Tää mk3 on aika eksoottinen siitä syystä ainakin diiseleiden osalta. Kun on saanut äkkiseltään kymmentä eri tekniikkaa? Tai erilaista versiota.
Pelkkä diesel ei määritä vielä tarkkaan.
Alkupään 2008 alkaen on vissiin pitkälti vastaavaa kun edellisen korimallin Classicin 185heppaset harmaa kantiset D5:set? Mutu ei tieto.
Sen lisäksi on ainakin 1.6d PSA, 2.0d PSA, D3 D4 olleet myös 5 mukisia kuten D5:nenkin.
2014 faceliftin myötä tuli uudet VEA tekniikat. Ovat kaikki 4 mukisia ja 8vaiht aut., D3,D4 muista vuoteen 2016 kuitenkin nelivetoiset olivat D4/D5 ainakin 5mukisia. Ja vanhemmalla 6 vaiht. aut.
Manuaaleista en tiedä, ei oo omassa suosiossa.
Pääsääntöisesti kai ovat kestäneet kuten edeltävätkin.
Ylläpito, huollot ym. Ajotavat/käyttö pitkälti määrittää kestävyyden. On tietysti osia joilla on käyttöikänsä.