Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tome-'s Red 850R

  • 225 Vastauksia
  • 94392 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #30 : 26.11.2013, 19:04:05 »
Noilla bilteman viuhka suuttimilla tee mitään kun kusee liian alas, volvolla makso ~7€ kpl

Joo, pitää käydä tiskiltä hakemassa, jos joskus siihen aikaan vaan olis mahdollisuus kun ovet on auki. :-[ Tuppaa työmatka + työaika olemaan sellainen, että normaalisti en koskaan kerkee noita hakemaan. Pitää ulkoistaa tai ottaa ommaa lommaa. :D

Eikö niitä saa säädettyä ruuttaamaan ylemmäs? Alkuperäsiä taitaa saaha neulalla vääntämällä säädettyä.

Ei ja kun niistä muutenkin tulee semmonen pikkupojan pissa niin ei se auta vaikka sais säädettyä.

Stobe, kuten vee40td totesikin. Ihan sama miten niitä sais säädettyä ylemmäs, ei niistä ole mitään apua. Pitääpä kattoa jos muistais ottaa kuvat nykysillä ja sitten verrata kun saa orkkikset tiskistä.


Aiemmasta kasipätkästä viisastuneena, termostaatti lähtee tässäkin vaihtoon heti kun sopiva tilaisuus tulee. On juuri ja juuri vaakatasossa lämpömittari ja sehän näissä on tunnetusti (omien ja muiden kuulemien kokemuksien mukan) liian vähän. Oikea etukulma pitää jotain narinaa epätasaisella ajaessa, se pitää tutkia. Kuskin oven sarana pitää korjata. Tässä nää "akuutimmat" häiriötekijät. Onhan toki muutakin, mutta nämä nyt vaikuttaa niin moneen asiaan että on korkealla prioriteettilistassa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #31 : 26.11.2013, 19:17:34 »
Tiedän, että ei ole varmaan tähän vuodenaikaan priolistan #1, mutta oletko ilmastointia päässyt vielä testaamaan jossain lämpöisessä paikassa? Onko perustarina, että aineet vähissä ja kompuran magneettikytkimessä liian suuri välys? :-\

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #32 : 26.11.2013, 21:55:56 »
Tiedän, että ei ole varmaan tähän vuodenaikaan priolistan #1, mutta oletko ilmastointia päässyt vielä testaamaan jossain lämpöisessä paikassa? Onko perustarina, että aineet vähissä ja kompuran magneettikytkimessä liian suuri välys? :-\

Jaa. Enpä kyllä oo kokeillut, tallissa about 16 astetta lämmintä joten eikös kompura siinä lämpötilassa ainakin lähde käyntiin kun vetää lämmöt minimiin? Tätä PITÄIS olla huollettu kattavasti, MUTTA koskaanhan ei voi olla satavarma. Edelliselle omistajallekin piti soittaa tänään, mutta se jäi.. Huomenna ehkä vois soittaa, jos muistais.

Tänään askartelin INFO nappiin myös ledin, pitää laittaa huomenna pari kuvaa ja vähän tekstiä miten homma onnistui. Nopeesti meni, mutta ei ihan suunnitelmien mukaan.  >:(
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #33 : 27.11.2013, 08:43:27 »
Jaa. Enpä kyllä oo kokeillut, tallissa about 16 astetta lämmintä joten eikös kompura siinä lämpötilassa ainakin lähde käyntiin kun vetää lämmöt minimiin?
Joo, yli 5 asteen lämpötiloissa pitäis kompuralta alkaa naksuminen kuulumaan. Jos ei, niin ihan ensin voi varmistaa aineiden tilanteen irroittamalla sen ilmastoinnin putkessa kiinni olevan liittimen siitä vänkärin puolelta tulipellin läheltä (tälle oli joku hieno nimikin) ja yhdistämällä liittimen navat hyppylangalla. Sit vaan auto käyntiin - jos alkaa naksuttaa niin aineethan siellä on vähissä, ja nyt auto luulee, että eipäs olekaan. Virrat pois, hyppylanka mäkeen ja täyttöpuuhiin ennen kesää. :)

