Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC60 Bluetooth ongelma

  • 6 Vastauksia
  • 2822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lumikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
XC60 Bluetooth ongelma
« : 21.01.2020, 13:32:32 »
Tuli vaihdettua V60 XC60:iin. Nyt tässä nykysessä bluetoothin kanssa ongelmaa, kun kuuntelee Spotifyn kautta musiikkia niin pätkii ärsyttävästi ja sama homma Book Beatin äänikirjoja kuunnellessa. Kolmella eri puhelimella kokeiltu ja aina vaan pätkii. Edellisen auton kanssa ei ollu tällaista ongelmaa. Ja puhelua kun puhuu auton järjestelmän kautta bluetoothilla niin välillä meinaa vastapuolen ääni kadota tai kuuluu tosi vaimeasti. Radiossa ei ole mitään onglemaa, että kai tuo liittyy vaan tuohon bluetoothiin. Onko näissä ollut paljonkin tällaista ongelmaa ja mahtaako tuo korjaantua muuten kuin vaihtamalla soitin vai oisko soitin päivitettävissä tai jotain. Mielenkiintoinen dialogi auton myyneen autoliikkeen kans tulossa mikäli soitin menisi vaihtoon. Ei taida ihan halpa olla.

Niin ja auto MY16.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2020, 13:36:57 kirjoittanut Lumikko »

Poissa Jaritur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Bluetooth ongelma
« Vastaus #1 : 22.01.2020, 09:25:28 »
Pätkii vaiko äänessä on säröä?
Itse olen omassa -12 mallisessa huomannut, että äänenlaatu on mitä on Spotifyä streamatessa ja Spotarista asetukset on toki ruuvattu parhaaseen mahdolliseen laatuun. Mukaan tulee säröä, jonka huomaa erityisesti metallia kuunnellessa. Laitteeseen ladatut biisit toistuvat säröttä muissa laitteissa bluetoothin yli. Autossa ei ole tähän mitään asetusta ja en ole huollossa asiaa ottanut puheeksi...
XC60 D5 AWD -12

Poissa Lumikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Bluetooth ongelma
« Vastaus #2 : 22.01.2020, 20:41:48 »
Kyllä ihan pätkimisestä kyse. Ja tekee yleensä niin, että ensin soi ihan normaalisti ja kun jonkin aikaa, ehkäpä vähintään puoli tuntia kuunnellu, alkaa tuo pätkiminen. Pätkiminen sellaista tosi nopeaa eli ääni ei katkea pitkäksi aikaa. Esim tänään töihin ajellessa ja töistä kotiin ajellessa toimi ihan nornaalisti. Työmatka 25km suuntaansa. Huomenna tulee pitempi siivu niin pitääpä tutkailla missä kohtaa pätkiminen taas alkaa. Olen kokeillu myös vaihtaa puhelinta pätkimisen alettua ja tässä tapauksessa pätkiminen on alkanu heti puhelinta vaihdettua. Ärsyttävä vika.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 Bluetooth ongelma
« Vastaus #3 : 01.04.2020, 22:28:46 »
Onko autossa viimeisimmät softat? Viihdeyksikön softat ei päivity normihuolloissa vaan ovat maksullista tavaraa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla ennenkuin alkaa radiota ihan vaihtamaan.

Mulla 2014 XC60 enkä kyllä voi moittia bluetoothia. Voitko kertoa mitä puhelimia olet kokeillut?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lumikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Bluetooth ongelma
« Vastaus #4 : 05.04.2020, 22:14:53 »
Mikäli päivitykset maksullisia ja päivityksiä tullu niin enpä usko, että autossa on uusimmat päivitykset. Pitääpä kysyä päivityksistä seuraavassa huollossa. Kiitos vinkistä. Sen verran selvinny, että pätkiminen lakkaa joksikin aikaa, kun käyttää pausella spotifyn. Puhelimet millä kokeiltu Sony Xperia X compact, Samsung S7 ja Honor 9.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 Bluetooth ongelma
« Vastaus #5 : 05.04.2020, 22:33:50 »
S7 käytin todella paljon spotifyn kuunteluun kun sellainen puhelin oli. Lieneköhän muuten minunkaan autossa päivitetty tuota viihdeyksikköä. Minä en ainakaan ole sellaista teettänyt kun kaikki pelannut hyvin.

Onhan puhelimetkin päivitetty ajantasalle ja itse spotify appikin?

Edit: kokeilepa vaihtaa spotifyssä laaduksi ”extreme”. Tällainen kikka oli spotify palstalla ja oli jossain Kia:ssa auttanut. Sulla tais kyllä ongelmaa olla offline tilassakin mutta tiedä vaikka vaikuttaisi (järjenvastaisesti) siihenkin. Ihmisethän sitä appeja väsää ;) Mulla on itseasiassa aina extreme
« Viimeksi muokattu: 05.04.2020, 22:45:16 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Lumikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 Bluetooth ongelma
« Vastaus #6 : 06.04.2020, 09:32:01 »
Äänenlaaduksi valittu paras mahdollinen Spotifyssä. Ja puhelimien ja sovelluksien päivitykset kunnossa. Ja kun samaa tekee mm Book Beatillä niin taitaa se vika olla soittimessa.

 

Kulkukoira  Proturbo