Autoracing  KL-varaosat

S80 D3 apulaitehihna ja jakopää

  • 3 Vastauksia
  • 1792 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Espi83

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
S80 D3 apulaitehihna ja jakopää
« : 21.02.2020, 15:33:02 »
Tervehdys tasapuolisesti kaikille!

Uutena jäsenenä sekä ensimmäisen volvon omistajana tuntemuksia vaihtamassa.
Autona siis S80 D3 vm.2014 aj.250tkm.
Hieman ollut kivistä yhteiselämää nyt ensimmäiset 5tkm, laatikon huuhteluita ja hieman sähköjen vilkuntaa.
Mutta aiheeseen, eli apulaite hihna päätti antautua kesken ajon jonka seurauksena löysi tiensä jakopään väliin.
Lopputulos varmasti aika arvattavissa, eli yläkerran remontti edessä.

Huoltokirja on aukoton.
Ostettu liikkeestä, tosin viime heinäkuussa joten tässä kohtaa saan ilmeisesti nauttia kaikki kustannukset itse.
Onko kokemuksia tai suosituksia korjaamoista?
Tai vinkkejä?


« Viimeksi muokattu: 21.02.2020, 17:24:42 kirjoittanut Espi83 »

Poissa Vargur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D3 apulaitehihna ja jakopää
« Vastaus #1 : 22.02.2020, 01:56:11 »
aika vähän ajettu oston jälkeen että se voisi olla ihan pätevä syy myyjän osallistua kustannuksiin, ja kuinka on vaihdettu hihnat ennen ostoa.
ja varmaan kannattaisi aluetta mainita missä etsit huoltoliikettä.
Autona V70 D3 mk3 vm.-11

Poissa belarus

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 382
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D3 apulaitehihna ja jakopää
« Vastaus #2 : 22.02.2020, 05:31:19 »
Tervehdys tasapuolisesti kaikille!

Uutena jäsenenä sekä ensimmäisen volvon omistajana tuntemuksia vaihtamassa.
Autona siis S80 D3 vm.2014 aj.250tkm.
Hieman ollut kivistä yhteiselämää nyt ensimmäiset 5tkm, laatikon huuhteluita ja hieman sähköjen vilkuntaa.
Mutta aiheeseen, eli apulaite hihna päätti antautua kesken ajon jonka seurauksena löysi tiensä jakopään väliin.
Lopputulos varmasti aika arvattavissa, eli yläkerran remontti edessä.

Huoltokirja on aukoton.
Ostettu liikkeestä, tosin viime heinäkuussa joten tässä kohtaa saan ilmeisesti nauttia kaikki kustannukset itse.
Onko kokemuksia tai suosituksia korjaamoista?
Tai vinkkejä?
  Onko moottori d5244t11

Poissa petriko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D3 apulaitehihna ja jakopää
« Vastaus #3 : 22.02.2020, 12:09:05 »
Todennäköisesti moottori on D5204T7 . Huoltokirjaa katsomalla löytyykö jakohihnan vaihtoa ja apulaitehihna milloin vaihdettu. Eli viime vuonna huolto-ohjelman mukaan viimeistään olisi pitänyt molemmat vaihtaa. Onko auto tullut myyntiin siten, että ei ole noita vaihdettu ja silloin maksat itse. Jos nuo merkinnät vaihdosta löytyy niin liikkeeseen yhteyttä joka ottaa maahantuojaan. jakohinha 5vuotta tai 180 tkm, apulaite 90 tkm.

Ihme kun tuo tuonne meni (sanovatko liikkeessä vai huomasitko itse) Sinulla näyttäisi olevan parempi suoja tuossa eli ei tarvi noita lisäsuojia joita on joku tehnyt joka suojaa tuolta alapuolelta. Tuo vanhempi volvon suoja kiinnitetään itse koteloon kun taas uudemmassa on parempi kiinnitys ja koko suoja. Yhtä kaikki, paska homma ja ensin tutkisin nuo huollot.
Jos ne kunnossa, niin liikkeen kanssa sovitteleen. Löytyy myös ennakkotapauksia mm. https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1378909495164.html

Uusi suoja


Joidenkin tekemä lisäsuoja

« Viimeksi muokattu: 22.02.2020, 12:12:50 kirjoittanut petriko »
Volvo XC70 D4 AWD Summum 2014, Volvo V50 1.6D DRIVe 2012, S60 2.4D Summum 2008

 

Samppasport  Futurez