Kulkukoira  Proturbo

V 70 D3 2012

  • 21 Vastauksia
  • 6921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arimikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
V 70 D3 2012
« : 08.04.2015, 13:46:15 »
Onko kyseiseen automalliin mahdollisuus saada moottorin jäähdytysnesteen lämpömittaria?
Tuntuu jotenkin oudolta kun on vuodesta -75 lähtien ajellut jos jonkinlaisella härpäkkeellä, kaikissa moottorin lämpömittari, mutta tästä nykyisestä se puuttuu.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #1 : 08.04.2015, 13:58:14 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #2 : 09.04.2015, 09:14:26 »
ja OBD mokkulan kaveriksi Torque niminen ohjelma android puhelimeen. Pari viikkoa itse jaksoin tätä seurailla jonka jälkeen tyydyin siihen että tällä tiedolla mitään tee  :P

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=fi

« Viimeksi muokattu: 09.04.2015, 09:15:58 kirjoittanut Kaide »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #3 : 09.04.2015, 10:26:23 »
Ei nuo puhelinviritykset minun mielestä sitä perinteistä mittaria autossa voita, typerässä paikassa säästetty.
a car you can believe in

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #4 : 09.04.2015, 13:44:25 »
Ei nuo puhelinviritykset minun mielestä sitä perinteistä mittaria autossa voita, typerässä paikassa säästetty.

Hus siitä omalle takavetoisten/ viime vuosikymmenen autojen puolelle ;) Volvon insinööri on käyttänyt mittarista säästyneen rahan turvallisuuteen ja laatuun  8)

Poissa rasanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #5 : 09.04.2015, 16:37:09 »
Ei nuo puhelinviritykset minun mielestä sitä perinteistä mittaria autossa voita, typerässä paikassa säästetty.

Sillä jäähdytysveden lämpötilalla ei ole normaalikäyttössä mitään merkitystä. En ole kyseistä mittaria koskaan kaivannut. Jos autossa on vikaa sitten voidaan lämpötilaa seurata soveltuvilla laitteilla, muuten käyttäjälle tällä tiedolla ei ole mitään merkitystä.

Mikäli moottori ylikuumenee tästä ilmoitetaan erikseen tekstinä. Ymmärrän kyllä, että on niitä ihmisiä jotka haluavat ladaansa jalopuuratin ja volttimittarin lämpömittarin lisäksi.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #6 : 11.04.2015, 15:43:52 »
Sillä jäähdytysveden lämpötilalla ei ole normaalikäyttössä mitään merkitystä. En ole kyseistä mittaria koskaan kaivannut. Jos autossa on vikaa sitten voidaan lämpötilaa seurata soveltuvilla laitteilla, muuten käyttäjälle tällä tiedolla ei ole mitään merkitystä.

Mikäli moottori ylikuumenee tästä ilmoitetaan erikseen tekstinä. Ymmärrän kyllä, että on niitä ihmisiä jotka haluavat ladaansa jalopuuratin ja volttimittarin lämpömittarin lisäksi.

Itse pitää sitä tärkeänä. Monta asiaa voi päätellä lämpömittarin käytöksestä.

Hus siitä omalle takavetoisten/ viime vuosikymmenen autojen puolelle ;) Volvon insinööri on käyttänyt mittarista säästyneen rahan turvallisuuteen ja laatuun  8)

Unohtaen samalla perusasioita? Ei siinä silmäniskut ja kalenteri auta. Pienestä säästöstä ollut homma kiinni...
a car you can believe in

Poissa hamsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #7 : 11.04.2015, 16:42:26 »
Hyvä huomio.Itse kaipaan myös lämpömittaria,sillä moottori voi käydä myös alilämpöisenä esim.termostaattivian vuoksi,vai
ilmoitetaanko sekin tekstilmoituksella?
Autona Volvo s 60 T3 vm.2012

Poissa arimikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #8 : 19.04.2015, 13:12:15 »
Vaihtaisin vaikkapa hetkellisen kulutuksen tiedon ajotietokoneen näytöllä moottorin lämmön näyttöön. Kukaan kun ei tarvitse kristallipalloa arvatakseen että kun nilkkaa kaasupolkimella oikaisee niin menovettä kuluu enemmän.
Talvella taas kun ei kabiini lämpiä niin moottorin lämmöistä voisi päätellä onko moottori alilämpöinen vaikoo lämppärissä/ lisälämmittimessä vikaa.
Anyway, tilasin tuollaisen OBD mokkulan e-villestä. Saas nähdä toimiiko Lumiassa.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #9 : 19.04.2015, 18:09:03 »
Vaihtaisin vaikkapa hetkellisen kulutuksen tiedon ajotietokoneen näytöllä moottorin lämmön näyttöön. Kukaan kun ei tarvitse kristallipalloa arvatakseen että kun nilkkaa kaasupolkimella oikaisee niin menovettä kuluu enemmän.

