Ei se pakkasen aiheuttama viive nestekidenäytöissä ole pahimmillaankaan kuin parin sekunnin luokkaa ja sekin siis vain näytön päivittymistä koskevana - taustavalon pitäisi syttyä heti.
Pahasti tuollainen kuulostaa kylmäjuotokselta ts näyttö ei saa virtaa ennen kuin joku paikka vähän lämpenee ja ottaa kontaktia. Mutta tietotekniikasta puhuttaessa vian aiheuttaja voi olla mikä vaan, ohjelmistobugista alkaen. Myös alijännite tekee jänniä juttuja. Ylläpitolaturi ja auton starttaaminen ei vielä todista, etteikö alijännitettä voisi esiintyä. Eihän siihen tarvita kuin yksi vähän huono liitos, esim. perinteinen Akun navassa likaa...
Ja ne oireet voi sitten olla ihan ufoa. Omakätisesti koettu (vääränmerkkisen kanssa), että hiipuvan akun 1. oire oli trippimittarin ja kellon nollautuminen autoa startattaessa. Tässä vaiheessa pyöritti vielä hyvin. Seuraavaksi lakkasi keskuslukitus avaamasta ovia. Moottorit yrittivät, mutta eivät jaksaneet vääntää lukkoja auki. Vasta viimeisenä loppui käynnistys. Digivehkeet pelaa 0/1 logiikalla eli toimii täysin jännitteellä X volttia ja on täysin toimimatta, kun jännite on X-0,1 V. Ja kuten esimerkeistä näkyy, siinä ei ole mitään logiikkaa, mikä härpäke ensimmäisenä heittää rukkaset naulaan.