Ateho  Elekma

Epäreilut kauppamiehet

  • 780 Vastauksia
  • 361979 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #120 : 08.08.2012, 11:36:40 »
Jos/kun ilmoittaa lähetyskulut tai toimituskulut ostajalle ja ostaja saa vapaaehtoisesti päättää miten ja mitä ostaa....mitä lypsämistä siinä on.
Myyjä ilmoittaa hinnan ja toimitus-tai/ja lähetyskulut. Ostaja tekee päätöksen kaupasta.
Nettikaupassa varoitetaan etukäteen maksamisesta mutta lähes jokainen vaatii etukäteen maksun. PIENI ristiriita :D
Sivuston ylläpitäjä varoittaa ja toiminta juuri sitä mistä varoitetaan.
Jonkunlainen vastuu on ostajallakin!

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #121 : 08.08.2012, 16:02:49 »
No enpä ole ottanut enkä ole maksanut reilun 20 vuoden aikana joten aika uutuus juttu mulle ainakin.
Ehkä varmaan tullut tehtyä niin vähän sitä kauppaa.
Kai nyt osia myyvä ottaa sen huomioon että voi joutua viemään paketin ellei erikseen mainitse ettei lähettele.
Toivottavasti sattuisi joskus kohdalleen niin pääsisi jättämään kaupanteon sikseen...

Havaitsenko turhaa avautumista? Ei tää mitään hyväntekeväisyyttä ole. Ihan oikein että myyjä ottaa vähän ylimäärästä jos on kova homma paketoida, materiaalia kuluu ja pitkä matka postiin/matkahuoltoon yms. Tiiä sit jos on sen verran rikkaita ettei tollaset pienet tunnu missään ja haluu ilmatteeks lähetellä.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #122 : 08.08.2012, 16:18:54 »
Havaitsenko turhaa avautumista? Ei tää mitään hyväntekeväisyyttä ole. Ihan oikein että myyjä ottaa vähän ylimäärästä jos on kova homma paketoida, materiaalia kuluu ja pitkä matka postiin/matkahuoltoon yms. Tiiä sit jos on sen verran rikkaita ettei tollaset pienet tunnu missään ja haluu ilmatteeks lähetellä.
Ehkä kuuluin niihin harrastajiin joka määrittelee hinnan osalle ja jos tarvetta lähettää niin lähetän ilman erillisiä pakkauskuluja.
Mistä vetäsit tuon ilmatteeksi lähettämisen ?  Liittyykö lahjoittaminen mitenkään keskusteluun ?
« Viimeksi muokattu: 08.08.2012, 16:26:33 kirjoittanut Live »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #123 : 08.08.2012, 16:19:35 »
Mulla itellä on ainakin se periaate  että ennen kuin laitan osan myyntiin ni otan huomioon pakkaus vaikeuden yms. ja kun laitan osalle X hinnan niin se sisältää pakkauksen ja viennin matkahuoltoon ja matkahuolto lisää siihen sitten oman postitushinnan. Ja itse kun ostan jotain osia niin minä ainakin oletan/toivon että se hinta joka on ilmoituksessa ilmoitettu niin on sen osan kokonaishinta (sisältäen pakkauksen ja kuljetuksen matkahuoltoon)

Eilenkin hain volvon osan tallilta auton takaluukkuun odottamaan ostajaa joka tulee perjantaina. siinä tuli matkaa n.17km mutta en mä viitsi pyytää lisää rahaa.

Jokainen tekee niin kuin haluaisi toisen tekevän itselle.
Mutta asun kyllä isossa kaupungissa ja matkahuoltoon on n. 5km.. Johtuuko siitä sitten tuo.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6349
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #124 : 08.08.2012, 16:32:10 »
Jokainen tekee niin kuin haluaisi toisen tekevän itselle.

Kaunis lause. Tähän pyrin itsekin, mutta harmillisen useasti on viime aikoina kyllä hermo mennyt, kun näin ei ole toimittu.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #125 : 08.08.2012, 16:41:01 »
Kyse on oikeastaan siitä, sisällyttääkö myyjä kulut hintaan vai ei? Ja siis ilmoittaako niitä erikseen vai ei?

Samapa se on, ilmoittaako hinnaksi esim.

1) 100€ noudettuna, lähetettäessä kulut +5€ + rahti
2) 105€ + rahti, noutajalle 5€ alennusta.

Tärkeintä lienee se, että sekä ostajalla että myyjällä on yhtenevä käsitys hinnasta ja siihen liittyvistä kuluista.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: VAROITUS: Huijari löytänyt tiensä myös VRCF foorumille.
« Vastaus #126 : 08.08.2012, 19:56:27 »
On vanha topicci mutta Tuttu kaveri jalkapallo piireistä.. Asuu tampereella mutta on ollut/on vieroitushoidossa kurussa.
Paikan nimeä en välttämättä viitsi laittaa ilmoitukseen..

