Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Käyttiskertomuksia

  • 168 Vastauksia
  • 51320 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #105 : 17.12.2017, 12:33:53 »
Etuvetoisen kytkinremontti on jotain niin hienoa. S* Varsinkin pieneen autoon, jossa on fyysisesti yli-iso moottori en tarkoita tätä autoa:buck2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #106 : 17.12.2017, 12:41:36 »
Etuvetoisen kytkinremontti on jotain niin hienoa. S* Varsinkin pieneen autoon, jossa on fyysisesti yli-iso moottori en tarkoita tätä autoa:buck2:

Teretulemast vaan kokeilemaan tähänkin :D

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #107 : 31.12.2017, 20:42:46 »
Tattista :)

Mukava nähdä, että tälläisen vääränmerkkisenkin laittelu jossakin määrin kiinnostaa muita :D


On mullakin ooppeleita ollut, tyytyväinenki oon ollut.   ;)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #108 : 03.01.2018, 22:16:12 »
Tässä parin päivän aikana tuli tehtyä jo pitkään roikkunut toimenpide. Tai oikeastaan kaksi. Tai kolme :D Nimittäin jakopäärempan jäljiltä öljypohjan tiivistys oli jäänyt hiukan vajaaksi ja yhdestä kohtaa öljypohja hikoili. Ei paljon, mutta hikoili kuitenkin. Paikanmerkkuuseen tuo hikoilu ei ole riittänyt. Lisäksi osa kierteistä oli kasausvaiheessa korkannut, joten korjasin kierteet laittamalla joka reikään helicoilit. Toimii  O0

Kolmantena toimenpiteenä käytin tyhjennetyn saastelaitteen auki ja rakensin sinne suoran putken. Ennen tuo toimi ns. kaikukoppana. Eräältä taholta kuulin juttua, että tuolla kaikukoppa -asialla saattaisi olla negatiivinen vaikutus kulutukseen. Noh, se nähdään nyt :)

Kuvia öljypohjarempasta on vähänlaisesti, koska ei jaksa jatkuvasti pestä käsiään, jotta saa otettua kuvia :D

Mutta tässä öljypohja jo paikoillaan uusien kuuskolojen kera





Lisää osia irti









Manuskan mukaan tämä ajoneuvo on varustettu ahdinlaitteella, mutta mä löysin sieltä vaan tämmöisen  :(








Välykset tuosta tarkastelin ja tuli todettua, että niitä ei ole -vaikka autolla on lastutettuna ajettu ~50tkm ja happea auto saa vähintäänkin kiitettävästi. 190tkm ajetuksi turboksi ei paljoa uudelle häpeä.



Tämmöisen kötöstelin









Ahdinlaitteen banjoon uudet tiivisteet




Lopuksi uusi suodatin ja uudet öljyt.





Taas saa päästellä auringonlaskuun *taavih->

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #109 : 03.01.2018, 22:29:56 »
Manuskan mukaan tämä ajoneuvo on varustettu ahdinlaitteella, mutta mä löysin sieltä vaan tämmöisen  :(


(Kuva poistettu lainauksesta.)


(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ja tämän myötä alan kutsumaan tätä pillerin pyörittäjäksi. :2funny:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #110 : 03.01.2018, 23:19:56 »
Parempihan se olla edes pieni ahdin kuin vaparikone, varsinkin dieselissä. Ahtamaton diesel on kyllä melkoinen mopo.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #111 : 03.01.2018, 23:33:53 »
Parempihan se olla edes pieni ahdin kuin vaparikone, varsinkin dieselissä. Ahtamaton diesel on kyllä melkoinen mopo.

Nojoo, mutta nämä ruohonleikkuriin sopivat ahtimet sitten erikseen :D

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #112 : 03.01.2018, 23:45:06 »
Nojoo, mutta nämä ruohonleikkuriin sopivat ahtimet sitten erikseen :D
Ruoholeikkurinkin vois ahtaa, mikäli olisi öljypumpulla oleva voitelu, eikä roiskevoitelu. Kyllä oli mielestäni paremmat ominaisuudet (parempi alavääntö ja jaksoi kulkea hyytymättä mäkiin), volkkarin 1.9 TDI koneessa verrattuna 1.9 SDI moottoriin, joka hyytyi vaikka kaasun painoi pohjaan.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #113 : 04.01.2018, 16:33:23 »
Taas saa päästellä auringonlaskuun *taavih->

Ei muuten päästellä.

Täyskiihdytyksessä joku resonoi niin maan **leesti. Pakoputkea veikkaan ma. Pitääpä tarkistaa kumituennat

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #114 : 04.01.2018, 17:35:03 »
Ei muuten päästellä.

Täyskiihdytyksessä joku resonoi niin maan **leesti. Pakoputkea veikkaan ma. Pitääpä tarkistaa kumituennat
Mulla meni motonetistä hankittu takapöntön kannatinpanta ja kumit poikki juuri, ei kestänyt kuin vuoden :'( :D Aloin ihmetellä tuolla kiharaa täynnä olevilla teillä outoa kolketta ja löytyi syy. :D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #115 : 04.01.2018, 17:55:56 »
On mullakin ooppeleita ollut, tyytyväinenki oon ollut.   ;)
Niin mullakin. -85 Corsa (1,3 isolohko  :D ) oli alustasetillä kiva pyöritellä pitkin töölön katuja, -96 farkku Astra (1,6 16V) ihan siedettävä peli mutta -99 farkku Astra (1,9DT) oli yhtä kuin vitusti vikavaloja taulussa, limpmoodeja ja valohoitoa Länsiautossa. Tuon jälkeen siirryin takaisin Volvoihin...

