Carcom Oy  Elekma

XENON valojen asennus V70 -06

  • 44 Vastauksia
  • 20900 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
XENON valojen asennus V70 -06
« : 14.01.2012, 19:22:13 »
Lueskelin juttuja täältä ja niistä sitten innostuin kokeilemaan hyllyssä maannutta jälkiasennussarjaa... No eihän se toiminut..  :'(
Ymmärsin kyllä muiden jutuista että joillain toiminut ja joillain ilmoittanut rikkinäisestä polttimosta.
Itsellähän en saanut muuta aikaiseksi kuin moottorin vikavalon palamaan eikä mitään eloa xenoniin... (toimi kyllä kun suoraan syötti virtaa eli ehjät on) ja kun vaihdoin h7 takas ni valot toimii mutta jäi se vikavalo palamaan  :'( :'( :'( :'( :idiot2:

Mitenköhän nyt sitten on että saakohan tuohon laitettua kohtuu työllä orig bi-xenonit? (Activevalot tuskin tulee kysymykseen kun noita tyhjiä paikkoja liittimessä) Korkeustunnistimia ei taida olla ja saakohan niitäkään laitettua?????? Mistä johto lähtee jos johdon+tunnistimen hakis purkurilta...

Valon liittimelle tulee 8 johtoa ja liittimessä on 4 tyhjää paikkaa.

Valokatkaisijan?+ohjelmoinnin joutuu varmasti tekemään ja cem menossa muutenkin vaihtoon kun sellainen käytetty h-malli jo hommattuna jossa ollut xenonit... Vanha cem on siis kertaalleen ihan itse kolvattu ja siellä näkyviä hapettumia...
« Viimeksi muokattu: 18.10.2012, 20:39:14 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: XENON valoista V70 -06
« Vastaus #1 : 14.01.2012, 23:11:02 »
Mitenkähän olet ne kytkenyt  :pomo: että saat moottorin vikavalon palamaan, etkä noita Xenoneja ?
Juu, ja palaneesta polttimosta kyllä ilmoittaa, koska xenon on 35W:n joten vaatii molemmille tehovastuksen ( 20w )
Joskushan tuo jälkiasennus sarjan laitto polttaa ajovalosulakkeen, koska niiden ottama virta sytytyksessä on suurempi, kun normi H7 polttimossa, mutta sulaketta yhden koon suurentamalla sekin hoituu.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: XENON valoista V70 -06
« Vastaus #2 : 14.01.2012, 23:58:14 »
Myönnetään ettei lopputulos ollut ihan se mitä odotin...  :2funny:
Virrat oli pois ja liittimestä lampun johtosarja irti ja sit kytkin irrallaan kaiken kuten pitääkin ja sit umpio takas... En oikein ymmärrä mikä sen voi aiheuttaa, tosin voi pakkasesta johtuen joku muukin sen sytyttää kun etanolia tankissa mutta ei palanut aikaisemmin ja  syttyi melkein heti kun laitoin auton käyntiin kun. Laitoin siis ensin vain toiseen koemielessä sarjan kiinni.  :idiot2:

No mutta kunhan saa testerin kiinni ens viikolla niin sit viisaampi tuon kanssa...
Ja taitaa olla vain sattumaa että moottorin vikavalo nyt samalla syttyi kun eikai noiden oitäis mitenkään olla tekemisissä keskenään...

Ajattelin ne alkuperäiset Bi-xenonumpiot hommata jos ne vain saisi tuohon kohtuullisella vaivalla asennettua!!

