RallyBaron  Samppasport

850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm

  • 120 Vastauksia
  • 67567 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #30 : 02.04.2011, 20:58:13 »
Hienoja kuvia... Varsinki toi missä auto on liikkeessä  ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #31 : 02.04.2011, 21:19:51 »
Hienoja kuvia... Varsinki toi missä auto on liikkeessä  ;)

+1

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #32 : 02.04.2011, 22:14:56 »
Lainaus
Jos siellä meinaan lauhdutin jossain on
Mikä sen oikea nimi sitten on?
Lauhduttimeksi ollaan meilläpäin kutsuttu, toki ei meil ihan ole niin justiinsa. Ymmärretyksi tuleminen yleensä riittää.

No anyway siinä siis kiertää vedet ja öljyt, öljy menee kennoston läpi joka on vesitilassa. Viileällä koneella vedet lämmittää öljyn nopeammin ja taas poljennassa kuumalla koneella sit vastaavasti toisinpäin.

Oisko tuon nimi sitten nestejäähdytin/ lämmitin vai mikä?

Lainaus
Kyllä ne viileämmät saa olla kun viime kesänä...mittarilla tuo lämpötila selviää.
Ok,
viileillä keleillä varmaankin voi jonkun suojaläpyskän jäähdyttäjän eteen tempasta jos liian kylmänäölpät ajossa on.
raw d

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #33 : 02.04.2011, 22:25:40 »
Älyttömän hienoja kuvia ja ennenkaikkea älyttömän hieno auto  O0
Ei kuvia olisi saatavana suurempina? Saisi ihailla vähän tarkemmin tuota  :P
BMW M5
Volvo 740

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #34 : 02.04.2011, 22:28:00 »
Hyvähyvä,
mutta miksi vakiolauhduttimen tilalle tuo uusi 19rivinen JÄÄHDYTIN?

Miten meinaat kontrolloida öljyn lämpötilaa? ettei siis mene liian viileäksi ja taas toisaalta jos väärässä paikassa jäähdytin niin ei välttämättä jäähdytä tarpeeksi.

Ainakin näissä pikkuvolvoissa vakiolauhdutin toimii todella erinomaisesti, rakenne lienee sama tässäkin. Itelläkin käytössä tuo vakiolauhdutin, eikä mitään ongelmia ole ollut sen kanssa...

Vakio on aivan erinomainen.. Vakiokoneella ja vähän viritetylle koneella.
Mutta tuo tilalle tuleva jäähdytin on hyväksi todetta ratkaisu kun kone ei enää ole vakio.

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #35 : 02.04.2011, 22:41:23 »
Ok, viileillä keleillä varmaankin voi jonkun suojaläpyskän jäähdyttäjän eteen tempasta jos liian kylmänäölpät ajossa on.
Volvo on käytössä vain kesäisin eli suurta vaaraa ei ole, että öljyt jäähtyy liikaa. Se on kyllä totta, että näissä vehkeissä on harvoin laitettu erillistä lauhduttajaa öljylle. Kuten ZuluR totesi niin kyseessä on parannus toimenpide, joka on jo testattu muiden toimesta. Mietimme kauan tuota lauhduttajan kokoa ja tähän päädyttiin.

Onko ketään muuten laittanut orkkis suutintukkiin/kiskoon AN8 urosliitintä tulolinjaan...jos on niin miten se on toteutettu?

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #36 : 02.04.2011, 23:43:40 »
Mikä sen oikea nimi sitten on?
Lauhduttimeksi ollaan meilläpäin kutsuttu.

No se oli lähinnä joukki, mutta lauhdutin, eli kondensori, on laite, jolla kaasun lämpötilaa alennetaan niin, että se nesteytyy. Eli se mistä tässä puhutaan on ihan öljynjäähdytin. Todella pilkunnus*****ta...
« Viimeksi muokattu: 02.04.2011, 23:45:11 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #37 : 03.04.2011, 07:25:40 »
Lainaus
Onko ketään muuten laittanut orkkis suutintukkiin/kiskoon AN8 urosliitintä tulolinjaan...jos on niin miten se on toteutettu?
Omaan koitettiin vakioon laittaa. Ei onnannu, tukin päät tyhjättiin. Ei jääny tarpeeks kamaa päihin jengantekoa varten enää. Kannattaa ostaa suutinprofiilia ja tehdä siitä...