Jos taas kompuran kytkimen välys on liian suuri, voi se aiheuttaa sen, ettei ilmastointi lähde tulille ollenkaan, kun magneetti ei jaksa kytkeä. Jos välys on "vain aavistuksen" liian suuri, alkaa tuo ongelma näkyä, kun autoa on hetki käytetty. Eli ilmastointi saattaa lämpimällä kelillä toimia ekat 5min, jonka jälkeen kylmän tulo loppuu. Lämmöstä johtuen magneettikytkimen välys on kasvanut liian suureksi, eikä se enää jaksa. Eli jos rakotulkilla katsoo sitä välystä, niin kannattaa katsoa sekä lämpimänä että kylmänä. Joku viisas voisi varmaan kertoa, paljonko tuo välys saa olla, itse en enää muista kun on tuosta remontista aika pitkä aika. Toki voisin käydä omastani sopivalla hetkellä katsomassa.

Siksi aloin tästä ilmastoinnista kyselemään, että tämä on yksi niitä asioita jonka mielellään laittaa ennen helteitä kuntoon. Vaikkakaan kukaan ei koskaan muista/jaksa/halua ennen kuin vika on oikeasti käsinkosketeltavissa ja pihalla +30 astetta. :2funny:

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #34 : 27.11.2013, 19:34:44 »
Kuivaimen kunnon voisi myös tarkastaa sillä näistä on harvemmin sitä vaihdettu ja se kun on ruostuvaa mallia niin on vain ajan kysymys milloin kaasut tulee kuivaimen kyljestä pihalle  :)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #35 : 27.11.2013, 20:15:22 »
Joo, yli 5 asteen lämpötiloissa pitäis kompuralta alkaa naksuminen kuulumaan. Jos ei, niin ihan ensin voi varmistaa aineiden tilanteen irroittamalla sen ilmastoinnin putkessa kiinni olevan liittimen siitä vänkärin puolelta tulipellin läheltä (tälle oli joku hieno nimikin) ja yhdistämällä liittimen navat hyppylangalla. Sit vaan auto käyntiin - jos alkaa naksuttaa niin aineethan siellä on vähissä, ja nyt auto luulee, että eipäs olekaan. Virrat pois, hyppylanka mäkeen ja täyttöpuuhiin ennen kesää. :)

Jos taas kompuran kytkimen välys on liian suuri, voi se aiheuttaa sen, ettei ilmastointi lähde tulille ollenkaan, kun magneetti ei jaksa kytkeä. Jos välys on "vain aavistuksen" liian suuri, alkaa tuo ongelma näkyä, kun autoa on hetki käytetty. Eli ilmastointi saattaa lämpimällä kelillä toimia ekat 5min, jonka jälkeen kylmän tulo loppuu. Lämmöstä johtuen magneettikytkimen välys on kasvanut liian suureksi, eikä se enää jaksa. Eli jos rakotulkilla katsoo sitä välystä, niin kannattaa katsoa sekä lämpimänä että kylmänä. Joku viisas voisi varmaan kertoa, paljonko tuo välys saa olla, itse en enää muista kun on tuosta remontista aika pitkä aika. Toki voisin käydä omastani sopivalla hetkellä katsomassa.

Siksi aloin tästä ilmastoinnista kyselemään, että tämä on yksi niitä asioita jonka mielellään laittaa ennen helteitä kuntoon. Vaikkakaan kukaan ei koskaan muista/jaksa/halua ennen kuin vika on oikeasti käsinkosketeltavissa ja pihalla +30 astetta. :2funny:

Joopa. :facepalm: Tässä nyt varmaan alkaa se sopiva hinta tulemaan vastaan, ei tapahtunut mitään vaikka käänsin kylmälle. Pitää kattoo jos sais testattua tuon liittimien napojen yhdistämisen vielä tällä viikkoa. Ei auta kuitenkaan vielä heittää kirvestä kaivoon :D Pitää laittaa tarkistuslistalle, kiitti vaan huomiosta. :hello:

Kuivaimen kunnon voisi myös tarkastaa sillä näistä on harvemmin sitä vaihdettu ja se kun on ruostuvaa mallia niin on vain ajan kysymys milloin kaasut tulee kuivaimen kyljestä pihalle  :)

Pistetään tämäkin tarkistuslistalle. :hello:

Mulla rupeaa ahtamaan tuo pappavolvo vasta siellä 3500rpm kohdilla, joten ei siellä kaikki oo kunnossa. Voisko johtua vaan tuosta väljästä hukkaportin kellosta? Mitäs muuta mahdollisesti kannattaa tarkistaa/uusia samalla? Olikos näissä samanmoinen TCV kuin '99 S70:ssä?

Edit: ottaa muuten pannuun kun tuo orkkis-sähköantenni on heitetty romukoppaan, korvattu huonolla piiskalla ja lopuksi päädytty lisäämään sähköinen antenni tuulilasiin. Kaikki ei oo ihan menny siinäkään putkeen, kun ottaa häikkää vähän väliä ja katkoo signaalia. :nohnoh Orkkista metsästämään siis. ELK
« Viimeksi muokattu: 27.11.2013, 20:17:20 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #36 : 27.11.2013, 20:29:30 »
On ihan normi TCV, eli sellanen mihen tulee kolme letkua ja ecun liitin. Maksaa satasen kieppeillä sinisellä. Varaosamiehen kanssa juttelin, niin sano että pari kolme menee vuodessa paskaks. Itellä ei ollut ostettaessa ollenkaan kytkettynä  :idiot2: niin ahto just pelkän hukkiksen säädön mukaan jotain 0,5 bar luokkaa, eli 1/3 siittä valkosesta osasta, vakionahan menee hieman yli puoleen väliin valkosta aluetta ja nyt lastulla helposti tappiin.

Ootko yleensäkään tarkistanu löytyykö lastua boksista? Ei oo kummiskaan paha homma tarkistaa, muutamalla ruuvilla kansi kii ja sit näkee yleensä jonkun tarran chipin päällä. virilastussa 14 pinniä per puoli, vakiossa 16. Itellä oli joku outo kiinalastu eka kiinni kun konekkin kilkkas ja ei kulkenu edes mihenkään, nyt ebaystä ruotsalainen laatuchippi ja toimii hienosti.

Bypassin kalvoja näistä myös mennyt, skandixilta tilasin uuden ja vaihdoin, hintaa oli posteineen 50e. Samaten hukkiksen kelloja kyllä menny vituiks, ootko kokeillu ajaa hukkiksen letku irti? Jos alkaa ahtaan ni kello sökö varmasti. Mun tossa showroon setissä vähä kaikkia kuvia juuri ahtovioista ja lastuista yms. Yksi perussetti toki ihan ahtovuoto, joka myös itellä ollut.
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #37 : 27.11.2013, 20:54:58 »
Edit: ottaa muuten pannuun kun tuo orkkis-sähköantenni on heitetty romukoppaan, korvattu huonolla piiskalla ja lopuksi päädytty lisäämään sähköinen antenni tuulilasiin. Kaikki ei oo ihan menny siinäkään putkeen, kun ottaa häikkää vähän väliä ja katkoo signaalia. :nohnoh Orkkista metsästämään siis. ELK
Sellasia antenneja saattaa löytyä yllättävästi käytettynä. Esim mulla on yks toimiva moottori johon pitää piiska hommata kun vanha oli jo paskana. Tallessa sekin kyllä taitaa vielä olla. Ja kasipätkästä kotoisin. YV jos kiinnostaa sellanen.

Mutta hienon pelin oot löytäny. Maltilla vaan kuntoon.
Ilmastoinnista saattaa vikakoodeista löytyä jotain apua. Kuivain saattaa olla pahan näkönen päällepäin, kuten mulla, mutta ehjä silti.
Ja sitten ne haistelijat kannattaa putsailla kans ennenko alkaa temppuileen. Jos on automaatti ilmastointi.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *ledejä, läpikäyntiä, asennuksia*
« Vastaus #38 : 27.11.2013, 21:05:41 »
Sellasia antenneja saattaa löytyä yllättävästi käytettynä. Esim mulla on yks toimiva moottori johon pitää piiska hommata kun vanha oli jo paskana. Tallessa sekin kyllä taitaa vielä olla. Ja kasipätkästä kotoisin. YV jos kiinnostaa sellanen.