Eli jos joku vaihtanut ja tietää mitä kaikkea pitää tehdä niin olisin kiitollinen tiedoista!!  :hello:

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: XENON valoista V70 -06
« Vastaus #3 : 16.01.2012, 14:33:44 »
Myönnetään ettei lopputulos ollut ihan se mitä odotin...  :2funny:
Virrat oli pois ja liittimestä lampun johtosarja irti ja sit kytkin irrallaan kaiken kuten pitääkin ja sit umpio takas... En oikein ymmärrä mikä sen voi aiheuttaa, tosin voi pakkasesta johtuen joku muukin sen sytyttää kun etanolia tankissa mutta ei palanut aikaisemmin ja  syttyi melkein heti kun laitoin auton käyntiin kun. Laitoin siis ensin vain toiseen koemielessä sarjan kiinni.  :idiot2:

No mutta kunhan saa testerin kiinni ens viikolla niin sit viisaampi tuon kanssa...
Ja taitaa olla vain sattumaa että moottorin vikavalo nyt samalla syttyi kun eikai noiden oitäis mitenkään olla tekemisissä keskenään...

Ajattelin ne alkuperäiset Bi-xenonumpiot hommata jos ne vain saisi tuohon kohtuullisella vaivalla asennettua!!

Eli jos joku vaihtanut ja tietää mitä kaikkea pitää tehdä niin olisin kiitollinen tiedoista!!  :hello:
Kyllä täällä pitäs olla tietoa noiden orkkis Xenonienkin asennuksesta, mutta sen voin kertoa jo nyt, että maksaa  :-[ ja tekemistä on, että saa katsastukseta menemään,,,,mutta viisaammat saa kertoa yksityiskohdat.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: XENON valoista V70 -06
« Vastaus #4 : 20.01.2012, 19:49:27 »
No ei se vikavalo kuitenkaan liittynyt xenoneihin... Nelossylinterin puola vain järjestänyt sytytyskatkoksia sopivasti samaan aikaan...  ELK

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: XENON valoista V70 -06
« Vastaus #5 : 20.01.2012, 20:11:08 »
No ei se vikavalo kuitenkaan liittynyt xenoneihin... Nelossylinterin puola vain järjestänyt sytytyskatkoksia sopivasti samaan aikaan...  ELK
Do Diin  :2funny: Hyvä hässäkkä.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: XENON valoista V70 -06
« Vastaus #6 : 18.10.2012, 11:01:49 »
Vieläkään en ole löytänyt juttua onnistuneesti asennetuista alkuperäisistä xenoneistä... Siis autoon jossa on halogeenit alunperin... No nyt olen tätä projektia itselle vienyt hieman eteenpäin. Toisen umpion asensin muuta tekemättä mutta yllättäen tulee valovikateksti ja xenon sammuu muutaman sekunnin päästä... Mutta aion nyt kuitenkin tämän tehdä niin pitkälle kuin mahdollista kun on toinen auto käytössä eikä ole niin kiire tehdä! Valon saa jäämään päälle kun muutamian kertoja renkkaa päälle ja pois ja kun vaihtaa pitkät niin ajovalo nousee ylös kuten pitääkin ja korkeudensäätökin toimii oikein. (vaihdan  myös sen automaattiseksi jos vain onnistuu ja ehtii)

Tosin kun auton käynnistää niin hetken kuluttua alkaa valo välkkymään...

Halogenijohdotuksessa (auton johtosarja) tulee yksi johto vähemmän valolle?
Vastuksen kanssa varmaan toimisi tuollaisenaan mutta sitä en ainakaan vielä ajatellut tehdä.

Korkeudensäätö ja valokatkaisijat ym tarvittavat osat haen siis käyttiskamana niin oletettavasti ei kulut nouse järjettömiksi...
Voisi tietysti tässä välissä käydä ohjelmoimassa xenoneille jos enää edes tekevät (aiemmin sanoivat ettei ole ongelma).



(puskurin alaosan sain eilen kun alkuperäinen on muovipintainen ja ajattelin myös helmat korinväriseksi mutta ei kai tuo hopeakaan niin paha väri olisi...)  :D Tuo siis oli valmiiksi hopea...
« Viimeksi muokattu: 18.10.2012, 11:12:50 kirjoittanut jussin78 »

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #7 : 18.10.2012, 20:47:41 »
Osaako kukaan kertoa mikä on tuo mystinen valkoinen johto jota ei löydy halogeenivalojen (siis auton) johtosarjasta???

Itse kuvittelisin sen menevän CEMille ja sitäkautta virtaa valoille tai ainakin joku tunnistusjuttu?