Lainaus
Kuten ZuluR totesi niin kyseessä on parannus toimenpide, joka on jo testattu muiden toimesta
hyvähyvä,
sillä vaan kyselin ettei käy sillein, että menee alkuperäistä huonommaksi.

Lainaus
Vakiokoneella ja vähän viritetylle koneella.
Kyl se kuulemma vakio toimii pikkuisen enempikin viritetyssä ::)
raw d

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #38 : 03.04.2011, 10:18:34 »
No se oli lähinnä joukki, mutta lauhdutin, eli kondensori, on laite, jolla kaasun lämpötilaa alennetaan niin, että se nesteytyy. Eli se mistä tässä puhutaan on ihan öljynjäähdytin. Todella pilkunnus*****ta...

Juuri näin. Lauhduttimella ei ole näissä vehkeissä mitään tekoa. Jäähdytin on oikea termi.

Auto muuten näyttää hemmetin komealta.  P>

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #39 : 03.04.2011, 20:15:16 »
Ahdin on ollut käytössä noin 5000km, pahin rääkki oli penkitys ja muuten lähinnä pintakaasu menoa. Eli ahdin pitäisi olla ehjä, mutta eihän sitä ikinä tiedä...

Kuulalaakeri ahtimen ominaisuus vai ahdin vika???

Kun coolerin alaputken nyppäsi irti niin sieltä holahti 2-3dl öljyä. Koneessa öljyt oli "puhtaat" samoin jäähdytysneste eli ne ei mene sekaisin. Coolerissa ei ole myöskään huohinmönjää, koska huohotus on ohjattu omaan säiliöön. Kyllähän sitä öljyä aina hieman cooleriin kulkeutuu, mutta tuo määrä??? Pitää varmaan huomenna soitella turbofirmaan, josta ahtimen ostin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #40 : 03.04.2011, 20:28:33 »

Kuulalaakeri ahtimen ominaisuus vai ahdin vika???



Eikös noissa bling bling kuuliksissa kuulu olla kuristus öljyntulolle - oliko tässä? Eli eivät tarvitse rasvaa yhtä paljon kuin perinteiset liukulaakeriturbot.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #41 : 03.04.2011, 20:42:41 »
Lainaus
Ahdin on ollut käytössä noin 5000km, pahin rääkki oli penkitys ja muuten lähinnä pintakaasu menoa. Eli ahdin pitäisi olla ehjä, mutta eihän sitä ikinä tiedä...

Kuulalaakeri ahtimen ominaisuus vai ahdin vika???

Kun coolerin alaputken nyppäsi irti niin sieltä holahti 2-3dl öljyä. Koneessa öljyt oli "puhtaat" samoin jäähdytysneste eli ne ei mene sekaisin. Coolerissa ei ole myöskään huohinmönjää, koska huohotus on ohjattu omaan säiliöön. Kyllähän sitä öljyä aina hieman cooleriin kulkeutuu, mutta tuo määrä??? Pitää varmaan huomenna soitella turbofirmaan, josta ahtimen ostin.
Joo,
jos ei vanhjo ölppäjämiä niin voip olla just kuten juha totes...
raw d

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #42 : 03.04.2011, 20:49:42 »

Eikös noissa bling bling kuuliksissa kuulu olla kuristus öljyntulolle - oliko tässä? Eli eivät tarvitse rasvaa yhtä paljon kuin perinteiset liukulaakeriturbot.

Kyllä on ja omalla paikallaan.

Mitsun ahtimella ei moista vaivaa esiintynyt niin tuli vaan mieleen, että olisiko kuulalaakeri ahtimen ominaisuus...

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #43 : 04.04.2011, 10:54:24 »
Tuli hieman selvyyttä ahdin ongelmaan / ominaisuuteen. Kuulalaakeri ahtimelle, joka luokitellaan kisakäyttöön kuulemma sallitaan hieman öljyn läpimenoa. Eli osittain tuo vaiva on ominaisuus. Garreteilla on ollut muutama tapaus, että ahtimessa on ollut yksi ns. tiiviste väärin päin --> päästänyt enemmän öljyä läpi. Fin-Turbossa haluavat tutkia ahtimen ja tarkistaa tuo mahdollinen ongelma kohta. Tietysti muutoinkin pyrkimyksenä on vähentää/saada minimiin öljyn läpimeno. Tuossa firmassa on muuten loistava asiakaspalvelu!

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #44 : 04.04.2011, 11:05:44 »
 *taavih->

 

Ateho  Elekma