Mutta hienon pelin oot löytäny. Maltilla vaan kuntoon.
Ilmastoinnista saattaa vikakoodeista löytyä jotain apua. Kuivain saattaa olla pahan näkönen päällepäin, kuten mulla, mutta ehjä silti.
Ja sitten ne haistelijat kannattaa putsailla kans ennenko alkaa temppuileen. Jos on automaatti ilmastointi.

Juu, kyllä noita käytettyjä jonkin verran on näkynyt. Olen hieman jo osannut ennakoida, kun tätä kuumetta on ollut näköpiirissä pidempään.  :juhau: V:> Ostoksia en kylläkään vielä ole tehnyt, mutta hieman kartalla mitä löytyy ns. helposti ja mitä pitää haeskella.

Kiitos, toivottavasti tuosta vielä tulee sellainen että kehtaa näytellä. ;)

Täytyy kattoa jos käyttäs koodien luvussa tai sit hommais itselle vermeet. Olis joku ylimääräinen läppärikin mitä vois hyödyntää, myös ihan oikealla sarjaporttikytkennällä. :) Haistelijoita jo tänään katselinkin ja kuvat katsoin viikonloppuna muistaakseni backspegelnista. 8)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *ledihommia ja pähkäilyä*
« Vastaus #39 : 01.12.2013, 10:41:41 »
Jaa. Enpä kyllä oo kokeillut, tallissa about 16 astetta lämmintä joten eikös kompura siinä lämpötilassa ainakin lähde käyntiin kun vetää lämmöt minimiin? Tätä PITÄIS olla huollettu kattavasti, MUTTA koskaanhan ei voi olla satavarma. Edelliselle omistajallekin piti soittaa tänään, mutta se jäi.. Huomenna ehkä vois soittaa, jos muistais.

Tänään askartelin INFO nappiin myös ledin, pitää laittaa huomenna pari kuvaa ja vähän tekstiä miten homma onnistui. Nopeesti meni, mutta ei ihan suunnitelmien mukaan.  >:(

Tässä nyt muutama kuva askarteluista.


Kojetaulun päällisen tosiaan käytin pois ja mittaristoon vähän ledejä tilalle.


Mittaristo ylhäältä.


Kuvanlaatu ei parasta mahdollista, mutta jospa siitä nyt selvän saisi.


INFO-nappula irti ja kuori kiinnikkeistä pois.


Sisältä löytyy tälläistä.


Tuohon pitäisi polttimo vaihtaa, takaata vähän "muokkausta".


Yritin ensin hienosti toteuttaa, mutta päädyin tekemään kylmästi sivuleikkurilla sopivan kolon. Noiden "tukien" juuresta vaan reikää isommaksi ja homma hoituu.


Mittariston valot.


Katkaisijoiden valoja/ledejä.

Kuvanlaatu ei päätä huimaa, mutta menettelee. Ajovalojen katkaisijasta piti siitä parkkien valosta ottaa ledi pois. Häikäisi liikaa pimeällä ja se ei himmentynyt muiden mukana, tällä hetkellä siinä parkkien ilmaisimessa ei ole valoa. Pitää kattoa jos sinne laittas takas normipolttimon tai tekis jotain ledille että tulis valoa vähemmän.

On ihan normi TCV, eli sellanen mihen tulee kolme letkua ja ecun liitin. Maksaa satasen kieppeillä sinisellä. Varaosamiehen kanssa juttelin, niin sano että pari kolme menee vuodessa paskaks. Itellä ei ollut ostettaessa ollenkaan kytkettynä  :idiot2: niin ahto just pelkän hukkiksen säädön mukaan jotain 0,5 bar luokkaa, eli 1/3 siittä valkosesta osasta, vakionahan menee hieman yli puoleen väliin valkosta aluetta ja nyt lastulla helposti tappiin.

Ootko yleensäkään tarkistanu löytyykö lastua boksista? Ei oo kummiskaan paha homma tarkistaa, muutamalla ruuvilla kansi kii ja sit näkee yleensä jonkun tarran chipin päällä. virilastussa 14 pinniä per puoli, vakiossa 16. Itellä oli joku outo kiinalastu eka kiinni kun konekkin kilkkas ja ei kulkenu edes mihenkään, nyt ebaystä ruotsalainen laatuchippi ja toimii hienosti.

Bypassin kalvoja näistä myös mennyt, skandixilta tilasin uuden ja vaihdoin, hintaa oli posteineen 50e. Samaten hukkiksen kelloja kyllä menny vituiks, ootko kokeillu ajaa hukkiksen letku irti? Jos alkaa ahtaan ni kello sökö varmasti. Mun tossa showroon setissä vähä kaikkia kuvia juuri ahtovioista ja lastuista yms. Yksi perussetti toki ihan ahtovuoto, joka myös itellä ollut.

Menipä tämä sun vastaus ihan ohi aiemmin, no hyvä että nyt huomasin. :D

Täytyy käydä tarkistamassa tuo TCV, että onhan varmasti kytkettynä. Mihinkäs ne letkut pitäis päätyä?

Lastua en oo myöskään tarkastanu, missäs näissä oli se boksi? Oliko ihan konehuoneessa vai apparin jalkatilassa?

En oo kokeillu ottaa hukkiksen kellolta letkua irti, täytyy ensin tarkistaa noi ehdottamasi kohdat ja kokeilla vaikka tuota letkunkin irroittamista.

Ebaysta laitoin eilen vähän lisää vielä ledejä tilaukseen, katsotaan jos saisi kaikkialle samanlaisen valon :) Takapenkkiläisten valothan aiheuttaakin jo tiettävästi vähän enemmän tekemistä. Kannattaako askarrella lediä uusiksi vai kolvailla johtoja?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Tome-'s 850R *ledihommia ja pähkäilyä*
« Vastaus #40 : 01.12.2013, 10:54:33 »


Komeen näkösiä noi mittarivalot ledeinä.. Ajas Kauhajoelle niin vaihdellaan mun Volvoon kans.. ;D  :hello:
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *ledihommia ja pähkäilyä*
« Vastaus #41 : 01.12.2013, 11:02:12 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Komeen näkösiä noi mittarivalot ledeinä.. Ajas Kauhajoelle niin vaihdellaan mun Volvoon kans.. ;D  :hello:

Kiitos kuvasta! Eli toi sininen letku jää yksinänsä ulkoilmaa ihmettelemään?

Taidan jättää kauhajoen reissun väliin tällä kertaa.:D

Nyt kun on pääosin ledit vaihdettu, niin ei ole enää sellainen hailakan sininen värimaailma. Hämäsi kun seassa oli aiemmin niin paljon vihreetä, nyt muistuttaa valkoista joka taittaa vähän siniseen. Aika likelle sitä mitä hainkin. 8)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Tome-'s 850R *ledihommia ja pähkäilyä*
« Vastaus #42 : 01.12.2013, 11:20:16 »
Joo, yks menee imuputkeen kiinni, eli ns. "hukkaletku".  :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Tome-'s 850R *ledihommia ja pähkäilyä*
« Vastaus #43 : 01.12.2013, 11:34:28 »
Onko tässä hälytintä? Siitä hälyttimen valosta menee varmaan johto ja saako sen nätisti rikkomatta irti kun päällistä irrotit?
a car you can believe in

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 850R *ledihommia ja pähkäilyä*
« Vastaus #44 : 01.12.2013, 11:40:03 »
Joo, yks menee imuputkeen kiinni, eli ns. "hukkaletku".  :)

Okei. kiitos!

Onko tässä hälytintä? Siitä hälyttimen valosta menee varmaan johto ja saako sen nätisti rikkomatta irti kun päällistä irrotit?

Häly on. Tässä alla olevassa kuvassa näkyy että se hälyttimen palikka jää tuonne edelleen paikalleen. Jos ei airbägiä ole matkustajalla, niin ei tuohon päälliseen tule mitään johtoa kiinni. Klikkaamalla kuva isommaksi, niin näkee paremmin :) (toimiihan linkit?)

Tässä nyt muutama kuva askarteluista.


Kojetaulun päällisen tosiaan käytin pois ja mittaristoon vähän ledejä tilalle.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Autoracing  KL-varaosat