Vastuksen kanssa tosiaan vaikuttaisi toimivan normaalisti mutta edelleenkin hakusessa toiminta ilman sellaista (mikä nyt olisi jo liian helppoa...)

Ohjelmoinnin vaatinee vaikka sen yhden johdon lisäisinkin sinne. Huomenna tarkoitus hakea bi-xenoneilla varustetusta autosta keulan johtosarja jonka ajattelin vaihtaa sellaisenaan mikäli muuten samat tai ainakin ottaa ne yhdet johdot ja siirtää ne tuohon omaan johtosarjaan.

Mitähän maksaa ohjelmamuutos xenoneille?? Olisi kiva tietää mihin varautua.

Nuo korkeustunnistimet ei muuten olisi ongelma mutta bifuelissa erilainen johto takatunnistimella kuin normaaleissa :( 94e johto siihen.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2012, 20:54:33 kirjoittanut jussin78 »

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #8 : 20.10.2012, 04:05:02 »
Osaako kukaan kertoa mikä on tuo mystinen valkoinen johto jota ei löydy halogeenivalojen (siis auton) johtosarjasta???

Itse kuvittelisin sen menevän CEMille ja sitäkautta virtaa valoille tai ainakin joku tunnistusjuttu?

Vastuksen kanssa tosiaan vaikuttaisi toimivan normaalisti mutta edelleenkin hakusessa toiminta ilman sellaista (mikä nyt olisi jo liian helppoa...)

Ohjelmoinnin vaatinee vaikka sen yhden johdon lisäisinkin sinne. Huomenna tarkoitus hakea bi-xenoneilla varustetusta autosta keulan johtosarja jonka ajattelin vaihtaa sellaisenaan mikäli muuten samat tai ainakin ottaa ne yhdet johdot ja siirtää ne tuohon omaan johtosarjaan.

Mitähän maksaa ohjelmamuutos xenoneille?? Olisi kiva tietää mihin varautua.

Nuo korkeustunnistimet ei muuten olisi ongelma mutta bifuelissa erilainen johto takatunnistimella kuin normaaleissa :( 94e johto siihen.

Johdotus onkin näemmä sama xenoneilla ja halogeeneilla... Seuraavaksi joko laitettava se vastus tai käytävä ohjelmoimassa. Lisäksi asensin tänään taka-akselille sen korkeudensäätimen anturin (vaatinee sekin ohjelmoinnin??) Vaihdoin myös valokatkaisijan xenon-malliseksi jolloin valot säätyivät alimpaan asentoon... Osaako joku sanoa oliko -06 mallissa myös etuakselilla tunnistin??
Ja ettei mene liian helpoksi niin laitoin tänään myös sen integroidun puhelimen joka toimii!!!! (ei ohjelmoitu) :idiot2:
Puhelin oli siis käytetty ja tässä autossa ei ollut johtoja eikä muitakaan valmiuksia...
Samalla vaihdoin myös hu850 soittimen hu650 tilalle...
« Viimeksi muokattu: 20.10.2012, 04:15:05 kirjoittanut jussin78 »

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #9 : 20.10.2012, 08:36:55 »
Valoherja kuittaantuu pienellä poralla. 1,5mm-2mm

http://sdrv.ms/T7dEAn
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #10 : 20.10.2012, 09:35:52 »
Valoherja kuittaantuu pienellä poralla. 1,5mm-2mm

http://sdrv.ms/T7dEAn

L-CEM... Facelift malli...  :(

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #11 : 21.10.2012, 12:16:41 »
L-CEM... Facelift malli...  :(

Koskeeko tämä asia siis sitä että on vaihdettu lähivaloihin halogeenin tilalle xenonit? Itseltä kun tuo englanti ei oikein luonnistu...

Mitäs -06 mallisessa, jos vaihtaa pitkiin 50w xenonit h9 polttimon tilalle? Tuleeko niistä jotain ongelmaa? Lähivaloissa siis mulla on alkuperäiset xenonit.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12511
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #12 : 21.10.2012, 13:18:36 »
Koskeeko tämä asia siis sitä että on vaihdettu lähivaloihin halogeenin tilalle xenonit? Itseltä kun tuo englanti ei oikein luonnistu...

