KL-varaosat  Race.fi

Uusi Volvon omistaja V60 vm15 D4 automaatti, (tyhmiä)kysymyksiä...

  • 6 Vastauksia
  • 2562 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa postman87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Moi!

Olen siis tuore Volvon omistaja, ei ole aikasemmin ollut Volvoja. Autolla on ajettu about 68tkm ja huollettu merkkiliikkeesä viimeksi 64tkm. Olisi muutama kysymys autoon liittyen:
- Onko tämä EGR-ongelma kaikissa autoissa ja kuuluuko se johonkin takaisinkutsun piiriin?
- Vaihdelaatikon öljyen vaihto ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan? Kuinka usein nämä kannattaisi vaihtaa?
- Moottoriöljyn vaihtoväli, riittääkö normaali huolto-ohjelma?
- Onko jotain muuta mitä tulisi ottaa huomioon / tarkkailla?

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!  :)

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1697
  • www.vrcf.fi
Muutamaan vastaus. Tuossakin ilmeisesti öljynvaihtoväli on 30tkm välein. Vähintään puolittaisin sen ja itse vaihtaisin 10tkm välein. Laatikon öljyt kannattaa vaihtaa 60tkm välein vaikkei sitä missään mainosteta.
Egr:n kanssa ei ilmeiseti ole tuossa mallissa ongelmaa.
Tietävämmät korjaa jos olen antanut väärää tietoa.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
EGR:n kanssa on paljon ongelmia jos 4-sylinterinen VEA moottori. Ylempänä muihin pätevä vastaus.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa ReijoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • Audilla ja Toyotalla mennään
- Onko tämä EGR-ongelma kaikissa autoissa ja kuuluuko se johonkin takaisinkutsun piiriin?
- Vaihdelaatikon öljyen vaihto ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan? Kuinka usein nämä kannattaisi vaihtaa?
- Moottoriöljyn vaihtoväli, riittääkö normaali huolto-ohjelma?

Tuosta ei nyt 100% selviä, onko kyseessä uudempi 4 sylinterinen VEA vai vanhempi 5 sylinterinen D4 moottori.

Oletan että kyseessä on tuo uudempi.

Omassa EGR ei ole vielä temppuillut, ajettu noin 64 000 km:ää, kaasuläppäkotelo vaihdettiin noin kuukausi sitten.

Kun tuo kaasuläppäkotelo vaihdettiin merkkihuollossa, kysyin tuon 8-vaihteisen automaattilaatikon öljyn vaihtoa, niin huoltomies sanoi että vaihto voisi olla noin 90 000 km:n huollossa. Joten kun nyt vasta ostit tuon auton, niin vaihdattaisin kuitenkin siihen heti laatikon öljyt. Itse jätän, kuten myös tuo sinun auton edellinen omistaja, laatikon öljyjen vaihtamisen seuraavalle omistajalle, mikäli autoni vaihtuu tänä vuonna uuteen.

En ajaisi samoilla moottoriöljyillä 30 000 km:ää, jos tuo kilometrimäärä tulee jo vuodessa. Vaihtovälihän taitaa olla 30 000km tai vuosi, kumpi täyttyy ensin. Jos ajomäärä jää vuodessa johonkin 20-25 tkm vuodessa, en tekisi väliöljyn vaihtoja.

Eka öljyt vaihtuivat kuitenkin omaani, kun mittarissa oli noin 8 000 km. Kuten olen tehnyt edellisiinkin, minulla olleisiin uusiin autoihin. Jotenkin pidän ensimmäisten öljyjen vaihtoa tärkeänä.
Audi A6 quattro              

Toyota Corolla Touring 1,2 T

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Tervehdys

Jos auto on ollut käytössä Pohjois-Pohjanmaan rannikkoseudulla (jostakin muistelisin lukeneeni että vaivaisi myös Vaasan seudulla, mutta en ole siitä aivan varma), niin kannattaa varautua jakopääremonttiin alle 100000 km.
Eli ko. alueella jakohihnoja tuhoava mönjäongelma koskee myös Volvoa ainakin tämän VEA-moottorityypin osalta.

Jukka I.

Poissa postman87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Kiitoksia kaikille vastauksista! Pitää selvittää onko auto ollu P-Maalla ajossa. Tosiaan on tuo etuveto malli eli 8-vaihteinen automaatti. Eli laatikon öljyt pitäisi vaihtaa vaikka autolla ajettu vasta tuo 67tkm?
edit: siis neljäsylinterinen moottori
« Viimeksi muokattu: 27.02.2018, 21:03:27 kirjoittanut postman87 »

Poissa postman87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Päivitystä: Kävin paikallisessa Autosalvassa aktivoimassa On Call:ia käyttöön ja siinä samalla kyselin tästä EGR-ongelmasta ja laatikon öljynvaihdoista. EGR-ongelmasta oli takaisinkutsu eli se hoituu sillä ja suositeltiin, että laatikonöljyt vaihdettaisiin seuraavassa n. 90tkm huollossa. ???

 

Elekma  Autoracing