Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

koodien paljous

  • 2 Vastauksia
  • 980 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Isä-poika projekti s40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • V50 2.0D 2007, S40 1.8 2004
koodien paljous
« : 24.01.2020, 01:18:37 »
Tuolla jo aiemmin tuskailin eberin kanssa, mutta sitä tutkiessa löin kaverin halppiskoodinlukijan kiinni.
Antoi huiman määrän koodeja, tokihan osa voi tarkoittaa samaakin vikaa, mutta osaisiko joku auttaa?
Koodit olivat : P1934, P1412, P0490, P0406, sitten oli vielä uudestaan samat kolme viimestä, mutta niiden perässä oli P kirjain,(lyhenne),eli P1412 P, jne...  koitin lontoon kielisellä seuraavaks, niin tuo P oli vähän pitempänä Pend, tarkottanee jotain odotustilaa tms??
Eli olisinko ihan väärillä jäljillä, että nämäkolme viimestä olisi esimerkiksi yritetty sammuttaa pois ilman korjausta tms.
Oireet ovat siis, eberi ei toimi, sekä auto nykii parin sadan kilometrin välein, (yrittäisköhän degeneroidatms,koska kulutus nousee hetkellisesti huimasti. Yksi noista oli kaiketi joku paineanturin A-piiri korkea, eli viittaisiko joko paineanturivikaan, tai tukossa olevaan hiukkasloukkuun? Auto siis V50 2.0Dvm.2007aj.275tkm.
Tuo nykiminen on luettuani varsin yleinen vaihe ja ilmeisesti paikkojakin useita. Hitto kun tallissa on tällä hetkellärullaamaton projekti,en pääse lämpöseen vähään aikaan räpläämään, toisaalta ostin tämän viime viikonloppuna ja olen menossa ensi viikollaneuvottelemaan tosta eberistä liikkeen kanssa,(kun "unohtivat kertoa ettei se toimi), otan nuo vikakoodit puheeks samalla. Auto on leimattu pari kuukautta sitten, olisko noita koodeja koitettu poistella silloin? Toisaalta se oli mennyt läpi.
Jos nyt joku osais antaavähän eväitä.
Kaikki mikä pärisee, on kivaa.

Poissa Isä-poika projekti s40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • V50 2.0D 2007, S40 1.8 2004
Vs: koodien paljous
« Vastaus #1 : 24.01.2020, 19:02:58 »
Jatkan sen verran tähän itse, jos auttaa jotain muuta, että ilmeisesti nuo kaikki koodit liittyvät EGR-venttiilin toimintaan. Tuo ensimmäinenkin, joka on vähän oudompi, (koska googlettamalla se jollain tiedoilla on joku nopeusanturijuttu ja toisella tiedoilla joku korkeapainepumppu, jonka täydellinen toiminta on osin riippuvainen EGR-venttiilin toiminnasta.
Mutta summa summaarumm kaikki jäljetjohtavat EGR-venttiiliin. Oliko se niin, ettäjos itse vaihdan sen, (tarvikeosa), se täytyy ohjelmallisesti mukauttaa toimivaksi? Ja se taasei onnistu itse?
Kaikki mikä pärisee, on kivaa.

Poissa TonttuX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: koodien paljous
« Vastaus #2 : 24.01.2020, 20:27:29 »
Autocomilla ainakin onnistuu
Dacia Duster 10 Blue dCi 115 4x4 -20
Volvo V70 2.0 BiFuel Kinetic -13
Volvo V70 2.5 tdi -99

 

Autoracing  KL-varaosat