KL-varaosat  Race.fi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3256728 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13710 : 07.06.2019, 12:07:36 »
Sylinterikannessa voi näillä keleillä nousta lämpötilat yli +100°C, vaikka kaikki olisi kunnossa ja toimivaa. Järjestelmän paine ja veteen lisätty jäähdytysneste mahdollistavat tuon lämpötilan kiehumatta. Muistaakseni yksinään jäähdytysneste nostaa kiehumispisteen jonnekkin +104°C tienoille. Yksinään järjestelmän paine (1.5Bar korkki) nostaa veden kiehumispisteen noin 127°C lukemaan.

Nyt jos sinulla on paisari halki, ei järjestelmä pidä painetta, jolloin neste alkaa helpommin kiehumaan (ja laajeneekin herkemmin). Senhän ei tarvitse porista kuin papukattila, vaan pieni kuplinta jossain kohti jäähdytysjärjestelmää riittää siihen, että paisarissa tuo näkyy.

Tuo vesipumpun ja kannen välinen tiiviste on semmonen, mistä itsellä ajoi ilmaa järjestelmään.

Juu ja pinta näköjään vaeltelee miten sattuu.. eilen katoin monta kertaa et alle minimi ja nyt kun vaihdoin paisarin oli yli minimin.

Termari koteloon ei ollu tiivistemassaa ja uuden termarin mukana tulleet eripaksut tiivisteet töissä tallessa. Vesipumpun tiivistettä kanteen ei yleensä ole tarvinnu parannella tiivisteliimalla muttei tuo pikku tihkunta haittaa. Sen takia ei oo tarvinnu litä nesteitä ku max 2-3 kk välein.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13711 : 07.06.2019, 12:20:14 »
Löytyykö tällaisia tötteröliittimiä jostain kaupasta? Seiskasatasen nopeusanturin liittimestä peräisin, mutta näyttiäisi olevan samanlainen kun takavetojen monessa muussa liittimessäkin.



Tämä kiinnostaisi minuakin kun omassa on ainankin se johto siitä liittimeltä asti lähtenyt hajoamaan käsiin eikä varmaan ehjänä saa pois kun sitä kokonaisuutta katsoo.

Tuoha näyttää hyvälle. Jossei kolise ni seo siinä.
Ok, eli kasaan vaan O0

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13712 : 07.06.2019, 13:46:42 »
Löytyykö tällaisia tötteröliittimiä jostain kaupasta? Seiskasatasen nopeusanturin liittimestä peräisin, mutta näyttiäisi olevan samanlainen kun takavetojen monessa muussa liittimessäkin.





Kuorettomista abikoliittimistä pienellä taivuttelulla, varaosaliikkeet missä korjaamo  samassa,
niistä varmimmin.
Ota tuo kumi talteen, leikkaa halki jos ei muuten lähde.
Skandixilta löytyy tuota johtoa, missä on nuo liiittimet.
Siniseltä en ole kysynyt, voi olla sielläkin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13713 : 07.06.2019, 22:04:23 »
Mittailin joskus D24 kannen lämpöä infrapunamittarilla ja sekin oli joistakin kohdista +100C lämmin. Toimi ihan normaalisti.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13714 : 07.06.2019, 22:09:39 »
Kuorettomista abikoliittimistä pienellä taivuttelulla, varaosaliikkeet missä korjaamo  samassa,
niistä varmimmin.
Ota tuo kumi talteen, leikkaa halki jos ei muuten lähde.
Skandixilta löytyy tuota johtoa, missä on nuo liiittimet.
Siniseltä en ole kysynyt, voi olla sielläkin.
Kiitos. Pitänee katsoa löytyykö varaosanumeroa skandixilla niin voin käydä tiskillä kysymässä.
Abikosta ajattelin ensin väsätä, mutta ryöstin kuitenkin ehjät ja toimivat ajovalojen pyyhinmoottoreiden johtosarjasta (kun pyyhkijät kuitenkin ovat hävinneet autosta joskus).

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13715 : 08.06.2019, 01:42:38 »
Mikähän mahtais tehdä kytkinpolkimeen pientä väpätyksen/tärinän tuntua poljinta painaessa?
Irroittaa, ei luista eikä muuten onkelmoi.
Reseptinä sovitehitsattu S5D-320Z vinokoneen perässä pottapyörällä, uusi SRE763 asetelma ja jousitettu massalevy. Ilmestyi lootan/kytkimen vaihdon jälkeen.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13716 : 08.06.2019, 08:39:08 »
Korjausjohto liittimellä löytyy numerolla 3523813.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13717 : 08.06.2019, 11:36:02 »
Seitensatkussa pakoputken lämpöpelti resonoi, onko ne ruuveilla vai niiteillä kiinni?
Saako niitä jotenkin kiristettyä?

