Kulkukoira  Proturbo

Xenon palaa ja ei pala

  • 11 Vastauksia
  • 5761 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Xenon palaa ja ei pala
« : 07.10.2018, 22:09:21 »
V70 2006. Xenon palaa välillä ja välillä ei. Huomasin, että kun sammuttaa valot katkasimesta, niin valo syttyy. Pimenee kyllä taas joskus, mutta saa joskus päälle takaisin kun käyttää valoja pois/parkeilla. Onko normaalia xenonin kuolinkorinaa vai mitä?
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #1 : 07.10.2018, 22:17:23 »
Poltin hajoamassa. Vaihda uus niin todennäköisesti alkaa pelaamaan. Ainakin omalla kohdalla kävi nyt kuukausi takaperin sama ja alko pelaamaan ku laitto uuden polttimon.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #2 : 07.10.2018, 22:23:15 »
Ok, kiitos. Vaihtoa varten pitää kuulemma ottaa puskuri ja umpiot irti. Motomaatti ei suostunut tekemään.  ::)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #3 : 08.10.2018, 06:12:23 »
Ok, kiitos. Vaihtoa varten pitää kuulemma ottaa puskuri ja umpiot irti. Motomaatti ei suostunut tekemään.  ::)

Puskuri irti, aikaa menee sellainen 15-30 minuuttia..

Viime kerralla omassa autossa puskurin irroitus useampien polttimoiden vaihtoa varten eikä ahdistanut yhtään.
 
Mutta taitava mekaanikko vaihtaa polttimon ilman puskurin ja valaisimen irroitusta..
« Viimeksi muokattu: 08.10.2018, 06:14:22 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #4 : 08.10.2018, 07:15:20 »
Puskuri irti, aikaa menee sellainen 15-30 minuuttia..

Viime kerralla omassa autossa puskurin irroitus useampien polttimoiden vaihtoa varten eikä ahdistanut yhtään.
 
Mutta taitava mekaanikko vaihtaa polttimon ilman puskurin ja valaisimen irroitusta..
Vaihdoin laiskuuttani ilman puskurin ja valaisimen irroitusta. En koe itseäni taitavaksi mekaanikoksi ;D
Muistaakseni likemmäksi 3h jouduin taitelemaan noiden Xenonejen kanssa, joten se puskuri olisi kannattanut irroittaa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #5 : 08.10.2018, 07:29:16 »
Vaihdoin laiskuuttani ilman puskurin ja valaisimen irroitusta. En koe itseäni taitavaksi mekaanikoksi ;D
Muistaakseni likemmäksi 3h jouduin taitelemaan noiden Xenonejen kanssa, joten se puskuri olisi kannattanut irroittaa.

Ballasti polttimon yhteydessä tekee olemattoman tilan kanssa (sekä umpion sisällä että autossa paikoillaan sen ympärillä) vaihtamisen melko hankalaksi. Hattu päästä niille, jotka saa kaiken kohdilleen umpion ollessa autossa paikoillaan.

Parkkipolttimon vaihtaminen onkin sitten tekemätön paikka umpio autossa paikoillaan. Ennenkuin joku tähän tulee kertomaan sen olevan mahdollista, voin kertoa omassa autossa niiden polttimon kantojen olevan ehjät ja jämäkät, eivätkä ne lähteny edes pöydällä johdoista vetämällä irti. Kärkipihdeillä piti painaa klipsut sisään ja samalla vetää johdoista polttimo pois.

Itse vaihtaisin ja vaihdoinkin kaikki polttimot samalla, kun ottaa umpiot pöydälle.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #6 : 08.10.2018, 07:51:46 »
Ballasti polttimon yhteydessä tekee olemattoman tilan kanssa (sekä umpion sisällä että autossa paikoillaan sen ympärillä) vaihtamisen melko hankalaksi. Hattu päästä niille, jotka saa kaiken kohdilleen umpion ollessa autossa paikoillaan.

Parkkipolttimon vaihtaminen onkin sitten tekemätön paikka umpio autossa paikoillaan. Ennenkuin joku tähän tulee kertomaan sen olevan mahdollista, voin kertoa omassa autossa niiden polttimon kantojen olevan ehjät ja jämäkät, eivätkä ne lähteny edes pöydällä johdoista vetämällä irti. Kärkipihdeillä piti painaa klipsut sisään ja samalla vetää johdoista polttimo pois.

