Samppasport  Futurez

TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi

  • 113 Vastauksia
  • 46931 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #15 : 24.02.2014, 21:01:28 »
Paalikuntoisesta siedettäväksi.   O0
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #16 : 24.02.2014, 21:39:31 »
Paalikuntoisesta siedettäväksi.   O0
Joo, en edes inhoa tätä niin paljon enää kun on antanut oman työpanoksensa. Tosin aika paljon saa tehdä vielä, mutta nyt kylällä ihmiset eivät naura enää niin kovaäänisesti.  ;D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #17 : 24.02.2014, 22:15:49 »
Tiivistelmää. Previously on Karvavako Customs:

-Moottori pesty, puunattu, maalattu, hoonattu ja laakeroitu. Mäntien laet ja rengasurat puhallettu lasikuulalla. Kasattu vanhoilla männänrenkailla. Kaikki osat pesty ja/tai puhallettu ja maalattu. Lohkon dekkitaso oikaistu. Kanteen R-seetit ja kanavien muotoilu tehty sekä plaanaus. T-nokka jätetty. Pinnapultit vaihdettu. Kaikki tiivisteet ja stefat uusittu. Jakopää kasattu uusilla kilkkeillä. Vesipumppu vähän ajettu.

-Laatikko M90 (vm97), uusi silmä- ja painelaakeri. Toisesta projektista yli jäänyt 6-lapainen jousitettu sintteri ja turbon asetelma. Pottapyörä, joka sorvattu sopivaksi tälle setille. Kytkimen työsylinterin tiivistesarja vaihdettu. Kardaani vaihdettu.

-Rikkonaisen etulyhdyn takia molemmat ajovalot ja vilkut vaihdettu toisesta projektista ylijääneisiin kusilyhtyihin.

-Syyläri vaihdettu uudenkarheaan. Paremmat moottorin tukikumit purkuautosta. Kaikki vesiletkut vaihdettu.

-Turboksi vaihdettu Mitsubishi 15g, joka kuitenkin todettu olevan saattohoidossa. 13c pakopesä rouhittu sopimaan 15g siiville. Turbo vaihtuu hivenen isompaan pikkuturboon lähipäivinä. Jäykempi kello samalla. 50mm Tialin kopiodumppi.

-Vetarin rikkoutumisen ja monen muuttujan takia, koko taka-akselisto vaihdettu tukivarsineen toisesta autosta. Murikasta suolistettu pikkurattaat ja tilalle vaihdettu Spartan locker. Takajousiksi vaihdettu -40mm madaltavat Lesjöforsit.

-Takalevyt, palat ja vasemmanpuoleinen satula purkuautosta.

-Ohjaustanko purkuautosta

Leimalle korjattavaa:

-Käsijarru
-SRS ja ABS viat selvitettävä
-Pakkivalon kytkentä
-Taka ja ehkä etuiskunvaimennus
-Oikeanpuoleinen etujarru laahaa (samalla levyjen ja palojen vaihto molemmille puolin)
-Puskuri paikalleen
« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 22:18:09 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #18 : 25.02.2014, 19:45:45 »
Ahtimien suhteen oli tänään kaksi vaihtoehtoa.

Mitsubishi TD04HL-18T Holsetin #8,5pakopesällä.

Huonona puolena T25 laippa. Laippamuunnos ei kuulunut tarjoukseen(Volvon laippa mukaan). Toisena huonona puolena se, että mulla on jo ollut suunilleen samanlainen ahdin, joten se on vähän nähty. Hyvänä puolena ahtimen hinta 720e. Vuoden takuu.

Garrett GTX2867, kuulalaakeroitu.

- Komp. pyörä: 49,7x67,4mm
- Turbiini: 47x53
- Pakopesä 0.64
- Komp. kotelo a/r 60-76mm, trim 55
- Teho: 250-360HV

Hintaan kuuluu Garrettin 0,7bar kello ja tiivisteet. Huonona puolena T25 laippa, eikä myöskään tähän tarjoukseen kuulunut laippamuunnos(Volvon laippa mukaan). Toisena huonona puolena, että suuttimet melko varmasti tapissaan tällä setillä. Lähtöhinta oli 1640e, mutta nyt erikoistarjous 920e. Vuoden takuu.

Koska sain finanssipoliittista apua yllättävältä taholta, raskin ostaa sen hipomman eli Garrettin :) Tämän GTX Garrettin hinnan päälle tuli vielä vpand-lätkä ahtimen perään pakoputkelle, laippa öljynpaluulle, adapteri öljyntulolinjaan, uudet pinnapultit ja kuparimutterit. Hinta pomppasi aika ikävästi ylös, mutta ompahan nyt sitten.  8)

Tässä ko kapistus:
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=32
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014, 19:49:36 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #19 : 25.02.2014, 20:18:01 »
Ja vielä pari kuvaa puhtaammasta autosta..vieläkin ilman etupuskuria :D Pussihousut rykivät aamumuroja taas lautasilleen  :idiot2:


Sain eräänä päivänä tankatessani kehujakin eräältä naispuoliselta henkilöltä. Auto ei. Se on kuulemma ihan hirveää kuraa. Olin samaa mieltä, mutta sisimmässään huoltoukon sydäntä vihlaisi. :D
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014, 20:22:44 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #20 : 25.02.2014, 21:31:08 »
Nyt äkkiä pois noi kusikalvot :P. Noh, mikäs siinä jos omistaja tykkää ELK.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #21 : 25.02.2014, 23:40:29 »
Nyt äkkiä pois noi kusikalvot :P. Noh, mikäs siinä jos omistaja tykkää ELK.
Niin no eihän ne muuten siinä ois :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #22 : 26.02.2014, 01:28:50 »
Onko sinulla jokin erityinen syy harrastaa sedan-malleja vai muutenvaan?

