Proturbo  Autodiagnoosi

D5244T10 moottorin erot?

  • 9 Vastauksia
  • 4810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa herra tossavainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • hauskaa saa olla!!
D5244T10 moottorin erot?
« : 05.07.2018, 14:16:51 »
Oma s80 autom vm-10 d5 koneella (otsikon) meni kaputt ja hommasin vaihtokoneen V70 autom AWD vm-11 jossa sama T10 kone.
Kuitenkin termostaatin kotelo lohkossa on 4 pultilla ja kolmelle vesiputkelle liitos (omassa kolmella ja kaksi vesiletkun paikkaa) ja itse termostaatti omassani on pakosarjan puolella vetolevyn puoleisessa päässä.
Tietääkö kukaan johtuuko nuo erot tuosta AWD mallista vai mistä.
Vaihtokonetta etsin ja jos sinulta löytyy niin pistä speksejä.
V50 2,0 D vm -06, V70 2.4D vm -08
850 2.4 vm -95, S60 2.4D vm -07
S80 D5 vm -10

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #1 : 05.07.2018, 14:42:38 »
Oma s80 autom vm-10 d5 koneella (otsikon) meni kaputt ja hommasin vaihtokoneen V70 autom AWD vm-11 jossa sama T10 kone.
Kuitenkin termostaatin kotelo lohkossa on 4 pultilla ja kolmelle vesiputkelle liitos (omassa kolmella ja kaksi vesiletkun paikkaa) ja itse termostaatti omassani on pakosarjan puolella vetolevyn puoleisessa päässä.
Tietääkö kukaan johtuuko nuo erot tuosta AWD mallista vai mistä.
Vaihtokonetta etsin ja jos sinulta löytyy niin pistä speksejä.
Ilmastoinnin kompressoria on ainakin kahta erilaista ja ymmärtääkseni automaatissa ja manuaalissa erilaiset, tässä voi sullakin olla ero. Mikä muuten hajos? Tein just yli 5000e remontin kun apulaitehihna meni jakopään väliin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6355
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #2 : 05.07.2018, 16:55:41 »
Termarin paikka on kiinni vuosimallista, ei vetotavasta.

Poissa herra tossavainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • hauskaa saa olla!!
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #3 : 05.07.2018, 18:11:00 »
Kansivikainen ja oikaisulla ei kannata korjata, pyttyihin myös tippunut hehkujen kärjet (3kpl)!
Ja tosiaan ilmeisesti 2011 t10 koneessa termari on kiinni etupuolella moottoria lohkossa ja helpompi/halvempi vaihtaa. -10 mallissa termari on kiinteä alumiininen kotelo pakosarjan alla joka pitää vaihtaa kokonaan.
Koneen vaihdossa tarkkana tuon vuosimallin kanssa.
V50 2,0 D vm -06, V70 2.4D vm -08
850 2.4 vm -95, S60 2.4D vm -07
S80 D5 vm -10

Poissa herra tossavainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • hauskaa saa olla!!
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #4 : 05.07.2018, 18:14:03 »
Ja tietääkö tietäjät onko manuaalilaatikon kytkentäpisteet moottoriin erilaiset (automaattiin verrattuna) eli käykö manuaalin kone myös automaattilaatikkoon?
Toki löytyy vaihtomoottoreita samaan vuosimallin t14 (175hv) mutta käykö suoraan vai pitääkö johtosarjoja tai muita liittimiä muuttaa. Eli onko plug and play-malli tuohon t10 verrattuna?
« Viimeksi muokattu: 05.07.2018, 18:25:34 kirjoittanut herra tossavainen »
V50 2,0 D vm -06, V70 2.4D vm -08
850 2.4 vm -95, S60 2.4D vm -07
S80 D5 vm -10

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #5 : 06.07.2018, 08:46:15 »
Kansivikainen ja oikaisulla ei kannata korjata, pyttyihin myös tippunut hehkujen kärjet (3kpl)!
Ja tosiaan ilmeisesti 2011 t10 koneessa termari on kiinni etupuolella moottoria lohkossa ja helpompi/halvempi vaihtaa. -10 mallissa termari on kiinteä alumiininen kotelo pakosarjan alla joka pitää vaihtaa kokonaan.
Koneen vaihdossa tarkkana tuon vuosimallin kanssa.

Ainakin mulla oli nimenomaan T10 mallin koneessa termari kettumaisessa paikassa pakosarjan alla. Vasta tuossa uudemmassa T15 koneessa on termari etupuolella helpommassa paikassa.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa herra tossavainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • hauskaa saa olla!!
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #6 : 06.07.2018, 21:30:00 »
Ainakin mulla oli nimenomaan T10 mallin koneessa termari kettumaisessa paikassa pakosarjan alla. Vasta tuossa uudemmassa T15 koneessa on termari etupuolella helpommassa paikassa.
Sepä se kun hain t10 vm-11 ja oletin että motti on sama mutta ero olikin juuri tuossa sylinterilohkossa jäähdytysnesteen ”lommissa” joka siis itsellä 3 pultilla ja kahdella nestelähdöllä, vm -11 lohkossa lähtö 4 pultilla (termari sisässä) ja kolme nestelähtöä. Vm -10 lohkossa se termari umpinainen alumiinihässäkkä pakosarjan alla.
Opiksi tästä että olen tarkempi kun konetta haen vanhan tilalle.
V50 2,0 D vm -06, V70 2.4D vm -08
850 2.4 vm -95, S60 2.4D vm -07
S80 D5 vm -10

Poissa herra tossavainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • hauskaa saa olla!!
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #7 : 19.08.2018, 19:42:41 »
Pitääkö moottorinvaihdon jälkeen käyttää ”sinisellä” ohjelmoinnissa/vast?
Vai onnistuuko vaihto ilman mitään koodausta.
Kiitos vastaajille vaivannäöstä.
V50 2,0 D vm -06, V70 2.4D vm -08
850 2.4 vm -95, S60 2.4D vm -07
S80 D5 vm -10

Poissa Valkama13

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #8 : 02.05.2023, 19:48:38 »
Vastaanpa tuohon vielä. Tein juuri vihdon D5244T10 autom. AWD . Risa kone v. 2010 ja vaihtokone v.2011. Kone vaihtui uudenpaan 07. 2011 alkaen. Suurin ero on termostaatin siirrossa etupuolelle. Tämä aiheuttaa sen ,että entinen startti ei sovi. Solenoidi termarin tiellä. Vesiletkut auton koriinpäin eivät sovi. Samoin moottorin pakopuolelta tuleva vesiletku täytyy vaihtaa. Termostaattikotelolta lähtevät vesiletkun uusittava. Uudemmassa koneessa on sähkökäyttöinen ohjaustehostajan pumppu. Vanhan koneen hihnakäyttöinen pumppu sopii myös uudempaan. Startille tulevaa kaapelia pitää hieman jatkaa, samoin solenoidin ohjauskaapelia. Moottorin pyörimisnopeusanturin liitin ei sovi entiseen johtosarjaan. Ota entinen anturi. Mitään uudelleen ohjelmointia ei tarvitse . Jos teet vaihtoa varaudu ,että katalysaattorin ja hiukkassuodattimen välissä olevat kolme laipan pulttia ei aukea. Ovat umpiruosteessa. Lisäksi moottorin kannen päästä lähtevä ohut vesiputki paisuntasäiliölle murenee käsiin. Kone alakautta pois.

Poissa viggenisti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: D5244T10 moottorin erot?
« Vastaus #9 : 25.04.2024, 11:12:19 »
Heps.

XC70, D5244T10. vm 2011. Moottorissa termostaatti etupuolella eli ns uudempi versio tuosta.

Onkohan tietoa sopiiko vaihtokoneeksi D5244T15 tai D5244T21  ?

Ulkoisesti valokuvien perusteella näyttävät kovin samanlaisilta. Lähinnä miten kiinnitykset, apulaitteet yms.

Purkuosana ois noit T15 ja T21 vähemmän ajettuina tarjolla.
XC70 D5 2011
Oulu

 

Proturbo  Autodiagnoosi