Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2544 Vastauksia
  • 676980 Lukukerrat

marko ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Viime vuosina ilmoitetut kulutuslukemat ovat yltiöoptimistisia. Nyt kun mittaussykli muuttui syyskuun alussa, esim. oman V90 D3 awd CO2 nousi muistaakseni 128 -> 174. Tarkoittaa noin 2 litran nousua kulutuksessa. Jälkimmäinen lukema on lähempänä totuutta, joskin sekin käytännössä vielä alakanttiin.

Juuri tankkasin ja keskikulutus oli yli 7 sekalaisessa ajossa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Juuri tankkasin ja keskikulutus oli yli 7 sekalaisessa ajossa.

AWD XC60 tasoa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jaywalker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
V70 3.2 kutoskoneet? kokemuksia? tietoa?
« Vastaus #1517 : 17.11.2018, 19:22:25 »
Morjesta.
Kaverin puolesta kyselen, kun häntä kiinnostaa V70 tuolla 3.2 kutoskoneella.
Ajelee suht paljon niin kylillä ku maanteillä. Ei sen väliä, kuluttaako bensaa paljon vai vähän, kaikki kuitenkin kuluttaa mitä tankkiin tunkee. Aikoo muuttaa tulevaisuudessa ison meren taa, ja tuommoisen ajatteli sinne mukaansa hankkia.

Lähinnä se, että kuinka kestävä tuo kone on? ajaako sillä 500000km helposti?
Minkälainen se on huoltaa ? jakopään rempat ym..
Vaihteiston kesto ym ym.

Kiitos, mikä tahansa tieto/kokemus on tähän enemmän kuin tärkeää.

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: V70 3.2 kutoskoneet? kokemuksia? tietoa?
« Vastaus #1518 : 18.11.2018, 17:35:18 »
Morjesta.
Kaverin puolesta kyselen, kun häntä kiinnostaa V70 tuolla 3.2 kutoskoneella.
Ajelee suht paljon niin kylillä ku maanteillä. Ei sen väliä, kuluttaako bensaa paljon vai vähän, kaikki kuitenkin kuluttaa mitä tankkiin tunkee. Aikoo muuttaa tulevaisuudessa ison meren taa, ja tuommoisen ajatteli sinne mukaansa hankkia.

Lähinnä se, että kuinka kestävä tuo kone on? ajaako sillä 500000km helposti?
Minkälainen se on huoltaa ? jakopään rempat ym..
Vaihteiston kesto ym ym.

Kiitos, mikä tahansa tieto/kokemus on tähän enemmän kuin tärkeää.

Tuolla näyttäisi olevan aihetta sivuavaa keskustelua V70 3.2 jenkkiversiota hankkimassa
S80 2007 2.5T

Poissa Riksaa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Terve, mietinnässä päivittää nykyistä autoa hieman uudempaan.

Katellut tuommoista volvo v60 d5 awd 2012vm. Auto ruotsin tuonti 100tkm mittarissa. Automaatti yms.
Miten kulutus? Piisaako lämpöä talvisin? Kestääkö moottori? Loota? Onko heti jakopää remontti tulossa?

Kellään antaa kokemuksia tämmösestä rakkineesta?
Mieluiten vikoineen päivineen.. että tietää onko sotkemassa kädet johonkin mihin ei kannattaisi.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2018, 21:01:28 kirjoittanut Riksaa »

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6857
  • Kaikkee sitä...
Piisaako lämpöä talvisin?

Ruotsin tuonnista luulisi löytyvän polttoainelämmitin joten lämpöä piisaa.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Terve, mietinnässä päivittää nykyistä autoa hieman uudempaan.

Katellut tuommoista volvo v60 d5 awd 2012vm. Auto ruotsin tuonti 100tkm mittarissa. Automaatti yms.
Miten kulutus? Piisaako lämpöä talvisin? Kestääkö moottori? Loota? Onko heti jakopää remontti tulossa?

Kellään antaa kokemuksia tämmösestä rakkineesta?
Mieluiten vikoineen päivineen.. että tietää onko sotkemassa kädet johonkin mihin ei kannattaisi.
Minulla on ollut vastaava laitos nyt -17 helmikuusta alkaen ja mittariin on kertynyt tänä aikana 50tkm (188tkm -> 238tkm). Mitään sähkövikoja eikä mekaanisiakaan ole ollut, voimansiirtoon olen yhden kierroksen vaihdattanut öljyjä. Alustan osat näissä kestää paremmin kuin esim. ns. kakkoskoppaisissa, pitkittäisten takatukivarsien puslat taitavat olla ainoa tyyppivika mutta nekään tuskin vielä noilla metreillä.

Jakopää näissä taisi olla 160tkm/5 vuotta (Ruotsissa saattaa olla 10 vuotta vaihtoväli) täällä pohjoisessa, kannattaa tietysti tsekata se ja nuo voimansiirron öljyjen vaihdot jotka ei ainakaan Suomessa kuulu automaattisesti huolto-ohjelmaan.