Itse vaihtaisin ja vaihdoinkin kaikki polttimot samalla, kun ottaa umpiot pöydälle.
Isompi kouraisen on turha tuota edes ajatella. Muutaman hetken oli mielessä, että ois likan pistänyt pienillä käsillä tuonne tonkimaan. Eli puskuri irti, ellei omista pieniä näppäriä käsiä pitkillä sormilla.
https://www.youtube.com/watch?v=2fYMXh3CXCM
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa V70T5AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #7 : 09.10.2018, 18:13:10 »
Parina viikonloppuna nyt ottanut niin S60 kuin V70 keulan auki. Ei mitään älyä lähteä vaihtamaan palanutta polttimoa ilman puskurin irroitusta. S60 vaihdoin umpiot toki samalla, että siinä se nyt oli pakkokin ottaa, mutta kyllä oli helppoa pöydällä umpioihin kaikkiin reikiin uudet polttimot samalla vaihtaa. Jos etupää vielä kaikena lisäksi esim. pukkien päällä, on homma vielä mukavampaa. Varoo vaan sumareiden johtoja, ettei jätä roikkumaan niiden varaan.

Omaan V70 vaihdoin ksenonit hajonneen tilalle ja sama juttu, keula auki ja kaikki irti pöydälle. Käyttäkää laadukkaita polttimoita, se on väärä kohta säästää. Halpa polttimo voi koitua todella kalliiksi, jos räjähtää umpioon sisään, sitäkin on kuulunut tapahtuvan. Uusia umpioita ei tarvikkeena ole eteen kävellyt ja orkkis-Valeot maksaa n. 700€ kappale, joten 30€ säästö laadukkaan ja halvan ksenon polttimon välillä ei ole isossa kuvassa älykäs säästö.

Saksan eBaystä tuli viikossa D2R Osramit 40€ halvemmalla, kuin mitä Motonetistä olisi saanut. N. 90€ maksoi kotiin kannettuna pari. Motonetin hinta 119,80€ tai jotain. Kyllä viikon yhdellä rikkinäisellä mieluummin ajeli ja otti tuonkin säästön himaan.

https://www.ebay.de/itm/OSRAM-D2R-66250CBI-Xenarc-COOL-BLUE-Intense-Xenon-Scheinwerfer-Lampe-NEU-CB/382117965734?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=650994328824&_trksid=p2057872.m2749.l2649
« Viimeksi muokattu: 09.10.2018, 18:20:23 kirjoittanut V70T5AWD »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #8 : 10.10.2018, 08:18:29 »
Koska tänään ei sada, puran puskurin ja umpiot ja vaihdan kaikki polttimot tossa parkkiksella. Minkähänlaatuisia ovat Autoline-merkkiset ksenonit? Ovat jopa +50% ja aika edulliset. Jos jollakulla on oikeata tietoa, niin otan vastaan. https://www.motonet.fi/fi/tuote/430025/Autoline-Xenon-D2R-12V35W-50-heij
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #9 : 10.10.2018, 22:09:58 »
Olipahan homma, kaiken kaikkiaan! Enään en tuollaiseen rupea, saa korjaamo hoitaa jatkossa. Aika vaikea saada ksenonpolttimo suoraan ja oikeaan asentoon. Usein asento muuttui, kun laittoi sen klipsin koukut kiinni. Kaippa ne nyt on oikein.  :buck2:
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Jaska71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #10 : 13.10.2018, 15:41:07 »
No joo, juuri sain itsekin tämän savotan valmiiksi.

En edes yrittänyt sisäkautta vaan pudotin suosiolla puskurin pois. Olihan siinä vähän hommaa, mutta sai ainakin kerralla oikein eikä tarttenu pelätä polttimoiden hajoamista.

Kuskin puolelta tosin hajosi se kiristysmekanismi joka on lokarin reunassa, mutta näyttää pysyvän ihan hyvin ilmankin. Vaihtaa sitten jos jaksaa...

edit: Osramin Xenarcit tuli tilalle, kirkastui "jonkin verran"  ;) Ja autohan on -04 D5 V70
« Viimeksi muokattu: 13.10.2018, 15:43:37 kirjoittanut Jaska71 »
V60 T3 -12

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Xenon palaa ja ei pala
« Vastaus #11 : 30.10.2018, 21:44:59 »
Mulla on tipahtanut molemman puolen kiristysmekanismit, pitäis joskus katsoa onko ne jossain siellä viellä tallessa. Puskuri on sentin pyörästä liian kaukana mutta pysyy hyvin, harjapesua ehkä välttäisin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron