Elekma  Autoracing

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785138 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa N1ks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • Ajamalla sisään Työntämällä ulos
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #900 : 22.01.2016, 15:15:20 »
Kuukaus sitten ja oli ihan pakast vedetty laite tutul korjaamolla
F11 525da -11

Entiset:
Volvo V40 T4 -00 Ex                                                    Volvo S80 2,4D -02 @N.185hp / 450nm                     Volvo V70 D5 awd -07 

Poissa Kaikkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #901 : 22.01.2016, 15:26:46 »
Ok, eli oli ilmeisesti tuttusi ohjelmiston päivittänyt. Pistän siis palautukseen saman tien.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #902 : 22.01.2016, 15:31:32 »
Muuten olisin juurikin tuon ottanut mutta se ei toimi eukon -00 V40:ssä. En ymmärrä miksei tuolla minkä tilasin, saisi Ardicin vikakoodeja nollattua? CEM puolelle Ardic koodit tunkee ja tuolla vekottimella pitäisi kuitenkin päästä kaikkiin yksiköihin.  :idiot2:

Voi olla että pääsee v40, minä pääsin sillä -99 mk1 v70 tdi.n sielunelämään
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #903 : 22.01.2016, 15:50:16 »
Pitää kait ottaa toi Kauhia murheenhgryyni taas kerran pois, eli Artic 612d kai se oli sellainen (Auto V70-d5 2005) joka ei pelitä silloin kun pitäis.
Kysyisin viisaammilta herroilta, miten laitetaan pöhisemään kun se on penkissä,eli mitkä piuhat mihinkin ja jos joku vois vaikka piirtää jonkulaisen yhdistämis kaavan että ei turhaa riko sitä härveliä :arkkupakastin:

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #904 : 22.01.2016, 16:38:37 »
miten laitetaan pöhisemään kun se on penkissä

Ei onnistu :-\ Systeemi toimii väylätekniikalla, joten suoralla virralla ei saa käynnistymään.

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #905 : 22.01.2016, 18:27:37 »
Vohan räkä-mutta kiitos tiedosta.Täytynee sit pitää töpseli kiinni ja alkaa ropaamaan. -H-

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #906 : 22.01.2016, 19:23:11 »
Onko Ardic jossain vikatilassa, kun viiksestä laittaa suorakäynnistyksen päälle, niin menee heti OFF-tilaan?  Muuten on toiminu hyvin, mutta nyt yli -30 pakkasilla ei ole lähteny käyntiin ja siksi ehkä menny vikatilaan. Allekirjotuksen auto ja varmaankin 912 D- malli.
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa Kaikkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #907 : 22.01.2016, 20:34:32 »
No nyt lähti pönttö pöhisemään niin kuin pitää. Hain Motonetistä testerin ja pumpun:

Pelkkä pumpun vaihto riitti. Kiitoksia neuvoista jälleen kerran.  ;)

Poissa Kaikkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #908 : 22.01.2016, 20:35:45 »
Onko Ardic jossain vikatilassa, kun viiksestä laittaa suorakäynnistyksen päälle, niin menee heti OFF-tilaan?  Muuten on toiminu hyvin, mutta nyt yli -30 pakkasilla ei ole lähteny käyntiin ja siksi ehkä menny vikatilaan. Allekirjotuksen auto ja varmaankin 912 D- malli.

Kuulostaa juurikin siltä että on vikatilassa.

Poissa Topsa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #909 : 22.01.2016, 20:40:31 »
Vilkaise onko piirilevyssä huonoja liitoksia. Jos tarvitset etsiä uutta boksia niin yleensä edeltävällä numerosarjalla oleva boksi käy uudemman tilalle mutta uudempi malli ei välttämättä käy vanhemman tilalle. Tämän sain syksyllä selvitettyä kun omastani oli ohjainlaite rikki. Bilian kautta sain tuon tiedon ohjainlaitesopivuuksista ja löysinkin käytettynä edeltävällä numerosarjalla olevan ohjaimen joka on toiminut hyvin.
Millä numerosarjalla on vaikutusta  tähän yhteenkäypäisyyteen? Ylimmällä?

Poissa Puatsio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #910 : 22.01.2016, 20:52:10 »
Millä numerosarjalla on vaikutusta  tähän yhteenkäypäisyyteen? Ylimmällä?
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Juurikin tuo P/N numero.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #911 : 22.01.2016, 22:21:35 »
No nyt lähti pönttö pöhisemään niin kuin pitää. Hain Motonetistä testerin ja pumpun:

Pelkkä pumpun vaihto riitti. Kiitoksia neuvoista jälleen kerran.  ;)
...ja olihan Boschin pumppu. :)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #912 : 23.01.2016, 07:00:34 »
No nyt lähti pönttö pöhisemään niin kuin pitää. Hain Motonetistä testerin ja pumpun:

Pelkkä pumpun vaihto riitti. Kiitoksia neuvoista jälleen kerran.  ;)

Pääseekö tuolla testerillä tutkimaan siis ardicin sielunmaisemia?
Volvoton

Poissa Kaikkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #913 : 23.01.2016, 11:02:45 »
Pääseekö tuolla testerillä tutkimaan siis ardicin sielunmaisemia?

Sai luettua ja nollattua ainakin -98/-99 S80 2.9 bensaversiossa.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #914 : 23.01.2016, 14:56:14 »
Puhaltimen laakerin ääni ja vaihto.

Tämmöistä ääntä piti minulla kun laakeri puhlatimella oli tiensä päässä.

https://youtu.be/jqTMdDaWKDs

Kun on saanut lämmittimen irti ja purettua alussa olevan ohjeen mukaan, puhaltimen käteen.
Kohtuullisen helppo oli vaihtaa laakerit. Sain yhdeltä foorumilaiselta yv:lle jelppiä. Moottori ei ollut aivan samanlainen mutta periaate olis sama.
Muovinen roottorin lähti kun varovasti koputtelin keskinastasta tuurnalla ja tuin reunoilta.



MITTAA ETÄISYYDET JOTTA UUDET LAAKERIT TULEE SAMOIHIN KOHTIIN
Turbolaattori puolelta kiinnityskehikko neljällä ruuvilla irti, kannattaa  merkitä että tulee samoihintaa kohtiin. Moottorin päädyt oli kahdella pitkällä ruuvilla kiinni. Hiilipääty lähti hieman lenkottelemalla irti. Varovasti ettei hiiltet katkea. Turbolaattori puolen pääty jäi kiinni akselin.  Tuurnalla taas naputtelemalla akseli irti päädystä ja laakeri naputtamalla pois pesästä. Kollektorin päähän jäi laakeri kiinni akseliin. Puristelin vaan ruuvipenkissä ulkokoolin palasiksi ja sisäkoolin  kiinni penkkiin ja naputtelemalla kooli irti. VARO ETTEI LENNÄ LAAKERIN PALASET SILMÄÄN. Turbolaattori puoleinen laakeri 6/19/6 ja kollektorin puoli 5/17/5 muistaakseni

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy