RallyBaron  Samppasport

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #120 : 17.07.2019, 18:28:16 »






Vaihdettiin tänään tähän kuormajouset taakse noiden lyhyiden Hiacen iskareiden kaveriksi siinä toivossa, että pito paranisi. Vanhoilla katkotuilla sedanin jousilla jouston alussa perä oli todella löysä ja kuulemma lähtee pompottamaan ykkösellä ja kakkoselle vaihdossa. Noilla uusilla jousilla perä meni todella jäykäksi. Samalla poistettiin takapuskurin alta palkki, niin vähän lähti taas painoa. Renkaiksi laitoin nuo vuosia vanhat Racemasterit, koska Hoosiereista alkaa pinta olla loppu viimekerran jäljiltä. Pitää katsoa, jos jaksais viikonloppuna käydä kokeilemassa Pudasjärvellä mihin suuntaan muuttui, vai muuttuiko mihinkään. Kalajoelle ainakin mennään seuraavana viikonloppuna, jos ei tuu rikottua tätä nyt Pudasjärvellä
« Viimeksi muokattu: 17.07.2019, 18:54:45 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #121 : 29.07.2019, 23:08:36 »
Viimeviikolla hain tähän siirtokilvet ja ajoin lauantaina Kalajoelle ajamaan testiä ja kokeilemaan North Blacklist haialtaaseen. Takajousitus tuntui pelaavan ihan hyvin katurenkaalla tulomatkalla, joten vaihdettiin nuo vanhat MH:t alle ja ottamaan testiä. Hyvä ettei auto karannut käsistä, kun pompotti ja heitteli radan laidasta laitaan tuossa lähdössä. Jouset heti vaihtoon ja uusi testilähtö. Liukkalta tuntui. Aika 11.0 ja loppuja muistaakseni n.215km/h. Seuraavaksi Hoosierit alle ja lähtökierroksia vähän alas ja bemaria vastaan haialtaaseen. Volvo hyytyi viivalle, joten BMW voittoon. Loppupäivän ajoin testiä ja pari NBL haastelähtöä. Parhaat ajat 10.8-10.9s ja loppunopeudet n.220km/h. Rengasta en saanut oikeen pitämään missään vaiheessa, tai jos laski liikaa lähtötehoa, stumppasi viivalle ja alkoi silti sutia paineen noustua. Loppuja myös varmasti rajoitti tuo järjettömän kuuma ilma. Yhdeksän lähtöä kuitenkin ajoin ja sen jälkeen vielä auto ajamalla Ylivieskaan.

Kuvia Kalajoelta:
https://superbird.kuvat.fi/kuvat/2019/NBL%20%26%20Kalajoki%20Testip%C3%A4iv%C3%A4%2027.7.2019/

Nyt tulevana viikonloppuna ois tarkoitus mennä Pudasjärvelle. Tätä varten hommasin vanhat, mutta käyttämättömä M&H drag slicksit jotka tänään sovitettiin alle. Olin varma, ettei mahdu, kun olivat niin reilusti isommat. Kyllä ne sinne kuitenkin meni. Toivottavasti näillä pito riittää.








Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #122 : 30.07.2019, 07:33:01 »
Pistä levittäen pyöränkaarta niin saa mahtumaan isompaaki rengasta  ::)
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #123 : 30.07.2019, 09:34:41 »
Pistä levittäen pyöränkaarta niin saa mahtumaan isompaaki rengasta  ::)

Niitä on koritunkilla painettu ulospäin varmaan n.5cm/puoli ja sisälle tehty tilaa. Tuosta isompi rengas vaatii kokonaan uusiksi tehdyt kotelot. Päällepäin tarkoitus pitää kuitenkin vakion näköisenä, joten ulospäin tuota ei lähdetä levittämään enempää.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #124 : 03.08.2019, 21:44:16 »
Pudasjärvellä ajettiin tänään. Auto toimi loistavasti ja aloin itsekin oppimaan, miten tällä lähdetään.  Nuo uudet vanhahkot renkaat pitää hyvin ja rata oli todella hyvä. Paras aika tänään 10.299s 226.87km/h 60ft 1.614s.  Parempaanki ois varmaan pystynyt, mutta kannentiiviste alkaa olemaan vaihtokunnossa. Neljässä viimeisessä lähdössä hukkasi vettä n.litran/lähtö. Toiseksi viimeiseen lähtöön otettiin vasta ilmansuodatin pois, jonka jälkeen heti tuo aika. Parin viikon päästä hakemaan parempaa Kauhavalle.

https://youtu.be/2fBsH4oIBKU

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #125 : 16.08.2019, 20:53:58 »
Kansipahvi vaihdettu, konepeltiin tehty reikä ja paisuntasäiliö siirretty Ylemmäs. Näillä muutoksilla Kauhavalle kokeilemaan huomenna. Lokeja katselin tänään ja totesin, että koko kesä on ajettu vuotavalla ahtoputkella. Pudiksella huomattiin sormen mentävä reikä imusarjan liitoksessa ja tuon korjauksen jälkeen ahdin on täydellä paineella välittömästi vaihdon jälkeen.




Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #126 : 16.08.2019, 22:17:11 »
Näyttää todella hyvältä. Tuo raaka look on viehättävä. Toivottavasti pelaa kauhavan reissun  ::)

Ollaanko vielä jäljessä tehoissa viimekesäiseen settiin? Ilmeisesti ei oikein kunnollisia tuloksia ole saatu ainakaa penkistä tolla uudella ahdinsetupilla?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #127 : 16.08.2019, 22:42:32 »
Pitäs olla enempi voimaa tuon viimeisimmän varttiajan ja loppunopeuden perusteella. Tarkotus ois penkittää vielä tälle syksylle, jos pysyy ehjänä.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #128 : 17.08.2019, 16:17:20 »
Eipä ois kannattanu lähteä. Kolme lähtöä kerkes ajaa, joista kahdessa pito täysin irti, niinku jäällä ois ajanu. En lämmittäny rengasta tarpeeksi. Kolmanteen pidemmällä burniksella, jolloin pito oli kova, mutta tuossa ei mennyt kakkonen päälle, joten aika kuulemma 11.0s ja loppuja 226km/h. Ilmanotto ei myöskään näytä toimivan. Ahtopaine laskee rajoittajaa kohti. Otettiin tuo ilmanohjauskaukalo ja lampun peitelätkä pois, mutta testaamaan ei enään ehtinyt, ku alkoi satamaan. Pitänee käydä vielä syyskuussa Pudasjärvellä, kun sielä tuntuu auto ja kuski toimivan lähes aina.



« Viimeksi muokattu: 17.08.2019, 20:17:19 kirjoittanut pete881 »

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #129 : 20.08.2019, 07:36:04 »
Minäs päivinä siellä Pudasjärvellä vielä ajellaan ? Mun piti tulla Kauhavalla morjestamaan , mutta jotenkin vaan jäi  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #130 : 20.08.2019, 14:39:39 »
Minäs päivinä siellä Pudasjärvellä vielä ajellaan ? Mun piti tulla Kauhavalla morjestamaan , mutta jotenkin vaan jäi  :-[

Joo huomasinki sun Amazonin Kauhavalla. Miten kulki? 7.9 Pudiksella ja samana päivänä näyttää olevan Kalajoella. Pudasjärvellä oli viimeksi rata niin hyvässä kunnossa, että sinne taidan mennä.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #131 : 20.08.2019, 20:02:42 »
Joo huomasinki sun Amazonin Kauhavalla. Miten kulki? 7.9 Pudiksella ja samana päivänä näyttää olevan Kalajoella. Pudasjärvellä oli viimeksi rata niin hyvässä kunnossa, että sinne taidan mennä.

Ei menny ihan puikkoihin eka lähtö yli 5 sek 60 ft (ilman paukkua liikkeelle , ja auto sammui) , aika 15 sek ja loppuja 212  :-\

Toinen lähtö paukulla , ja jakopää hajalle . Tänään sain postista uusia pakovenoja , toivottavasti saadaan niillä kuntoon  :P

Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #132 : 20.08.2019, 22:52:02 »
Eipä menny itellä paljo tuon paremmin, sillä erotuksella, että auto on ehjä. Ei muuta ku auto nippuun ja Kalajoelle tai Pudasjärvelle ajamaan. Kannattaa kokeilla lähtörajoitinta pelkällä fuelcutilla, jos vaan mahdollista, niin pysyy kone nipussa. Itellä nykyään noin ja toimii hienosti.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #133 : 06.09.2019, 20:20:20 »


Volvo pakattu kyytiin. Aamulla kohti Pudasjärveä. Uus moottoriaihiokin odottelee varastossa, niin saa paineistaa tätä kunnolla, jos ei muuten kulje. Vaihteensiirtoon tehty pientä parannusta ja konepeltiin nätti pahka. :)
« Viimeksi muokattu: 06.09.2019, 20:22:16 kirjoittanut pete881 »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: 745 2.3 8v. 754hv 774nm
« Vastaus #134 : 08.09.2019, 09:00:28 »
Eipä mennyt taas ihan putkeen. Ensimmäinen lähtö 10.516s paksulla 10.2 afr:llä. Seosta laihemmalle ja tuntui paranevan toisessa lähdössä, muttei saanut aikaa jostain syystä. Edelleen kävi paksulla joten seosta taas laihemmalla ja kolmanteen lähtöön, josta ei myöskään aikaa. Tässä lähdössä myös nesteet pihalle ja kannentiiviste oli sillä selvä joten auto kärrylle ja kotia kohti. Veikkaus, että kesän paras aika ois tullut, jos ois ajan antanut. Ikinä ei oo vetänyt tuollai ja vaihteet menee nyt päälle todella nätisti. Jotain kertoo sekin, että aina päivän ensimmäinen lähtö on alkanut 11:ta ja nyt ajettiin heti 10.5s. Seos on vieläki paksulla, muistaakseni 10.9, joten voimaa puuttuu vielä jonki verran.

https://youtu.be/yrog8_XvDCo Linkissä päivän lähdöt.





 

Elekma  Autoracing