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13718 : 08.06.2019, 12:24:54 »
Se mikä on katalysaattorin päällä on korissa niiteillä. Tod näk niitti paikoillaan mutta suoja puhki ympäriltä.


Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13719 : 08.06.2019, 13:41:23 »
Se mikä on katalysaattorin päällä on korissa niiteillä. Tod näk niitti paikoillaan mutta suoja puhki ympäriltä.



Onko muuta korjausta kuin repiä peltiä irti?

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13720 : 08.06.2019, 13:50:44 »

Onko muuta korjausta kuin repiä peltiä irti?

Taitaa sen saada kiinnitettyä vierestä uudella pop niitillä tai poraruuvilla. Kattoo vaan ettei mee repsikan penkin alla mitää johtoo juts siinäkohtaa  vanhat niitit muistaakseni töröttää siinä merkiksi.

Ääntä voi pitää muuten myös se pakoputken kannake vaihdelootaan. Itellä on hajonnu kummastakin päästä peräjälkeen.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2019, 13:53:21 kirjoittanut Kankikari »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1602
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13721 : 08.06.2019, 14:07:18 »

Onko muuta korjausta kuin repiä peltiä irti?

En oo nähny tuolle erityistä tarvetta, en tiedä onko katin kanssa suurempaa merkitystä.

Ysistä piti kuoria katin ulommainen peltikuori pois, mädäntyi puhki/irti ja alkoi sirisemään.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13722 : 08.06.2019, 14:31:52 »
Vaihdoin laturin autoon kun vanhasta alko loppua puhti. Auto toimii muuten nyt hyvin mutta kun ajaa ilmastointi päällä tai flekti ylipäätään niin auto sammuu ku painaa kytkimen pohjaan. Vanhalla laturilla ei tätä tehny mutta humppasi ihan törkeästi tyhjäkäynti.  Mittasin lataus jännitteen kun löi kaiken mahollisen päälle niin oli jotain 10.5 ja vanha näytti 9.0 mutta kun antoi kaasua jaksoi se ladata 13.5 ihan normaalisti.

1. Miksi latausjännite niin heikko ?

2. Miksi auto sammuu kytkin pohjassa kun ajaa puhallin päällä ?

En tiiä oliko nyt pieni kysymys mutta jos joku sattuu äkkiseltään tietää ei tarvi tehdä omaa aihetta.  :D

Jos virtaa kuluu enemmän kuin mitä laturi jaksaa tuottaa alkaa jännite laskea, jolloin suurinosa laitteista vähentää myös virrankulutusta, sekä akku alkaa avustaa virransyötössä.

Ei ehjäkään laturi anna tyhjäkäynnillä kuin ehkä 25-30% nimellisvirrastaan.

Noin kova jännitteen putoaminen hieman viittaisi siihen että akku on viallinen, voi olla että antaa edelleen kohtuullisesti virtaa (A), mutta kapasiteetti (Ah) on romahtanut.

Jos laturi tuottaa sähköä täydellä tehollaan se pistää vastaan todella rankasti, mutta se että moottori sammuu viittaa vähän ongelmiin moottorin ohjauksessa tms.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8903
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13723 : 08.06.2019, 17:23:06 »
Vaihdoin laturin autoon kun vanhasta alko loppua puhti. Auto toimii muuten nyt hyvin mutta kun ajaa ilmastointi päällä tai flekti ylipäätään niin auto sammuu ku painaa kytkimen pohjaan. Vanhalla laturilla ei tätä tehny mutta humppasi ihan törkeästi tyhjäkäynti.  Mittasin lataus jännitteen kun löi kaiken mahollisen päälle niin oli jotain 10.5 ja vanha näytti 9.0 mutta kun antoi kaasua jaksoi se ladata 13.5 ihan normaalisti.

1. Miksi latausjännite niin heikko ?

2. Miksi auto sammuu kytkin pohjassa kun ajaa puhallin päällä ?

En tiiä oliko nyt pieni kysymys mutta jos joku sattuu äkkiseltään tietää ei tarvi tehdä omaa aihetta.  :D

Jos jännitteet on noin alhaiset ni ei siellä jaksa enää moottorinohjauskaan toimia, renkaat pitää motin pyörimässä ja siksi sammuu kytkintä painettaessa.

Eikö herätteen puuttuminen laturilta tee tuon että lataa vasta kierroksilla? Sen tutkisin ekaksi.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1867
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13724 : 08.06.2019, 17:38:06 »
Eikö herätteen puuttuminen laturilta tee tuon että lataa vasta kierroksilla? Sen tutkisin ekaksi.

Ei, vaan alkaa lataamaan vasta kun on saanut kierroksia. Sen jälkeen kyllä lataa tyhjäkäynnilläkin. Tai ainakin noin on mulla tehnyt.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo