Kulkukoira  Proturbo

Polestar

  • 291 Vastauksia
  • 135355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Polestar
« Vastaus #45 : 18.01.2012, 18:37:45 »
Polestar ei ole autotehdas. Volvo on. Polestar on pikku ohejlmointipaja niin kuin moni muukin softia tekevä poppoo.

Vähän valistusta, Polestar on _vähän_ muutakin kuin pieni ohjelmointipaja, jos ruotsin kieli taipuu niin lueppa tuosta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polestar.
Seat Leon Cupra 290 -19

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #46 : 18.01.2012, 18:40:03 »
Vähän valistusta, Polestar on _vähän_ muutakin kuin pieni ohjelmointipaja, jos ruotsin kieli taipuu niin lueppa tuosta: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polestar.

On kyllä tietoa toiminnasta. Autonvalmistajiin verrattuna kuitenkin olematonta puuhastelua.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Polestar
« Vastaus #47 : 18.01.2012, 18:40:54 »
Ok, sitten vielä kun saadaan veden pitävät todisteet. Minä olen valmis uskomaan tuon, jos saadaan asiasta vaan faktaa.

EDIT: Ongelma tässä onkin Suomen päästöihin perustuva verotus, jonka vuoksi Trafi näitä selkkauksia aiheuttaa. Tämän avulla kun voitaisiin vaikuttaa autoveron määrään.
Joo ei ole vedenpitäviä todisteita.

Miksi se ei vaikuttaisi D5 ja T6 mallien kohdalla päästöihin? Niihin saa softaa suomessa. Uskon vain että halutaan rajata ettei kukaan päivitä halvemmasta mallista D5:sta :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #48 : 18.01.2012, 18:47:58 »
Joo ei ole vedenpitäviä todisteita.

Miksi se ei vaikuttaisi D5 ja T6 mallien kohdalla päästöihin? Niihin saa softaa suomessa. Uskon vain että halutaan rajata ettei kukaan päivitä halvemmasta mallista D5:sta :)

Ne ohjelmat onkin Trafilla testattu. Ei tuokaan varmasti päästöjä muuttaisi. Nythän ongelmana nimenomaa on ohelmiston asennus ulkomailla. Varmasti D5 ja T6 ohjelmisto hyväksyttäisiin täällä koska ne ovat täällä testattu nimenomaa Trafin toimesta vaikka ne Ruotsissa asentaisi autoonsa. D3:en ohjelmisto ei ole Trafin testaama, joten aika varmasti ongelmia tulee viitaten aikaisempiin viesteihini.

Ja varmasti yksi syy on tuo mainitsemasi, D3-->D5 tuhannella eurolla. Onhan se järkevämpää maahantuojalle ja jälleenmyyjille  myydä suoraan D5:ia niin jää enemmän hynkkyä omaan käteen.

Poissa XC60 D3 AWD

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Polestar
« Vastaus #49 : 18.01.2012, 19:08:49 »
Hienoa keskustelua! Toivottavasti jatkuu pitkään, että saamme mahdollisimman paljon mielipiteitä.
Ruotsin sivuilla päästöt on kuitenkin samat kts. http://www.polestar.se/sv/modeller/xc60-d3-awd-automatic-2011/

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: Polestar
« Vastaus #50 : 18.01.2012, 19:25:52 »
Ne ohjelmat onkin Trafilla testattu. Ei tuokaan varmasti päästöjä muuttaisi. Nythän ongelmana nimenomaa on ohelmiston asennus ulkomailla. Varmasti D5 ja T6 ohjelmisto hyväksyttäisiin täällä koska ne ovat täällä testattu nimenomaa Trafin toimesta vaikka ne Ruotsissa asentaisi autoonsa. D3:en ohjelmisto ei ole Trafin testaama, joten aika varmasti ongelmia tulee viitaten aikaisempiin viesteihini.

Ja varmasti yksi syy on tuo mainitsemasi, D3-->D5 tuhannella eurolla. Onhan se järkevämpää maahantuojalle ja jälleenmyyjille  myydä suoraan D5:ia niin jää enemmän hynkkyä omaan käteen.
Mistä tiedät että on trafin testaamia? ??? ainakaan nettisivuilla ei ole mitään mainintaa. Edelleen ihmettelen miksi Trafin pitää hyväksyä softat kun kerran ne on Volvon virallisia lisävarusteita. Eihän ne hyväksy mitään muitakaan varusteita jotka vaikuttaa päästöihin.

Uskon että ainoa syy on tuo että estetään muutamasta D3:sta D5:ksi. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3188
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Polestar
« Vastaus #51 : 19.01.2012, 14:57:39 »

Tiedetään kyllä, että tehdas takuun myöntää. Valitettavasti tälläinen taatelintallaaja joutuu maajantuojan kanssa asioimaan...ei tehtaan.


Ja se maahantuoja joutuu toimimaan tehtaan ohjeiden mukaisesti ja jos tehdas sen softan tai ihan minkätahansa jälkiasenteisen lisävarusteen omissanimissään hyväksyy se myös kuuluu takuun piiriin.

t. Nykyään tavallinen tallaaja joka on eräiden merkkiorganisaatioiden kanssa ollut edellisen työnsä puolesta tekemisissä.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #52 : 19.01.2012, 19:22:38 »
Ja se maahantuoja joutuu toimimaan tehtaan ohjeiden mukaisesti ja jos tehdas sen softan tai ihan minkätahansa jälkiasenteisen lisävarusteen omissanimissään hyväksyy se myös kuuluu takuun piiriin.

t. Nykyään tavallinen tallaaja joka on eräiden merkkiorganisaatioiden kanssa ollut edellisen työnsä puolesta tekemisissä.

Näinhän se lisävarustepolitiikka tottakai normaalisti toimii, mutta nyt on kyse Suomen lakiin kirjoitetusta erillisestä kohdasta jossa Trafin pitää hyväksyä muutokset autoon, jotka voivat vaikuttaa auton päästöihin ja sitä kautta sen verotusarvoon. Tämän vuoksi  tilanne ei ole ihan sama, kuin vaikkapa alustanmuutoksissa, koska nämähän eivät edellämainittuihin asioihin vaikuta.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2012, 19:24:36 kirjoittanut Ishvan »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #53 : 19.01.2012, 19:34:23 »
Voitaisiinko lopettaa tällainen turhanpäiväinen jankutus, kun se ei tunnu johtavan mihinkään ja kaikkia asianomaisia jankuttajia tämä asia ei edes koske?

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #54 : 19.01.2012, 19:37:15 »
Voitaisiinko lopettaa tällainen turhanpäiväinen jankutus, kun se ei tunnu johtavan mihinkään ja kaikkia asianomaisia jankuttajia tämä asia ei edes koske?

Väittely, erimieltä oleminen ja uusien näkökulmien hakeminen on mukavaa puuhaa  :). Mutta voidaanhan jankutus lopettaa, voin tiedustella asianlaitaa, kun vien omani ohjelmoitavaksi, jos sitten saataisiin asiaan uutta näkökantaa  ;)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #55 : 19.01.2012, 19:39:48 »
voin tiedustella asianlaitaa, kun vien omani ohjelmoitavaksi, jos sitten saataisiin asiaan uutta näkökantaa  ;)

Se olisi hyvä, niin saadaan sitten jotain oikeaa faktaa, kun sulle ei tunnu muiden sanomiset kelpaavan.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Polestar
« Vastaus #56 : 19.01.2012, 19:42:25 »
Tässä nyt selvästi puhutaan sekaisin ja sekoitetaan muutenkin keskenään kaksi eri asiaa:

-takuun voimassaolo
-muutoskatsastuksen mahdollisuus
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #57 : 19.01.2012, 19:45:07 »
Tässä nyt selvästi puhutaan sekaisin ja sekoitetaan muutenkin keskenään kaksi eri asiaa:

-takuun voimassaolo
-muutoskatsastuksen mahdollisuus

Takuu säilyy ja muutoskatsastus on mahdollista. Ishvanin ongelma on siinä, että jos ohjelmoi sellaisen version jossain ulkomailla, mitä ei saa Suomesta, niin onnistuuko sitten enää muutoskatsastus. Tämä asia tulee pysymään mysteerinä, koska tulee siihen sitten minkälainen vastaus tahansa, niin se ei kuitenkaan kelpaa. Se on kuitenkin varmaa, että nämä Polestar ohjelmat eivät vaikuta päästöihin, niin jokainen voi siitä sitten tehdä omat johtopäätöksensä.

Ishvan

  • Vieras
Vs: Polestar
« Vastaus #58 : 19.01.2012, 19:52:22 »
Se olisi hyvä, niin saadaan sitten jotain oikeaa faktaa, kun sulle ei tunnu muiden sanomiset kelpaavan.

Eipähän ne minun sanomisetkaan sinulle paljon tunnu merkkaavan joten tasapeli ? Itselläni ei varsinaista ongelmaa asian kanssa ole. Tuonut vain omat ajatukseni esille. Oman autoni saan ohjelmoitua ja katsastettua ilman ongelmia sen vaikuttamatta takuisiin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Polestar
« Vastaus #59 : 19.01.2012, 19:57:07 »
Eipähän ne minun sanomisetkaan sinulle paljon tunnu merkkaavan joten tasapeli ? Itselläni ei varsinaista ongelmaa asian kanssa ole. Tuonut vain omat ajatukseni esille. Oman autoni saan ohjelmoitua ja katsastettua ilman ongelmia sen vaikuttamatta takuisiin.

...kaikkia asianomaisia jankuttajia tämä asia ei edes koske?


Jotenkin kuvittelisin, että minulla on tässä asiassa jonkinlainen fakta taustalla, eikä pelkkää mutua, kuten sulla, mutta ei siitä sen enempää.

 

Autoracing  KL-varaosat