RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Jos liittimen irroitus ei tee mitään niin maf todennäköisesti silloin mykkä. Vilkaisen jossain kohtaa nuo mittaus arvot / ohjeet koneelta sulle. Eli akkujännite pitää olla 1 ja 4 napojen välillä, keskimmäiset on signaali liittimet.



2
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: V50 D5 2007 Nopeus Ongelma??
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 tänään kello 07:35:53 »
No ei välttämättä, voihan profiiliin laittaa paikkakunnaksi mitä vain..
3
Ostetaan autot / XC60 avd.
« Uusin viesti kirjoittanut Samaro tänään kello 07:25:14 »

 vm. 12-17 automaatti bensa tai diesel aj. alle 300tkm

 Mikkeli p.0500-659192
4
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 tänään kello 07:04:01 »
Tänään laitettu 60 tyhjäkäynti suuttimet ja toimivuus parani. Paikallaan saa vielä buuaamaan yrittämällä, kylmänä vieläkin vaikea saada tyhjäkäynnin yläpuolelle, mutta käynnistyi helpommin.
Kiihytyspumpun suuttimet putsailin ja kattelin että 1 pytyn suutin ruuttaa vähän tiputellen eikä heti niinkään suoraa suihkua. Putsailun jälkeen 1 suihku parani mutta moottorin toiminnassa en huomannut eroa.
Ajaminen edelleen kauheaa pienillä kierroksilla ei toimi ollenkaan ja herättely ylhäälle on erittäin hankalaa…vähän paree ku 58 suuttimilla :P
Alla vielä uusi käyntivideo noiden 60 suuttimien kansa. Tahalleen nopeasti läpsin kaasua että buuaus tulee esiin.

https://youtube.com/shorts/ucJKN1zmCKQ?si=8r6I6ZneJxn9IzB2

Ps. Bena pintoja en tolla sun taktiikalla vielä kerenny mittaamaan, mutta säädetty käsissä siihen 15mm noi 8,5 g kohot

Kylä saa melkei suorilta laittaa ne 65 tksuuttimet. Kylä ne poraankin pystyy mutta ite en ainakaan joskus löytäny järkevään hintaan kun teriä puolen millin välein.

Jos varovasti nostaa kierroksia niin millä kierroksilla ilmenee ongelmia?

Kun noi 11. seosputket on laihan puoleiset niin jos tksuutin on pienen puoleinen niin käy sillain että tyhjäkäyntipiiristä loppuu tavara ennenkun pääpiiri tulee mukaan.

Ja ite en ainakaan saanu 11. putkilla omaani toimiin ilman että olis kyykähtäny sekunniks kun löi lapun lattiaan.


Tää nyt ei tähän asiaan varsinaisesti liity mutta kannattaa laittaa kaasarien ja imusarjan väliin ns.Misabbi levyt ja kiinnitys kumituttiprikkojen ja nyloccien kans niin kaasarir ei värise kun se aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa.

Ja tekis yhtenäisen levyn torvien alle joka yhdistää molemmat kaasarit niin synkka pysyy kohdallansa. Itellä on vielä tuosta levystä tukirauta moottorin korvan pultin alle ja kumityyny viä välissä.

Niin ja itellä oli samanlailla synkkavipua jatkettu aluks mutta vahvistin sitä viä alapuolelta kun tollain se on aika pletku,tai omani ainakin anto myöten silmin nähden.

Niin ja itellä ainakin ajomukavuus parani 100x kun muutin kaasun vivusta vaijerimalliseks. Vivulla oli semmonen jäykkä kohta jonka jälkeen poljin keveni ja oli kylä melkosta kengurumenoo kun kaasu oli lähinnä mallia päällä tai pois.  :D

5
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: S40 2 0 tdi kytkin vika?
« Uusin viesti kirjoittanut raparipa65 tänään kello 05:46:42 »
Oiskohan kaksoismassavauhtipyörä tiensä päässä, muistaakseni kytkin paketti ja vauhtipyörä tonnin luokkaa tietty työ päälle, ...hinta arvio n. 10 vuoden takaa....
6
Muutaman kerran olen MAF liittinen ottanut irti, mutta ei mitään vaikuitusta. Netissä näkyy olevan useita videoita, mutta en vielä ole löytänyt tuolle MAF:in mallille sellaita videota, jossa olisi ollut riittävät tiedot testausta varten.   
7
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Volvo C70. vm-01 2.3 Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut rippe53 tänään kello 05:26:58 »
nyt pitäis alkaa käsijarrua laittaan kuntoon  näyttää olevan  hankala homma kun eilen kattelin pittää purkaa molemmat puolet auki ja sisältä varmaan pittää purkaa käsijarru vivun ympärilltä tavaraa pois että pääsee näkemään sieltäkin kautta ..sain eilen vähän liikkumaan käsijarru vipua...
8
700, 900 & S/V90 / Vs: B230FT vesipumppu ongelmaa
« Uusin viesti kirjoittanut maamies 17.04.2024, 23:56:21 »
Luulen että ollut hihna liian tiukalla ja käynyt laakerin päälle. Sit kun vielä vähän eri linjassa ja leveä hihna niin vääntää myös akselin suuntaisesti. Entiä. Edellisessä ei kyllä tuntunut mitään välystä akselissa. Mut reippaasti tiputti nestettä. Täytyy varmaan näyttää rälläkkää niin näkee rakenteen.
9
Showroom / Vs: Ristus Garage -no show or go-
« Uusin viesti kirjoittanut Sjtv 17.04.2024, 23:22:41 »
Mulla oli xc70:ssä tommosesta isosta liittimestä maa pettänyt vaikka näytti ihan hyvältä päällepäin. Yleismittari vaan osas kertoa että silti ei liittimen läpi mennyt maa.
10
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Lambda-anturin vaihto s70:iin
« Uusin viesti kirjoittanut Anttiju 17.04.2024, 23:17:21 »
Autodocin lambda oli Vemo V50-76-0002, jossa piuhojen värit 2kpl valkoisia, 1kpl harmaata ja 1 kpl mustaa. Paikallisesta liikkeestä tilattu Walker 250-24814, piuhojen värit samat mitä vanhassa alkuperäisessä punainen, valkoinen, musta ja keltainen. Voiko olla mahdollista että kumpikaan ei sovi autooni tai ainaskin toinen on viallinen?
Tuleeko mieleen että missä muualla voisi olla vika kuin lambdassa?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
RallyBaron  Samppasport