Mitäs -06 mallisessa, jos vaihtaa pitkiin 50w xenonit h9 polttimon tilalle? Tuleeko niistä jotain ongelmaa? Lähivaloissa siis mulla on alkuperäiset xenonit.
Juuri sitä koskee. Tosiaalta topicin aloittaja on vaihtamassa halogeeni umpioiden tilalle orkkis xenoneja.

Ei tule mitään ongelmia, ei muuta kuin laitat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #13 : 21.10.2012, 16:03:43 »
Osaako kukaan kertoa mikä on tuo mystinen valkoinen johto jota ei löydy halogeenivalojen (siis auton) johtosarjasta???

Itse kuvittelisin sen menevän CEMille ja sitäkautta virtaa valoille tai ainakin joku tunnistusjuttu?


Kytkentäkaaviosta se selvää. Kummastakin valaisimesta menee valkoinen johto CEM:iin, jossa on sulakkeet F22 ja F23. "Main" lienee kaukovalo, joka tarkoittaa että vähän muutkin johdot ovat eri järjestyksessä. Kaavion mukaan tasoanturi on vain takapäässä :) ja siihen tarvitaan anturilta REM:iin yksi 3 johtiminen johtosarja. Korkeudensäätö näyttää olevan sama kuin halogeenivaloissa. Voi jopa onnistua ohjelmoimalla kun on valot vaihdettu ja liittimen johtojen järjestus käyty läpi. Tässä vaiheessa muuten kannattaa tarvistaa että sellainen ohjelma on kyseiseen autoon edes maksusta ladattavissa.

Edit: luultavasti myös korkeudensäätöpotikka valokytkinmodulissa pitää olla irtikytketty. Siltä varalta ettei ohjelmointi onnistuisi nii tuon potentiometrin voisi voisi siirtää takapäähän ja jonkun vaihteen ja vivun välityksellä kääntelisi sitä kuorman mukaan. Niitä on järeitä säönkestäviäkin malleja. Mitään kalibrointejakaan ei oikeastaan tarvita koska valoissa on perussäädöt ruuveilla. Tuskin haittaisi edes katsastuksessa varsinkaan jos on alkuperäinen vivusto ja vaikkapa sen kulma-anturin tilalla potentiometri.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2012, 16:26:29 kirjoittanut Nortti »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: XENON valojen asennus V70 -06
« Vastaus #14 : 21.10.2012, 16:53:17 »
Tuon kaltaiset ohjelmistomuutokset on yleensä vaatineet, että ruotsinpäässä tehdään auton tietoihin tietokantamuutos, joka tarkoitta sitä, että siellä tietokoneelle kerrotaan, että autossa on xenonit, tämän jälkeen CEM:n ohjelmisto asennetaan autoon uudelleen ja ruotsissa tietokone arpoo sitten autoon softan, jossa on xenonit, softa ladataan vidalle ja asennetaan autoon.

Varmaankin tuossa joskus puoli vuosikymmentä sitten tuli ilmoitus, että tämänkaltaisia tietokantamuutoksia ei enää tehdä ja ei ole siis mahdollista jälkiasentaa alkuperäistä, mikäli sitä ei jo lisävarusteena ole oikeasti mahdollistettu ja sen varusteen asentamista varten on jo valmis ohjelmisto.  (esim. volvon lisävarustesivulla vaikkapa lisälämmitin ja hälytin ovat tälläisiä, sekä jotkut audiotason korotukset)

Tietokantamuutos tehdään vain, jos kyseessä on auton muuttaminen vastaamaan paikallista lainsäädäntöä, eli jotkut toiminnot, jotka ovat jenkeissä käytössä, mutta täällä kiellettyjä tms.

En muista törmänneeni valmiiseen softaan, jolla saa autoon olemaan xenonit.

 

Kulkukoira  Proturbo