Moottorihan on viimeisin versio "vanhasta kunnon" D5:sta ennen 4-pyttyisiä joten se ei pitäisi ainakaan ensimmäisenä antautua, noilla on ajettu niitä yli puolen miljoonan lukemia paljonkin.

Lämmintä piisaa hyvin; Lämpenee nopeasti koska Webastossa sekä ajon aikainen automaattikäyttö että ajotietokoneelta 2 ajastusohjelmaa. Kaukokäytönkin on voinut joku ruksia lisävarusteeksi.

Mun yksilön kulutus näkyy allekirjoituksessa, otanta taitaa olla tällä hetkellä n. 48tkm josta suurin osa sekalaista ajoa pk-seudulla, keskinopeus huidellut 50km/h molemmin puolin.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2018, 05:15:23 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Riksaa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Ruotsin tuonnista luulisi löytyvän polttoainelämmitin joten lämpöä piisaa.

Ei viitsi webaston varaan laskea lämmitystä. Kumminkin nykyinen erikorsenin 2l diisseli on todella lämmin myös talvisin ollut ilman webastoa.

Mitenhän tuo jakopää, 100tkm ajettu ja 2012 auton vm joten 6v täynnä jakopäällä

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Ei viitsi webaston varaan laskea lämmitystä. Kumminkin nykyinen erikorsenin 2l diisseli on todella lämmin myös talvisin ollut ilman webastoa.

Mitenhän tuo jakopää, 100tkm ajettu ja 2012 auton vm joten 6v täynnä jakopäällä
Volvoa ei kannata ostaa ilman toimivaa webastoa. Tai jos ostaa, niin säästyvillä rahoilla kannattaa ostaa hyvät turkishaararit ja lampaan talja nahkapenkin lämmikkeeksi...
Itse vaihdattaisin jakohihnan hetimmiten, ettei tule kallista kansiremonttia uuteen hankintaan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Jakopää näissä taisi olla 160tkm/5 vuotta

Eikö se ole 180tkm? Ainakin 2014 mallin D5 (D5244T15) on minusta näin. Näin ne minusta huollossakin sanoi ja meinasivat että hyvin kärsii sen verran ajaa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Eikö se ole 180tkm? Ainakin 2014 mallin D5 (D5244T15) on minusta näin. Näin ne minusta huollossakin sanoi ja meinasivat että hyvin kärsii sen verran ajaa
Niinhän tuo taisi olla, mulla on pyörinyt taas vanhan mallin ohjeistukset ajatuksissa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 742
  • www.vrcf.fi
Niinhän tuo taisi olla, mulla on pyörinyt taas vanhan mallin ohjeistukset ajatuksissa.

Tosiaan mulla samanlainen. 180tkm tai 5v.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
On alkanut kiinnostaa taas paluu volvoon kun nyt jonkun aikaa mersulla tullut ajeltua niin mitäs näistä S80/V70 vm n. 07-11 d5 tai 2.5t pitäisi katsoa ennen kun ostaa?
Kilsat on about 170-230 tkm näissä mitä nettiautosta katsellut. Onko 2.5t koneessa kuinka kova kulutus? Se on yhtenä vaihtoehtona mutta mieluummin dieselin ostaisi. Onko näissä sitä katon ja tuulilasin kohdalla ruostumista? Entä vaihteiston kestävyys onko vaihteiston tiiviste ongelmat mistä tässä ketjussa aiemmin on ollut puhetta niin uudemmissa vuosimalleissa?
Budjetti olisi siinä 10-13 tuhatta. Saako sillä näissä mitään järkevää?
« Viimeksi muokattu: 24.11.2018, 23:02:41 kirjoittanut s.h »

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Onko 2.5t koneessa kuinka kova kulutus?

Budjetti olisi siinä 10-13 tuhatta. Saako sillä näissä mitään järkevää?

Mulla on kaupunkipainotteinen seka-ajo 12 litraa, maantiellä noin 8 litraa.

130tkm ajettu S80 maksoi 13k€. Ei ole montaa kuukautta ollut, mutta automaatti on toiminut kelvollisesti, tyypillisellä ykkösvaihteen ulinalla. En ole havainnut merkkejä ruostumisesta.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2018, 17:50:20 kirjoittanut lipsanen »
S80 2007 2.5T

Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Huomenna varmaan menen katsomaan yhtä V70 2.4D 2008 ajettu n. 220tkm. Onko näistä jotain erityistä tsekattavaa koeajolla? Jos huoltovälit on tasan 30tkm välein tehty niin saako sitten varautua jo nostajaremonttiin? Ja jos vaihteistoöljyjä ei ole kertaakaan vielä vaihdettu niin varmaan kannattaa skipata koko yksilö?

 

Carcom Oy  Ateho