0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hehkutkin ois hyvä mittailla.
Vikakoodinlukua vaan. Hyvä ois samalla saada katsottua startatessa railipaine.Oireiden perusteella voisi veikata yhtä tai useampaa viallista suutinta. Yksinkertaisin testi on irrottaa ylivuotoletkut suuttimien päältä ja painaa niiden tilalle läpinäkyvää letkua ~20cm pätkät. Ylivuotoletku täytyy myös tukkia alkupäästä jottei vuoda sieltä, painaa vaikka lukkopihdeillä kevyesti kasaan. Joskus riittää kun kääntää virrat päälle ja katsoo miten polttoainetta tulee letkuun jos joku suutin vuotaa ohi reilusti. Jos silloin ei vielä näy mitään, niin starttaa jonkin aika, ehkä useamman kerrankin ja seuraa tilannetta. Eniten vuotava ensin vaihtoon.
No suutinvikahan sieltä löytyi, kolmospytyn suutin vuoti paluupuolelle niin ettei railipaine päässyt nousemaan tarpeeksi. Se huollettiin ja ykkössylinterin suuttimeen tuli uusi tiiviste. Nyt starttaa hyvin. Tosin nyt ilmeni sellainen asia että kun kiihdyttää niin alkaa kuulua selkeä nakutus. Pienellä kaasulla ei kuulu, puolella kaasulla kuuluu selvästi mutta kun lyö kaasun pohjaan niin nakutus loppuu? Tasaisessa ajossa ei kuulu vaan vain kiihdyttäessä ja lämpimällä koneella selvästi vähemmän kuin kylmällä.
Tekeekö se tuota jollain tietyillä kierrosluvuilla? Lakkaa ja alkaa taas?
Itsellä oli juuri vuotavan suuttimen kanssa tuollaista ongelmaa,että tietyllä kierrosluvuilla nakutti. Suuttimen/suuttimien vaihdolla tuli kuntoon.