Ei siinä, hienoa että joku edes poikkeaa tyylisuunnasta "kartano". TKR -porukan touhuja on kyllä mielenkiintoista seurata.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #23 : 26.02.2014, 07:27:10 »
Onko sinulla jokin erityinen syy harrastaa sedan-malleja vai muutenvaan?

Ei siinä, hienoa että joku edes poikkeaa tyylisuunnasta "kartano". TKR -porukan touhuja on kyllä mielenkiintoista seurata.
Kiitos asiallisesta palautteesta osittain asiatonta toimintaa kohtaan :D Mä tykkään enemmän sedaneitten ulkonäöstä. Vaikka käyttiksenä varmasti farkku ois käytännöllisempi :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #24 : 26.02.2014, 09:12:32 »
Kiitos asiallisesta palautteesta osittain asiatonta toimintaa kohtaan :D Mä tykkään enemmän sedaneitten ulkonäöstä. Vaikka käyttiksenä varmasti farkku ois käytännöllisempi :)
Ihme, en ole yksin! Kyllähän sedan on nimenomaan auto, farkku aina kompromissi/työkalu.
Asiallisen näköistä asiatonta toimintaa!  O0  :D

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #25 : 27.02.2014, 22:37:27 »
Turbo edelleen modauksen alla FINturbolla. Suuttimet hakusessa 460-550cc. Saa tarjota.

Äsken kävin hallilla ja remppasin etujarrut. Tuli uudet levyt ja palat. Oikeanpuoleinen etupyöränlaakeri oli entinen. Vaihdoin molemmille puolille. Ysistä revityt navat olivat kehiltään erilaiset. Paikallaan oli harva hampainen kehä ja vaihtonavoissa tiheä kehä. Mistä tämä johtuu? Oletin, että yseissä ois samanlaiset.  :-\ Perässä oli myös harvareikäinen kehä. Ihmetyttää. Abs-valo senkun mollottaa. Oli tarkoitus mitata ne anturit, mutta jäi sitten mittaamatta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #26 : 02.03.2014, 16:38:09 »
Saatiin jotain jopa aikaiseksi. Sparcon jakkarat puljattiin porukalla paikalleen ja mokkaratti orggiksen tilalle. Samalla poistui srs-valo. Purkuauton etupuskurista sain sen ylälistan päreiksi, joten paikalleen heitettiin nyt sitten se kolaroitu, mikä siinä oli mulle tullessaankin.

Ja lisätään tännekin eli tuonne tulee kuvat yleensä ensimmäisenä ja sieltä voi seurata paremmin toimintaamme:
https://www.facebook.com/pages/Team-Karvavako-Racing/262821680535695

« Viimeksi muokattu: 05.03.2014, 19:09:01 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #27 : 05.03.2014, 19:49:00 »
Finjectorilta taas hienoa palvelua eli suuttimet tulivat perille päivässä! Suuttimiksi tulivat uudentyyppiset 468cc korkeaohmiset Dekat.

FINturbolla taasen kestänyt puolitoista viikkoa ahtimen laippamuutos  ::) Tänään kuitenkin oltiin yhteydessä ja lupasivat huomiselle ahtimen asennusvalmiina. Dp-lähtö on nyt v-pandilla. Putkisto menee siis uusiin puihin. Jos se tulis tällä kertaa ulos sieltä tällä kertaa mistä sen pitäisikin tulla. Ja jos sen laajakaistan siirtäisi toisesta projektista tähän.

Termostaatissa ei kyllä tulis säästää kun uutta konetta kasaa. Säästin ja nyt ei lämpiä kabiini juurikaan. Kunhan ottaa halliin muutostöiden alle, niin samalla livauttaa vaihtaa sen termarin uuteen. Katsastus ois kuukauden päästä ja se ABS-valo vieläkin selvittämättä. Käsijarruhilppeet saa uusia myös vielä.

Tämmöstäpä tänne tällä kertaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #28 : 06.03.2014, 21:21:50 »
Sieltäpä ne nyt saapuivat :) Huomisen nimiin yrittää saada jotain aikaiseksi kun tänään ei kerinnyt.

Ja kuva sisustan ilmeestä. Käytännölliset  :idiot2:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / rönttäysi
« Vastaus #29 : 06.03.2014, 21:24:18 »
Tämähän lähtee kivasti mukavasti lapasesta   :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy