Proturbo  Autodiagnoosi

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785123 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Stratan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #645 : 12.10.2015, 00:01:31 »

Eipä nuista kuvista oikein voi mitään varmaksi sanoa. Äkkiseltään näyttää hyvältä. Kokeilisin uutta vesipumppua.

Kiitoksia kaikille vinkeistä. Täytyypi käydä huomenna tilailemassa uusi pumppu ja kokeilla muuttuuko paremmaksi.

Onko tuossa ardicissa mitään sellaista mikä kannattaisi ehdottomasti vaihtaa nyt kun on irti otettuna.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #646 : 12.10.2015, 08:12:56 »

Kannattaa kokeilla vaihtaa se vesipumppu uuteen, 40€ huiteilla uus bosch ni ei oo kallis kokeilu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Joo, motonetissa noita pumppuja on, alkuperäisillä numeroilla.. 38-6750 siis tämä motonetin numero.
ps. jos vaasan lähellä olet, niin voit hakea käytetyn/toimivan ilmaiseksi, en lähetä. :hello:
« Viimeksi muokattu: 12.10.2015, 08:22:51 kirjoittanut paku97 »
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Stratan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #647 : 12.10.2015, 08:45:32 »
Joo, motonetissa noita pumppuja on, alkuperäisillä numeroilla.. 38-6750 siis tämä motonetin numero.
ps. jos vaasan lähellä olet, niin voit hakea käytetyn/toimivan ilmaiseksi, en lähetä. :hello:

Ekalta sivulta kun laittaa osanumeron googleen niin tulee tällainen
http://m.motonet.fi/fi/tuote/309407/Kiertovesipumppu-12V-mm-OpelSaab-aito-Bosch-0392020034

Tuo 38-6750 taas on tällainen. Taitaa olla vain letkulähdössä eroa, kumpi oikeampi?http://m.motonet.fi/fi/tuote/386750/Kiertovesipumppu-12V-o19mm

About 500km Vaasaan, jätän väliin tällä kertaa ;)

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #648 : 12.10.2015, 09:00:49 »
 Eroa voi olla ainakin tuossa sähkö töpselissä, näin muistelisin


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #649 : 12.10.2015, 09:01:40 »

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #650 : 12.10.2015, 10:16:47 »
mulla tuo 386750, sopi/toimii. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa jm-team

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #651 : 12.10.2015, 20:57:58 »
Kiitoksia kaikille vinkeistä. Täytyypi käydä huomenna tilailemassa uusi pumppu ja kokeilla muuttuuko paremmaksi.

Onko tuossa ardicissa mitään sellaista mikä kannattaisi ehdottomasti vaihtaa nyt kun on irti otettuna.

se lämmönvaihdin(vesipesä)! 3 vesipesää oon autoihin noilla oireilla vaihtanu enkä yhtään vesipumppua ja heti on loppunu neste ongelmat.. siinä samassa kun sen joutuu purkamaan niin turpulaattorin siivet vaihtaisin jos alkaa ollu lavat hävinny

Poissa MikkoY

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #652 : 12.10.2015, 21:19:44 »
Ardic ongelmia, ja vikakoodina CEM-5F40, eli ilmeisesti ylikuumenemistermostaatti rikki. Mikä sen rikkoo? Vai tuleeko termostaatille vain tunnit täyteen?
144 1971
944 S 2.3 LTT 1996
V70 D4 AWD Classic Sport 2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #653 : 12.10.2015, 23:42:00 »
se lämmönvaihdin(vesipesä)! 3 vesipesää oon autoihin noilla oireilla vaihtanu enkä yhtään vesipumppua ja heti on loppunu neste ongelmat.. siinä samassa kun sen joutuu purkamaan niin turpulaattorin siivet vaihtaisin jos alkaa ollu lavat hävinny

Volvon varaosa nimellä lämmönvaihdin oli jonkun 600-700 euroa hinnaltaan eli koko ardicin runko kyseessä uutena. Itse vaihdoin molemmat, tuurilla löytyi hyvä käytetty lämmönvaihdin mutta se pumppu on niin helppo vaihtaa ja halpa että aloittaisin siitä kyllä ensin, ei se pumppu kymmentä vuotta käyttöä hyvänä pysy. V70:ssa taisi pumpun pystyä vaihtamaan jopa irroittamatta ardicia autosta, se ei ollut kovin ahtaasti muistaakseni.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #654 : 13.10.2015, 08:50:29 »
... laitetaas tännekin. Biltemasta 2lukkopihtiä millä saa puristettua letkut kiinni, ettei nesteet valu lattialle. 12-1026, 12-1027. nämä hyviä. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #655 : 13.10.2015, 10:20:58 »
... laitetaas tännekin. Biltemasta 2lukkopihtiä millä saa puristettua letkut kiinni, ettei nesteet valu lattialle. 12-1026, 12-1027. nämä hyviä. :hello:

Nuokin on hyvät. Menee myös pieneen väliin:

http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/66533/vesiletkupihdit/letkupuristinsarja

Ja saa joka kaupasta myös.
V70 D5

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #656 : 13.10.2015, 11:16:35 »
hiukan kalliimpia vaan. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Huppupelikaani

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #657 : 13.10.2015, 22:49:43 »
Moro,
Hommasin tuossa kesällä ekan Volvoni (V70 D5, 163hp man.-05), ja nyt ensimmäisten pakkasten saavuttua pääsin tutustumaan Ardiciin. Olen tässä lueskellut kaikenlaisia keskusteluja noista pöristimistä, saamatta kuitenkaan kunnolla selvyyttä oikein mihinkään.

Ensinnäkin... Ihmettelin kun en saanut aluksi koko vehjettä päälle ollenkaan. Huomasin että edellinen omistaja oli ottanut Ardicin sulakkeen pois paikaltaan. Rohkeana (tyhmänä) tuikkasin uuden sulakkeen paikalle sen kummemmin asiaa murehtimatta. Seuraavana aamuna kosla olikin sitten ajastukseni mukaisesti levittänyt kerrostalon parkkipaikalle suht sankan savupilven. Auton sisätilat ja moottori olivat kyllä oikein lämpimät, eli sen suhteen homma ok. Sulakkeen laittamisen jälkeen tuo on myös tuprauttanut jotain savua etupään alta pari kertaa, vaikka en ole käyttänyt Ardicia. Edellinen episodi Prisman parkkihalliin saapuessa muutama tunti sitten, melko näyttävää. Tuo kun on ensimmäinen polttoainekäytöinen lisälämmitin mitä mulla on missään autossa ollut, niin kysymyksiä löytyy:

1) Onko tuo savuttaminen vaarallista? Eli voinko jatkaa Ardicin käyttöä, jos vaan on pokkaa savustaa parkkipaikka joka aamu?
2) Mistä tuo ajonaikainen ajoittainen savutus johtuu? Pöristeleekö se minulta lupaa kysymättä ajon aikana?
3) Mistä tiedän onko autooni tehty jotain ohjelmistopäivitystä tuon Ardicin suhteen? Lukemani perusteella joku sellainen mahdollisuus on olemassa. Tällä hetkellä viiksestä rullailemalla saan lämmittimen suorakäynnistyksen ja kaksi eri ajastinta.

Jeesatkaahan minut alkuun tämän kotkottimen kanssa, kiitos :)
V70 D5 -05

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #658 : 13.10.2015, 22:54:58 »
Ehjänä tulee vähän savua kylmäkäynnistyksessä mutta 5 minuutin jälkeen Ardic ei herätä huomiota. Voipi olla vähintään putsaamisen tarve tuossa sulla taikka muun huollon. Näissä osassa on softa jossa lisälämmitin käy ajon aikana, ei siis ole epänormaalia. Ajastimia ei ole kaikissa viiksissä, se on lisävarustesofta.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #659 : 14.10.2015, 08:38:29 »
Mulla ardic välillä pölläyttää "normaalin" savuttamisen lisäksi valtavan valkoisen savupilven. Siis aivan jäätävän kokoisen. Muuten lämmitin toimii hyvin eikä esim jäähdytysnestettä kulu.
Käytin autoa huollossa kesällä muista syistä ja kysyin samalla mistä moinen savutus voi johtua, niin VMS-racingin huoltomies sanoi että suutin ei sumuta kunnolla ja polttoaineseos ei meinaa syttyä. Sitä myöten lämmitin savuttaa valtavasti kunnes syttyy. Sitä kyllä ihmettelin että miksi savu on vitivalkoista...

 

RallyBaron  Samppasport