Autoracing  KL-varaosat

Uusi palstalla ja Volvo ostettuna. Miten eteenpäin?

  • 2 Vastauksia
  • 1389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yrittäjyys_palkitsee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Ostin Volvo v70 vuosimallia 2008 geartronic automaatilla. Entinen taksi ja ajettu karvan päälle 400tkm. Ostin koska oli täysin uutta vastaava sekä sisältä että ulkoa ja huollot tehty todistetusti erittäin hyvin. Ollut taksina Kuopiossa. Automaatin öljyt on vaihdeltu 80tkm välein uudesta saakka poislukien edellinen väli joka oli 150tkm. Vaihdatin ne öljypisteellä sellaisella koneella joka tekee 100% vaihdon. Loistavasti vaihtelee mutta ainoastaan harvoin jos silloinkaan kakkosen ja kolmosen vaihto voi hieman nykäistä jos oikein kovaa kiihdyttää. Kun normaalisti kiihdytän ihan rauhallisesti niin vaihtaa ihan huomaaamttomasti.

Emmin aluksi tuollaisen paljon ajetun automaatin ostoa mutta istuin syksyllä samanlaisessa taksissa jonka mittarissa oli 579tkm ja kertoman mukaan laatikko on avaamaton, vain öljyjä vaihdeltu. Luin myös juttuja että kun öljyt vaidheltu niin pitäisi kestää helposti 600tkm tai lähemmäs ainakin.

Auto on eka Volvoni ja sillä on todella mukavaa ajaa. Muutamia kysymyksiä kumminkin esitän teille Volvo-guruille.

Vaikuttaako automaatin kestävyyteen olennaisesti jos vetää matka-ajossa talviaikaan peräkärryä jossa on yhteensä kärrin kanssa painoa noin 500kg? (talviajalla meinaan että öljyt ei käy ainakaan kuumana)

Kun vaihtelee jatkossa tiheään laatikön öljyt niin millä todennäköisyydellä siihen ei tarvi tehdä seuraavien 150tkm aikana remonttia kun alkukilsat on 400tkm ja vähän päälle ja huoltohistoria on hyvä ja ajo on rauhallista eikä kovaa kiihdyttelyä?

Onko autossa webasto vai joku muu lämmitin ja mistä sen voi tarkistaa?

Ainoa vika on tullut mittaristoon ajotietokoneen näyttöön jossa on nyt niin, että ilmoittaa vain että lämmitin tarvisi huoltoa mutta ei pääse enää rullaa käyttäen tai nappia painamalla lainkaan esim katsomaan kulutusta tai etäisyyttä polttoainemäärällä. Missä sen vika voisi olla?

Loppukaneettina ilmaisen syvän murheeni siitä mitä nykyiset poliitikot ovat tekemässä tässä ilmastovouhkaamisessaan polttomoottoriautoilulle ja sen hinnoittelulle.

 S*

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13511
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusi palstalla ja Volvo ostettuna. Miten eteenpäin?
« Vastaus #1 : 24.02.2020, 17:17:31 »
no ei se ainakaan tuommosen kärryn vedosta ota ihteensä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Maatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Uusi palstalla ja Volvo ostettuna. Miten eteenpäin?
« Vastaus #2 : 24.02.2020, 17:56:45 »
Ainoa vika on tullut mittaristoon ajotietokoneen näyttöön jossa on nyt niin, että ilmoittaa vain että lämmitin tarvisi huoltoa mutta ei pääse enää rullaa käyttäen tai nappia painamalla lainkaan esim katsomaan kulutusta tai etäisyyttä polttoainemäärällä. Missä sen vika voisi olla?

Vilkun viiksestä varmaan johtoja poikki. Itse korjasin omasta muutama viikko sitten. Minulla toimi napit vain kun vilkutti vasemmalle, ei muuten. Paikkasinjohdot ja hyvin on pelittänyt. Uusi maksaa varmaan likemmäs satasen, ei varmaa tietoa.

Lämmitin jne tosiaan löytyy vain tuon vilkunviiksen nappien takaa, joten lämmittimen käyttö ja ajastus edellyttää ehjää viikseä. Omaa käytän puhelimella joten ei tarvinnut kiirehtiä johtojen korjausta.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2020, 17:58:37 kirjoittanut Maatti »
V70 2.4d Summum aut. -08
V50 1.8 Kinetic -06

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron