Futurez  Kulkukoira

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 68703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Volvo 142 DL -73 "Stage 4"
« : 13.12.2010, 21:17:20 »
Vuosi sitten tuli ruotsista haettua tuomonen vuoden -73 142 DL. Itse olen autolle vasta toinen omistaja joten auto on lähes alkuperäiskunnossa ja ruostetta ei juurkikaan ole . Ostettaessa autolla oli ajettu 254tkm mutta nyt vuoden aikana mittariin on kertynyt noin 10tkm lisää .

Autoa tehdään aina kun rahatilanne sen sallii.

Suunnitelmissa on

Moottoriksi Viritetty Vapari B20 seuraavalla reseptillä:
-"Steg 4" vastaava kansi eli 46 imu ja 38.5 rosteri pakovenat,avarretut kanavat,tupla venajouset, Paikallaan
-KG5 Nokka  -Paikallaan
-Weber 45 tuplat  -Paikallaan
-Vahvempi ja matalampi keinuvipu pukki
-0.30" ylikoon Penta alakerta - Paikallaan
-Lyhyemmät Chromoly tönärit -Paikallaan
-Kevennetty teräsjakopää  -Paikallaan
-Timon typ3 peltisarja -Paikallaan
-123ignition Tune ja puola MSD Blaster2 -Paikallaan

Voimansiirto:
-M40 - Paikallaan
- Joku räikkalukko
- Joku kestävämpi kytkin
-5,8Kg vauhtipyörä -Paikallaan

Alusta:
-Madallussarja Lesjöfors tai SPAX
-Kaasuiskarit

Kori:
-Maalautus alkuperäisellä värillä
-Kirkkaat vilkunlasit eteen ja taakse

Sisusta:
-Vanhan mallin mustat vinyylipenkit -Paikallaan
-Luisi Falcon ratti -Paikallaan
-Autometer Sport Comp sarjan kierros,öljynpaine,vedenlämpö  -Paikallaan

Vanteet:
-100+ Phoenix

Hankintalistalla:
-Tehokkaampi bensapumppu
-Vahvempi keinuvipupukki
-Jämympi alusta
-Lukkoperä ja ehkä jokin vähän tiuhempi välitys
-Lujempi vaihteisto ja kytkin

Lisää kuvia http://s779.photobucket.com/albums/yy78/142DL/Volvo%20142/
« Viimeksi muokattu: 06.04.2013, 17:54:53 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73
« Vastaus #1 : 02.01.2011, 16:41:41 »
Noniin nyt sain kannesta näpättyä muutaman kuvan. Vielä uutta maalia niskaan ni se ois valmis koneen päälle




« Viimeksi muokattu: 02.01.2011, 16:55:53 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73
« Vastaus #2 : 19.02.2011, 13:05:57 »
Päivitystä taas pitkästä aikaa! Nyt on taas ostettu lisää osaa eli tuli ostettua kevennetty kampiakseli ja vauhtipyörä ja kaupantekijäisiksi sain vielä M-kanget, 0.30 ylikoon männät ja kytkinasetelman. Kampiakseli, vauhtipyörä ja kytkinasetelma on tasapainotettu pakettina joten ne voisi jo asentaa. Saas nähä kuinka kierrosherkkä tuosta moottorista oikeen tulee  :)



Kevennetty kampiakseli


0.30 ylikoon männät ja M-kanget


Kannestakin tuli ihan siistin näköinen kun se sai vähän miranolia pintaan
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #3 : 19.02.2011, 15:00:18 »
On kyllä maukas kampe tulossa!  8)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #4 : 19.02.2011, 17:20:13 »
Mites toi kampuran kevennys homma menee, kun jotkut sanoo, että vastapainosta ei sais ottaa hirveesti.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #5 : 19.02.2011, 17:34:59 »
Joo oon kuullu tuosta mainittavan kans mutta on kuulemma aikasemmassa kokoonpanossa pelannu niin eiköhän se tässäkin pelaa. Kyllähän se varmaan voi laakereiden päälle käydä enemmän mutta tarkkailee nyt ens kesän että miten se pelaa ja antaa sille lopullisen tuomion sitten :)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #6 : 26.06.2011, 15:21:14 »
Päivitystä tännekkin taas pitkästä aikaa. Moottori ei ole vielä valmis mutta siihen lähes kaikki tarvittava jo löytyy. Alakerran hilut pitäs vielä tasapainottaa uusiksi ja kampiakselista runkolaakerin kaulat  pitäs kiillottaa/hioa alikokoon. Uusi kone tulee varmaan ensi talven aikana paikalleen korin maalauksen jälkeen. Suunnitelmissa on ensi talvelle ainakin korin soodapuhallus ja maalaus ja tietenkin tuo "stage 4 " kone. Auto on liikenteessä ja toimii todella hyvin kaasarin vaihdon jälkeen. Huomenna pitäisi käydä hakemassa leima konttorilta.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #7 : 04.07.2011, 18:44:53 »
Hienoo, että jollain muullakin on samantyylinen projekti menossa! Missäspäin volski majailee? Hieno peli tulossa. O0

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #8 : 04.07.2011, 22:20:32 »
Tämä yksilö majailee Kemissä. Vähän on vain nää  PV:n hommat hidastanu nyt tätä valmistumista mutta jospa sen enskesäksi sais kadulle tolla edellä mainitulla kokoonpanolla.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #9 : 05.07.2011, 15:23:22 »
Vähän on vain nää  PV:n hommat hidastanu

Rahaa tulee niin että ranteet rutisee?  ;)
Volvoton

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #10 : 06.07.2011, 21:48:57 »
Joo ei näillä päivärahoilla paljon autoa rakennella. 4.70€ päivä ja kohta korotus 8€.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #11 : 06.07.2011, 22:40:01 »
Mites toi kampuran kevennys homma menee, kun jotkut sanoo, että vastapainosta ei sais ottaa hirveesti.
Joihinkin kokoonpanoihin on tullu 4000rpm-5000rpm välille "kuollut" kohta jota on korjattu hitsaamalla 4-5mm lanka vastapainon jatkoks 
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #12 : 07.07.2011, 22:21:53 »
Joihinkin kokoonpanoihin on tullu 4000rpm-5000rpm välille "kuollut" kohta jota on korjattu hitsaamalla 4-5mm lanka vastapainon jatkoks
Se toimintahan selviää sitten kun se kone saadaan tulille ja vähä säätöjä kohdilleen mutta tällä hetkellä eniten jännittää se että kestääkö laakerit vai tuleeko tuohon kevenettyyn kampiakseliin värähtelyä jo sen verran että laakerit pettää.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #13 : 23.10.2011, 14:13:19 »
Päivitystä tännekkin pitkästä aikaa. Tuli ostettua tuomonen Bosch 085 alujakaja siihen pitäisi vielä ignitor ostaa ja saada jostain selville kyseisen jakajan ennakkokäyrä. On tullut nyt myös tutkailtua noita eri mäntä vaihtoehtoja mutta ei ole vielä löytyny oikeen mitään muita hyviä vaihtoehtoja kuin Volvo B21E:n männät. Jos jollain on jotain hyviä kokemuksia joistain muista männistä jotka sopii B20 lohkoon 92mm porauksella niin tänne voi ehdotella.  Myös noita keinuvipupukkeja on tullut metsästettyä ja muutamia erilaisia onkin löytynyt tällä hetkellä sopivin ehdokas löytyy TG:ltä niin hinnan kuin lujuudenkin puolesta eli kyseessä on tuollainen http://www.tgmotor.com/vipparmsbrygga.htm ja tuon mukana tulee vielä ARP:n pultit.


Tämmönen jakaja tuli.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2011, 14:49:13 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #14 : 11.11.2011, 17:09:51 »
Mäntien metsästys jatkuu. Tänää lähetin mailia KG Trimning:ille ja siellä ois B21E männät n.100€ kpl mutta ne on aika hinnakkaan kuuloset ainakin mun korvaan kun eihän ne ole edes takomännät. Nyt laitoin mailia Sten Parner:ille sillä oli ainakin takomännät B20 turboon ton 100€ kpl mutta saas nähä mitä pistää hinnaks noille vaparin männille.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2011, 17:23:24 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

 

Kulkukoira  Proturbo