Elekma  Autoracing

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 68699 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #15 : 11.11.2011, 17:53:59 »
B21 mäntiähän luulisi löytyvän helposti käytettyinä. 92mm kuplan mäntiä näissä on myös käytetty, niitä on ainakin saanut halvalla, laadusta en osaa sanoa.
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #16 : 11.11.2011, 17:57:45 »
B21 mäntiähän luulisi löytyvän helposti käytettyinä. 92mm kuplan mäntiä näissä on myös käytetty, niitä on ainakin saanut halvalla, laadusta en osaa sanoa.
Eivät vaan tahdo kestää kummosia. Tämä siis kuulopuheita ei omia kokemuksia.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #17 : 11.11.2011, 18:01:23 »
Kyllähän noita käytettynä löytää mutta ei viittis muuten viimesen päälle tehtyyn koneeseen laittaa käytettyjä mäntiä. Noista kuplan männistä olen myös kuullut mutta eikö niissä oo puristus korkeus liian matala?
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #18 : 11.11.2011, 18:08:02 »
Kymmenen rallin jälkeen kuplan männissä näkyi laella hiushalkeama. Mutta olivat silloin (-90 luvulla) niin halpoja, että niitä vaihdettiin tuon kymmenen rallin jälkeen. Kokemusta ford ohc koneesta. Saabin veivit ja kuplan männät. Nyrkkisääntö oli 5 kisan jälk. rengastus, 10 kisan jälk. uudet männät ja 15 kisan jälk alakerta oli 'valmis' eli kierto alkoi alusta :)

Poissa Tero.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #19 : 11.11.2011, 19:24:37 »
Veikkaanpa että mikä vain Volvon vakiomäntä kestää vähintään saman mitä nuo halvanpään kuplan "tako"männät.
2 x Passat 3BG, VW Kupla -73

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #20 : 11.11.2011, 19:44:16 »
Kyllähän nuo Volvon vakiotki ois pirun hyvät mutta jos nuo SPM:n männät saa lähes samaan hintaan niin ilman muuta ostan ne. Kuplan mäntiä tuskin laitan kun kanget pitäs vaihtaa nille sopiviksi ja minulla jo tuohon moottoriin on jo nuo Volvon M-kanget.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #21 : 11.11.2011, 20:10:24 »
Venolia mäntiä hisse porukka käyttää nykyään. Ilmeisesti aikas kalliit, mutta hyvät.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #22 : 11.11.2011, 20:18:20 »
Tg motor ruotsissa noita Venoila mäntiä myy mutta hintaa on tosiaan melkeen 200€ kipale
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #23 : 25.12.2011, 11:28:10 »
Nyt taas päivitystä tännekkin! Nyt on motin suhteen muuttunut suunnitelmat sen verta että lohkoksi tulee B20 Penta 0.30" ylikokoon porattuna,
Pentan veivit ja normaali 6-pulttinen kampiakseli. Puristuksia saa tälläkin alakerralla n.11:1 jonka luulisi riittävän. Ensiviikon aikana alakerta pitäisi koekasata ja katsoa kuinka korkealle männät tulee että saa tietää kuinka paljon lohkoa plaanataan. KG:lle lähtee tilaus todenäköisesti ensiviikon aikana ja sieltä pitäisi tulla ChroMo tönärit 200mm, Uudet pultit ja pinnapultit kanteen, Uusi vesipumppu, Värinänvaimentimet kaasareille ja muuta pientä. Toissapäivänä hain matkahuollosta Nokkalaakeri sarjan ja Kevennetyn vauhtipyörän 6-pulttiselle kampiakselille painoa sillä 5,8kg.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #24 : 25.12.2011, 19:09:45 »
Noniin sieltähän alkaa valmistumaan pikkuhiljaa. Onkos tämän tarkoitus keväällä liikkua tällä koneella? Itekki just lähdössä tilaus kg:lle.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #25 : 25.12.2011, 20:27:05 »
Jep! Tarkoitus ois ajella tolla kokoonpanolla enskesä ja sitten taas jatkojalostusta  ::)  ... ehkäpä seuraavaksi tulee 2,5l...
« Viimeksi muokattu: 25.12.2011, 21:04:37 kirjoittanut J.V »
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #26 : 04.02.2012, 20:26:25 »
Nyt etsitään sopivaa koneistamoa missä ois harrastaja ystävälliset hinnat...Pitäs tuo lohko plaanata ja alakerta tasapainottaa. Saattaa olla että joutuu kiiikuttaan hilppeet tuonne länsirajan toiselle puolen työstettäväksi.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #27 : 19.02.2012, 19:02:30 »
Nyt on tullut mietittyä hartaasti että jos laittaiski  tommosen jakajan http://www.123ignition.nl/id/50.html ... Tuo ois aika helppo säätää ja saa aika tarkasti säädettyä ja jos vaikka muuttaa vähän kokoonpanoa jossain välissä niin ei tarvis kun laittaa kiinni läppäriin ja säätää käyrä uusiks mutta eihän tuo kyllä mikään kovin halpa ole...
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #28 : 26.02.2012, 11:37:47 »
Oli tuossa teräsjakopään isommassa rattaassa hiusmurtumia niin perjantaina jäin töiden jälkeen pajalle sulattelemaan ne tig:llä. Ei ne varmaan ois mitään haitannu mutta eipä tuosta sulattamisesta varmaan haittaakaan ole.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #29 : 26.02.2012, 13:00:45 »
Oli tuossa teräsjakopään isommassa rattaassa hiusmurtumia niin perjantaina jäin töiden jälkeen pajalle sulattelemaan ne tig:llä. Ei ne varmaan ois mitään haitannu mutta eipä tuosta sulattamisesta varmaan haittaakaan ole.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Vähän on näemmä taiettu suurentaa noita reikiä
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Kulkukoira  Proturbo