Kyllähän tällainen olisi johonkin kaupunkiin ihan asiallinen laite ja ko. yksilö varmasti hyvässä hoidossakin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #116 : 04.01.2018, 19:35:12 »
Sullahan on kirjaimellisesti pakokaasujarru  :2funny:

Mutta tosi kun vesi, joskus isällä oli w124 vapari 2.0d 4lovisella manulla ja taivasvarjele se oli kyllä kiihkeä laite  :2funny:

Pienikin kikkare saa ihmeitä aikaan. Ja eikös tää sorsan kone oo aika pieni? Peräti 1.2? Vai onko opelin dieselit vielä "isoja" kuten ennen sorsassa 1.7  :o

Olitko jo aiemmin tyhjännyt dpf:än vai nyt vasta? Jos nyt niin oliko eroa? ::)





Vähän ot.

Mutta tollanen 1.4turbo astra j jossa myöskin kuten pitkälti kaikissa nyky turbo koneissa on kissa suoraan ahtimen pakopesään kiinni ilman erillistä dp:tä. Ahdistaa hullun tavalla, dieselistä en tiedä.

Kuitenkin teki omaansa kunnon dp:n ja  laittoi kisakissan tilalle ni ennen jälkeen penkitys ja eroa yli 20hp  S*

Auto muuttui ihan silmissä suorituskyvyn suhteen ja ajoltaan.  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #117 : 04.01.2018, 19:52:58 »
Mutta tosi kun vesi, joskus isällä oli w124 vapari 2.0d 4lovisella manulla ja taivasvarjele se oli kyllä kiihkeä laite  :2funny:
Olen ajanut tuollaistakin ja olihan se melko tykki, varmaan laiskempi kuin 740+B200K ja seat 1.9D vapari, tai skoda fabia 1.9 sdi ;D...mersussa vielä lisäksi pitkä perävälitys. No ei kyllä 300D 3.0 dieselvapari paljoa tykimpi ole tuota 200D:tä. Tuo 2.0 dieselmersukin hyytyy 5-vaihteella kuuleman mukaan :2funny:
« Viimeksi muokattu: 04.01.2018, 19:55:21 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #118 : 04.01.2018, 19:55:13 »
Pienikin kikkare saa ihmeitä aikaan. Ja eikös tää sorsan kone oo aika pieni? Peräti 1.2? Vai onko opelin dieselit vielä "isoja" kuten ennen sorsassa 1.7  :o

Olitko jo aiemmin tyhjännyt dpf:än vai nyt vasta? Jos nyt niin oliko eroa? ::)

Tuo on kyllä totta, pienikin saa ihmeitä aikaan. Alle 2krpm ei tapahdu mitään, sitten tulee muulinpotku ja muoviämpäri sitten mentiin :sundaydriver: Ei kovin lujaa mutta kuitenkin :D

1299cc on koneen koko.

Kyllä tätä 1.7 dieselillä on saanut. C-corsassa muikeat 100hv (tai alle?) ja tässä D-corsassa 125hv ja 131hv versioina. Ja tuon 1.7 dieselin takia tähän saisi laittaa vaikka 2.0l turbobensan :D 1.6 bensaturbo opc kun tarjoaa 211hv niin ei tule tehorajatkaan niin äkkiä vastaan.

Välillä olen himoinnut tuota 1.7 dieseliä 131hv:nä, mutta ei ole nyt just järkeä vaihtaa. Ja oma elämäntilanne alkaa olemaan sillä mallilla, että seuraava auto ei ole enää mikään pikkuauto..

Katti oli ensimmäinen asia jonka tyhjensin ja kyllähän se ero oli kuin yöllä ja päivällä. Tämän jälkeen alkoi putken jousto vuotamaan ja tämän korjattuani tyhjensin vielä dpf:n kun jouston korjauksen jälkeen meno senkun hidastui, kun kaikki kaasut kulki dpf:n läpi. :D

Suoran putken rakensin nyt vasta tuonne sisälle kun kävin pientä keskustelua toisen harrastaja-aktiivin kanssa, että tuo pelkkä tyhjätty katti voi olla vaan haitaksi, kun tulee 2t-moottoreissa tapahtuva ilmiö, eli pakokaasupulssi lähteekin takaisinpäin kimmottuaan kohdasta, josta katti kapenee. Tämä aiheuttaa turbulenttista virtausta joka voi vaikuttaa negatiivisesti polttoaineenkulutukseen.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #119 : 04.01.2018, 20:01:48 »

1299cc on koneen koko.


Suoran putken rakensin nyt vasta tuonne sisälle kun kävin pientä keskustelua toisen harrastaja-aktiivin kanssa, että tuo pelkkä tyhjätty katti voi olla vaan haitaksi, kun tulee 2t-moottoreissa tapahtuva ilmiö, eli pakokaasupulssi lähteekin takaisinpäin kimmottuaan kohdasta, josta katti kapenee. Tämä aiheuttaa turbulenttista virtausta joka voi vaikuttaa negatiivisesti polttoaineenkulutukseen.

Okei. :)


Okei. En oo perehtyny riiseleihin yhtään. :) toisin sanoen ihan hepreaa, mutta uutta opii ain välillä.  8)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

KL-varaosat  Race.fi