Samppasport  Futurez

B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.

  • 7 Vastauksia
  • 1491 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« : 17.06.2023, 08:24:24 »
Tällainen todella ympäripyöreä kysymys olisi esittää, mulla on tuollainen 740 täysin vakiolla B230FK missä on T3/4, vakio T-nokka, 668cc dekat, 3" koko putki bilteman katilla ja kahella vaimentimella ja Speeduino ohjaa moottoria. 1.2bar on ahtopaine ja ennakko sillon 10 astetta.

Penkissä tosiaan käyty ottamassa vaan 150hp @0.5bar paperit (mikä minusta sekin kuulostaa jo melko ankealle) ja minun järjen ja pitkän matikan oppimäärän mukaan sieltä pitäisi periaatteessa tulla noilla 1.2bar paineilla n. 220hp. Mutta tuntuu kyllä persiiseen vahvasti että siitäkin ollaan useamman kymmenen hepan päässä. Ja kuitenkin tuntuu porukalla olevan yli 250hp tehojakin suht saman tyyppisillä setupeilla niin mikä tässä nyt mättää?

Mitähän semmosia sudenkuoppia tässä vois olla mihin niitä tehoja jää? Voiko vakiopakosarja ahdistaa kun ei ole suurennettu sitä kollektoria/nielua? Onko tuo nokka oikeasti nuin huono? Ahistaako bilteman yleismallin 3" katti? Onko kone itessään väsähtänyt? Kaveritki nauraa ku ikuisuus ja omaisuus menny yhteen "nopeeseen ja helppoon" moottoriswappiin ja Volvo se vaan ei kule mihinkään. :D

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« Vastaus #1 : 17.06.2023, 09:20:30 »
Ihan vakiopumpulla ja T nokalla ja lastulla oon parista ottanu semmosen 215-220hp.
Ainakin penkin mukaan.
Speeduinosta en tiiä mitään mutta nyt selvästi on viritys epäonnistunu kun tehot noin alhaalla.
Kaippa se tajuaa noi suuttimet oikein.

Kaks vaimenninta? Läpipuhaltavia? Nää kun ei siedä sitä kiertoilmauunia ollenkaan.
Minkälainen ilmanotto?

Oon tehny tuon fk---->740 eikä siinä tullu mitään ongelmia kun piti moottorinohjauksen lh2.4.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« Vastaus #2 : 17.06.2023, 10:37:10 »
Mitä laajakaista sanoo vedon aikana, jos siellä ahdot löytävät sylintereille asti ja sinne menee löpöä oikea määrä niin kyllähä tuosta pitäisi ihan tuntuva teho irrota.

Seokset vedon aikana?
Moottorilla rutut tallessa?
Mittaatko ahdot imusarjasta?

Ei se vakio pakosarja pitäisi mitään suuri ahdistuksia noilla vireillä tuottaa.

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« Vastaus #3 : 18.06.2023, 04:46:01 »
Kaks vaimenninta? Läpipuhaltavia? Nää kun ei siedä sitä kiertoilmauunia ollenkaan.
Minkälainen ilmanotto?

Eka pönttö läpipuhaltava, takana on semmonen biltema/motonet missä eri reunoissa lähdöt you know, en tiiä mitä se nyt sit sisällään pitää mut se ei toki täysin läpipuhaltava ainakaan ole.
K&N 3" tulolla ilmansuodatin motonetista, ei oo koteloitu mitenkää, kovin pienen näköinen ni sitä vähän mietin että voiko se ahdistaa, en tiiä minkä siihen sitten tilalle laittais ku tuntuu nuo 3" olevan kaikki aika pieniä.

Seokset vedon aikana?
Moottorilla rutut tallessa?
Mittaatko ahdot imusarjasta?

11.2-11.5 afr abaut täydellä höngällä, puristuksia ei oo tarkastettu, ja ahdot on imusarjasta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« Vastaus #4 : 19.06.2023, 23:23:23 »
Noilla paineilla jos sulla olisi vähän isompi hyrrä niin sulla pitäis olla yli 250hp. Onkohan ennakko oikeasti 10, eikä esim 0? Tuon koneen vapariteho on todella matala, mutta yli 100hp kuitenkin, tuo 0.5bar ja 150hp ei oo kauhean huono jos ennakot on vielä vähän varovaiset siihen kylkeen niin ei se paljon enempää kuulusikaan tehdä. 1.2bar tuommosen pitäis tehdä se 250.

Muok: kun siä ei juur ole purkkaa, se todennäköisesti haluaa 5krpm yläpuolelle lähinnä liki 20 raatia ennakkoa jollei ahdin ole jo aivan tukossa.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2023, 23:34:19 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jimppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« Vastaus #5 : 20.06.2023, 18:12:23 »
Uskoisin että sulla on vähäisessä sytytysennakossa vika.

On tuo 10 ennakko aika onneton, Kansi sulaa ja venttiilit palaa .Toki jos ajat 95 bensalla niin ei paljoo kärsi aikastaakaan joku 18 ehkä.
Ilman nakutusluureja voi vaan arvailla millon ropisee, semmoset voi tehä ite kuulosuojaimista ja letkusta.
150hp@0.5bar ihan tyypillistä tolla setupilla.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« Vastaus #6 : 20.06.2023, 22:50:06 »
Ja siitä suodattimesta niin ite antaisin olla orkkis putsarin ja kotelon.
Pari lisäreikää voi kairata sinne suodattimen alapuolelle kotelon kylkeen niin varmistaa että saa ilmaa.

Suodatin riittää kyllä hienosti vielä vähän kovemmillekin tehoille.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Kasidomi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FK, T3/4, Speeduino jne... vetoja hukassa.
« Vastaus #7 : 21.06.2023, 05:17:50 »
Auto rullille ja muutama aste ennakkoja lisää per veto niin eiköhän sieltä se 250 tule pyöriltä aika äkkiä.
Varsinkin jos se laite toimii nyt kadulla niin dynossa saa säädettyä ahtoalueen helposti alle parissa tunnissa

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo