Autoracing  KL-varaosat

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785071 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #810 : 09.01.2016, 18:28:22 »
Jos koodeja tarvii lukea niin ylöjärvi ja tre sarankulman alueella onnistuu korvausta vastaan  :hg:

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa TommiN

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #811 : 09.01.2016, 19:06:51 »
Liekkivahdin putsaaminen ja sen edessä olevan reiän suurentaminen ei tuonut toivottua apua ardicin käyttöongelmiin. Yleismittarilla ja sytkärillä katsottuna lämpövastus vaikuttaisi toimivan juuri niin kuin pitää.

Aavistelisin, että vika voisi olla polttoaineen saannissa, ts tukkeutuneessa paineentasaimessa/suuttimessa. Polttoainepumppu nakuttaa normaaliin tapaan.

Pitäiskö tuosta suuttimesta mennä puhaltamalla ilma läpi? Omastani en posket pullollaan saanut pihaustakaan läpi.

Poissa Topsa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #812 : 09.01.2016, 19:12:42 »
Jos koodeja tarvii lukea niin ylöjärvi ja tre sarankulman alueella onnistuu korvausta vastaan  :hg:
Mikkelissä tarviis lukua. Jos kukaan sattuis tietämään jonkun likellä Mikkeliä jolla lukulaite niin ilmotelkaa!  :) Muutoin maanantaina käytävä paikallisessa..

Pitäiskö tuosta suuttimesta mennä puhaltamalla ilma läpi? Omastani en posket pullollaan saanut pihaustakaan läpi.
Moni on ilmeisesti brakecleaneria tms puhdistinta tuikannut vastakkaiseen suuntaan, itsekkin porausöljyä laitoin niin turttasi isommasta päästä ulos.

Edit: Lukulaite haettu Motonetistä ja koodit luettu, eikä vieläkään lähde. Ohjainlaitetta kovasti ilmottelee, koodit CEM 1e05 sekä CEM 5f3d ilmestyvät kokeilun jälkeen (melkein joka toisella tulee tuo 1e05, 5f3d tulee jatkuvasti).. Muuta keinoa kuin ostaa arvalla käytetty tai kalliilla toimiva boksi? :-\
E2: Pakko käydä huomenna mulkoilemassa liittimet vielä uusiksi, jos ei muuten niin käytettävä vielä irti ja katsottava järjen kanssa... Eniten hommassa v***ttaa se kun kerkesin jo poppailemaan Volvon popniitit sisälokariin.. >:(
« Viimeksi muokattu: 10.01.2016, 22:19:10 kirjoittanut Topsa- »

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #813 : 10.01.2016, 20:03:30 »
Tänään olin pitkästä aikaa ensimmäinen lähtijä, ardicci pyörinyt sen 45min. Lasit puoliksi sulanut ja -20c pakkasta. Virrat päälle niin auton lämmöt nousi juuri ja juuri yli ensimmäisen viivan.

Mikä todennäköisimmin aiheuttaisi sen, että ardic pyörii tasaisesti ja nätisti humisten eikä savuta, mutta tuntuu että lämmöt ei vain oikein nouse tarpeeksi. Mieleeni tulee kaksi vaihtoehtoa

1) Kiertovesipumppu ei kierrätä nestettä. Pitäisikö lämpösuojan laueta jo tässä vaiheessa kun laite pyörii näin pitkään mutta lämpö ei siirry nesteeseen?

2) Lämmönvaihtimessa ongelmia? Mutta mitäs tuossa voisi olla joka estäisi lämmön siirtymistä, kun ilmeisesti puhkikaan se ei ole (ei savuta paljon, ei taida kiehuttaa nestettä..) karstaa niin paljon?

Meinaan ensin kokeilla tuota kiertovesipumppua, jos täältä ei tule valistuneempaa arvausta. Jos kyse on tuosta pumpusta ja siitä, ettei lämpö siirry pois pesästä, pesä on varmasti kovilla...
Vida Pohjois-Savossa

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #814 : 10.01.2016, 20:14:14 »
Entä moortorin termostatti. Jos laskee läpi. Eli onko syylärin isot letkut lämpimät heti kun käynniatåt auton.
 

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #815 : 10.01.2016, 20:16:40 »
Entä moortorin termostatti. Jos laskee läpi. Eli onko syylärin isot letkut lämpimät heti kun käynniatåt auton.

Hyvä kysymys, tuota pitää kokeilla, kun olen muutenkin arponut että onko kone niin hidas lämpeämään oikeasti vai vuotaako termari. tänään kun lähdin -20c pakkasella, ardic n. 45min päällä, ja ajelin n. 10min kaupunkiajoa ardic päällä ei lämmöt nousseet vasta kuin noin yhtä viivaa vaille puolen välin..

Edit. onko se termarilta keulaanpäin lähtevä letku ns. lähtevä, eli sulun puolella, selviääkö juttu parhaiten tätä letkua hiveltämällä?
Vida Pohjois-Savossa

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #816 : 10.01.2016, 22:07:09 »
Pitäiskö tuosta suuttimesta mennä puhaltamalla ilma läpi? Omastani en posket pullollaan saanut pihaustakaan läpi.
Pitäis, ei tohinalla mutta kun pidät paineen niin pitää vähitellen ainakin mennä läpi.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #817 : 10.01.2016, 22:26:34 »
Hyvä kysymys, tuota pitää kokeilla, kun olen muutenkin arponut että onko kone niin hidas lämpeämään oikeasti vai vuotaako termari. tänään kun lähdin -20c pakkasella, ardic n. 45min päällä, ja ajelin n. 10min kaupunkiajoa ardic päällä ei lämmöt nousseet vasta kuin noin yhtä viivaa vaille puolen välin..

Edit. onko se termarilta keulaanpäin lähtevä letku ns. lähtevä, eli sulun puolella, selviääkö juttu parhaiten tätä letkua hiveltämällä?

Jos termari fuskaa heti. Niin se paksu letku termarilta alkaa haaleta ja lämmetä melko nopeasti jos kylmästä käynnistää. Eli termari pitää kierron kiinni moottorilta syylärille kunnes saavutetaan moottoriin normaali lämpötila.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #818 : 11.01.2016, 12:38:29 »
Olisiko kellään 850Tdi volvon ardicin kytkentäkaaviota?

Voisin kyllä ostaa ehjän johtosarjankin...  Oma johtosarja on poikki monesta kohtaa ja johtimen väri vaihtuu kolme kertaa 30cm matkalla, abikoja on enemmän kuin johtoja  :buck2:

Ei ollut Jarkilla oikeata johtosarjaa, eli kytkentäkaaviot edelleen haussa tai/ja ehjä johtosarja ardicin ja ohjainyksikön väliin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa satellite68

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #819 : 11.01.2016, 17:02:13 »
Moro.

Onko kellään muulla ollut ardicin kanssa tämmöistä ongelmaa että noin -14 asteeseen asti toimii moitteettomasti, tästä kylmemmällä ilmalla lähtee käyntiin, ja pöhisee noin minuutin ja sammuu.  Polttoainepumpun nakutus nopeutuu ja muuttuu epäsäännölliseksi ennen sammumista. Yrittää uudestaan käyntiin mutta ei lähde enää. Onkohan lie pumppu hajoamassa, vai jäätyykö dieseli putkessa. Myös polttoainesuodattimen kotelo kostuu päältäpäin löpöstä ihan märäksi jos yrittää käynnistellä ardiccia, eikä lähde. Muulloin on ihan kuiva niinkuin kuuluukin. Itse ardicin pumppu on kuiva päällisin puolin. Tankille menevä ardicin letku ja pilli on tarkistettu huollossa, eikä kuulemma ollut mitään vikaa. Polttimeen on vaihdettu hehku, paineentasaaja ja liekkivahti. Auto on xc90 d5 -06.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #820 : 11.01.2016, 17:32:45 »
Lähtisin vikaa etsimään sieltä vuodon suunnalta.

Poissa satellite68

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #821 : 11.01.2016, 17:56:27 »
Lähtisin vikaa etsimään sieltä vuodon suunnalta.
Ihmetyttää vähän se vuotokohta, kun mielestäni ardicin polttoaineputket ei mene suodattimen kautta vaan suoraan omana linjana tankkiin. Vaikuttaa että tankkiin tulisi ylipaine kun ardicin pumppu lähtee päälle, ja suodatinkotelosta alkaisi sen jälkeen tihkumaan polttoainetta.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #822 : 11.01.2016, 18:18:30 »

Ihmetyttää vähän se vuotokohta, kun mielestäni ardicin polttoaineputket ei mene suodattimen kautta vaan suoraan omana linjana tankkiin. Vaikuttaa että tankkiin tulisi ylipaine kun ardicin pumppu lähtee päälle, ja suodatinkotelosta alkaisi sen jälkeen tihkumaan polttoainetta.
no kyllä se vuoto joka tapauksessa kannattaa tutkia, tuskin tarkoituksella vuotaa.   Ja jokin yhteys ardickiin kuitenkin on kun alkaa vuotamaan kun sitä käyttää.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #823 : 11.01.2016, 18:19:07 »

Ihmetyttää vähän se vuotokohta, kun mielestäni ardicin polttoaineputket ei mene suodattimen kautta vaan suoraan omana linjana tankkiin. Vaikuttaa että tankkiin tulisi ylipaine kun ardicin pumppu lähtee päälle, ja suodatinkotelosta alkaisi sen jälkeen tihkumaan polttoainetta.
no kyllä se vuoto joka tapauksessa kannattaa tutkia, tuskin tarkoituksella vuotaa.   Ja jokin yhteys ardickiin kuitenkin on kun alkaa vuotamaan kun sitä käyttää.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #824 : 11.01.2016, 18:19:44 »

Ihmetyttää vähän se vuotokohta, kun mielestäni ardicin polttoaineputket ei mene suodattimen kautta vaan suoraan omana linjana tankkiin. Vaikuttaa että tankkiin tulisi ylipaine kun ardicin pumppu lähtee päälle, ja suodatinkotelosta alkaisi sen jälkeen tihkumaan polttoainetta.
no kyllä se vuoto joka tapauksessa kannattaa tutkia, tuskin tarkoituksella vuotaa.   Ja jokin yhteys ardickiin kuitenkin on kun alkaa vuotamaan kun sitä käyttää.

 

Kulkukoira  Proturbo