+1!  Todellakin olennainen tieto tuo moottorinlämpö!
Tesla S75D '17

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #10 : 19.04.2015, 19:08:03 »
2007 loppuvuodesta pärjännyt ilman tuota informaatiota, eikä sitä enää edes kaipaa.

Suurimmassa osassa kärryjä antureiden tuottamaa informaatiota on kuohittu - neula on yhdessä asennossa, vaikka moottorin lämpötila todellisuudessa vaihtelee. Miksi - you can't handle the truth  ;D Ihmisille tulee hätä, kun kone ei lämpenekään talvipakkasilla samoihin lukemiin kuin kesällä ja kesällä ollaan huolissaan, kun lämmöt nouseekin selkeästi. On parempi hivenen "oikaista" totuutta.

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #11 : 19.04.2015, 19:21:33 »
Kierroslukumittari kuitenkin on oikein erikseen? Ja dieselin määrä?? Eikös tuon polttoainemittarinkin voisi korvata vaan ilmoituksella 'fuel tank empty'? Tietäähän sen muutenkin että nyt loppu menovesi.
Tesla S75D '17

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #12 : 19.04.2015, 19:47:47 »
2007 loppuvuodesta pärjännyt ilman tuota informaatiota, eikä sitä enää edes kaipaa.

Suurimmassa osassa kärryjä antureiden tuottamaa informaatiota on kuohittu - neula on yhdessä asennossa, vaikka moottorin lämpötila todellisuudessa vaihtelee. Miksi - you can't handle the truth  ;D Ihmisille tulee hätä, kun kone ei lämpenekään talvipakkasilla samoihin lukemiin kuin kesällä ja kesällä ollaan huolissaan, kun lämmöt nouseekin selkeästi. On parempi hivenen "oikaista" totuutta.

Ja kuinka monta Mersua, Bemaria ja Volvoa olisi säästynyt DPF ongelmilta jos olisi ollut lämpömittari. Nuo kun ei polttele pönttöä puhtaaksi alle 76C moottorilämmöillä ja pääsääntöisesti porukka hakeutuu korjaamolle jos neula ei näytä puoltaväliä, joka on moottorin normaali toimintalämpötila. Alle 76c kaikki merkit eivät anna täysiä ahtoja eikä rail-paineita jos moottori ei ole normaalilämpöinen. Eli ilman tuota pärjää, mutta pirun kätevä ja hyödyllinen vekotin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #13 : 19.04.2015, 20:47:00 »
Enpä ole autoa ajanut lämpömittarilla ;D

Eikä mun kärryt ole suuttuneet suoranaisesta rääkistä, pätkäajoa tulee erityisesti talvella. Ei ole ardic, webasto tai edes dpf suuttuneet lämpömittarinkaan puuttumisesta. Kaikki tuntuvat olevan yleispäteviä syntipukkeja. Vaikea uskoa, että kovin moni edes tietää missä asennossa viisarin pitäisi olla, että poltto alkaa. Jos tuolla tiedolla olisi merkitystä, se varmasti kerrottaisiin erikseen.

Stingerin heittoon jengamittarista, eipä sitäkään tule tuijotettua. Tomaatti ja keinoäly huolehtii, että kierrokset on tekniikalle siedettävissä rajoissa. Senkin funktio on pelkästään mielikuvissa.


Poissa arimikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70 D3 2012
« Vastaus #14 : 27.04.2015, 22:20:27 »
OBD koodinlukija sitten oli ilmestynyt postilaatikkoon kaukaa Geelymaasta asti. Nyt tässä pohdinkin että mihinkähän sen tökkäisin.
Elikkä missähän mahtaa tuo OBD pistoke olla Vollessani?

 

Carcom Oy  Elekma