36 : 08.11.2018, 11:46:29 »
VEA moottorin häviöt on haluttu pienemmäksi ja öljyrenkaan muotoilussa sekä öljyn viskositeetissa on menty äärimmäisyyksiin.

Ruotsin foorumilla yhtenä ehdotuksena olisi 0W-30 öljyjen käyttö. Niitä käytetään kuulemma jenkkilän markkina-alueilla.

Mites tuo EGR:n ja imusarjojen tms. säännöllinen puhdistus? Liian työlästä?
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #37 : 08.11.2018, 12:06:39 »
Vielä lueskelin britti-foorumeita ja sieltä tarttui silmiin kirjoitus, jossa oli pitkään seurattu/raportoitu kirjoittajan omaa ”taistelua” EGR-venttiilin kanssa (kolmeen kertaan korjattu/ohjelmoitu uudelleen). Tämän käyttäjän mukaan lopullinen ja toimiva korjaus olisi saatu markkinoille v. 2016 puolen välin paikkeilla. Sama kirjoittaja ei ainakaan sen jälkeen ole valittanut vioista, mutta on osallistunut EGR-keskusteluun ja todennut syyskuussa 2018 korjauksen vaikuttavan toimivalta.

Itselläni on siis todennäköisesti tämä uusin versio, kun laitettu kuukauden päivät sitten, mutta paha sanoa vielä sen tarkemmin, miten se toimii ajan saatossa.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2018, 12:10:23 kirjoittanut Teinipajero »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #38 : 08.11.2018, 12:06:59 »

Aika monessa yli 300 tkm ajetun VEA Volvon myynti-ilmoituksessa on maininta uudesta moottorista.

Hiukan kevennystä ettei oo niin totista tiedän useita merkkejä joissa koneet menee vaihtoon jo ennen ensimäistä huoltoa.

Ei saa olla liian murheellinen. Nykyiset päästö vaatimukset tappaa moottorit omaan paskaansa hyvin aikaisin.

Se on tätä päivää.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #39 : 08.11.2018, 13:51:40 »
Immeiset kuiteski odottaa Volvolta että kestää puoli miljoonaa. Siinä mielessä ihan hyvä tuoda asioita esiin eikä lakaista maton alle
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #40 : 08.11.2018, 14:08:16 »
Immeiset kuiteski odottaa Volvolta että kestää puoli miljoonaa. Siinä mielessä ihan hyvä tuoda asioita esiin eikä lakaista maton alle

Olisi aika päästää vanhasta irti. Sen enempää mitään halua huonoksi sanoa mutta kyllä ne 500 000 ajetut on nähty merkillä kun merkillä. Se on ihan vaan kuin paljon itselleen haluaa valehdella.

Mutta omalta osalta tässä ot ohi.  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #41 : 08.11.2018, 18:35:33 »
Olisi aika päästää vanhasta irti. Sen enempää mitään halua huonoksi sanoa mutta kyllä ne 500 000 ajetut on nähty merkillä kun merkillä. Se on ihan vaan kuin paljon itselleen haluaa valehdella.

Tuo pitää sitten taas kysyä Volvolta tai lukea vaikka heidän julkaisuista, että mikä on heidän visio moottorien kestävyyden suhteen päästörajoitukset ja muut nykyajan vaatimukset huomioiden. Kyllä siellä varmaan asia on tiedostettu jo aikaa sitten, että kestääkö vai ei. Kuluttajat saa silti odottaa kukin mitä haluaa ja monet sen mukaan mihin on tottuneet.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2018, 18:37:09 kirjoittanut Teinipajero »
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #42 : 08.11.2018, 22:09:33 »
Volvon visio (kuten muidenkin) on hankkiutua eroon polttomoottoreista. Ensimmäisenä dieseleistä..ja hyvä niin.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #43 : 08.11.2018, 23:06:19 »
Volvon visio (kuten muidenkin) on hankkiutua eroon polttomoottoreista. Ensimmäisenä dieseleistä..ja hyvä niin.

Tarkoitin, että tuskin näihin nyt liikkeellä oleviin dieselmoottoreihin on ihan 4-5 vuoden / 200-300 tkm elinkaarta ajateltu siltikään  ;)
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V60 D4 2014 EGR
« Vastaus #44 : 08.11.2018, 23:21:49 »
Tarkoitin, että tuskin näihin nyt liikkeellä oleviin dieselmoottoreihin on ihan 4-5 vuoden / 200-300 tkm elinkaarta ajateltu siltikään  ;)

Ei varmasti. Mutta tähän sopii sanonta: Kun itse tekee niin saa sitä mitä sattuu tulemaan ;)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Autoracing  KL-varaosat