Jos sama mies vielä jatkaa hommia niin multa saa tietoja kaverista, tai vaikka facebook linkin sen sivuille, Tai saan sen olin paikan selville (tietysti poliisia varten  8) ) ku meillä on yhteisiä kavereita tampereella.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa artturi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • Saatanan Tunarit - UKK 1975 VisVitaVeritas-IS 2003
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #127 : 08.08.2012, 21:22:51 »
Jos/kun ilmoittaa lähetyskulut tai toimituskulut ostajalle ja ostaja saa vapaaehtoisesti päättää miten ja mitä ostaa....mitä lypsämistä siinä on.
Myyjä ilmoittaa hinnan ja toimitus-tai/ja lähetyskulut. Ostaja tekee päätöksen kaupasta.
Nettikaupassa varoitetaan etukäteen maksamisesta mutta lähes jokainen vaatii etukäteen maksun. PIENI ristiriita :D
Sivuston ylläpitäjä varoittaa ja toiminta juuri sitä mistä varoitetaan.
Jonkunlainen vastuu on ostajallakin!

Niin ja jos ostaja ei jostain syystä lunnasta lähetettyä pakettia mikä on laitettu jälkivaatimuksella.. Myyjä saa maksaa rahdin tuplana jos haluaa lähetetyn paketin takaisin... Tai jos vielä kyseessä on mitoiltaan lisämaksun vaativa lähetys..
Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.
Niin metsä vastaa kun hallusinaatiot haluaa.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #128 : 08.08.2012, 22:14:30 »
Silloin harvoin, kun jotain myyn tuntemattomalle niin olen pyytänyt etumaksuna lähetyskulut kaksinkertaisena jolloin ainakin jään omilleni, jos tavara palautuu lunastamattomana. :tickedoff:

Eikä ostaessani käy mielessänikään narista pienestä lähetyskulusta, kun siitä on aina oma hommansa pakata ja toimittaa postiin/matkahuoltoon.

GHOST (jonka kuluista joku mainitsi) ei varmaankaan ole halvimman tavaran myyjä mutta ainakin itse olen saanut häneltä juuri luvatunlaista tavaraa, sovittuun aikaan ja hintaan. Ja esim. häneltä ostamani vanteet oli puhtaat, kun hän ne toimitti Hesaan...
Itse ainakin arvostan tuollaisia myyjiä.

Noista salaisista puhelinnumeroista sen verran, että itselläni on kaksikin salaista joka johtuu ihan henkisesti ja viinasta vammaisista ex-tuttavista jotka häiriköivät aikanaan kelloon katsomatta... :peetu:
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #129 : 08.08.2012, 22:16:33 »
Niin ja jos ostaja ei jostain syystä lunnasta lähetettyä pakettia mikä on laitettu jälkivaatimuksella.. Myyjä saa maksaa rahdin tuplana jos haluaa lähetetyn paketin takaisin... Tai jos vielä kyseessä on mitoiltaan lisämaksun vaativa lähetys..
Näinpä juuri .. 2 viikoa sitten olis pitänyt lähettää ennakolla ,en lähetä ellei saa kuluja edes tuplana.
Maksua odotellessa olisin saanut kuljetuksen hoitumaan samaan hintaan , eipä viitsi laittaa toisen kyytiin maksamattomia jos niitä ei otetakkaan.
Kerran olen tilatun korisatsin Kuopiosta Helsinkin roudannut ja soitto kun olen paikanpäällä niin ei enään tarvetta vaikka sovittu ,rehdistä pelistä menee joskus maku kuten  Kulmamieskin tuossa jo totesikin .


Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #130 : 08.08.2012, 22:23:19 »
Siinä ei ole mun mielestä mitään epäselvää hintojen vedätystä "toimituskulujen" suhteen , jos mä ilmoitan toimitus kulut saa jokainen tehdä itse päätöksen ostaako vai ei  ;) Piilokuluja ei ole .
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #131 : 08.08.2012, 22:33:12 »
Pakko mainita tänne että GHOST on kyllä niin moneen kertaan mainittu tuolla reilujen poikien puolella että hiukan nyt haiskahtaa että tässä on kyse vaan jostain pienestä väärinkäsityksestä eikä mistään sen kummemasta.

Eiköhän markkinapaikalla ole melkein jokaisella ilmoituksessaan "hinta 100e + mahd.toimitus/postikulut" just siks ettei tulis mitään epäselvyyksiä kun hinta voikin muuttua 114,5euroon kun siihen tuli ne lisäkulut päälle. Toiset taas ilmoittaa suoraan hinnaksi tuon 114,5e joka sisältää postikulut ja näin vältytään näiltä turhilta narinoilta kun hinta muuttui kesken leikin.

Itselläni on vain hyviä kokemuksia tuolta markkinapaikalta niin myynti kuin osto puolelta.
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #132 : 16.08.2012, 08:46:25 »
Jokainen tekee niin kuin haluaisi toisen tekevän itselle.

Erittäin hienosti sanottu. O0

Kaunis lause. Tähän pyrin itsekin, mutta harmillisen useasti on viime aikoina kyllä hermo mennyt, kun näin ei ole toimittu.

Itse pyrin kanssa toimimaan noin mutta ikäväkseni voin vain todeta että se ei ole tarttuvaa.  :-\ Lähes tulkoon kaikessa tulee tänä päivänä esiin välinpitämättömyys.  >:(
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

donnari

  • Vieras
Vs: Epäreilut kauppamiehet
« Vastaus #133 : 24.08.2012, 14:47:18 »
Pistetään jatkoa tähän Alvaston juuttuun.

Tänään sit muka tuli 225/45-17 6mm pinnalla renkaat ja paskat.

Tulikin 205/60-16 renkaat noin 3mm pinnalla. Lähtipä sit renkaat takaisin päin ja matkahuollon virkailijan lausunto allekirjoituksella otettu.

Maanantaina poliisille tekemään rikosilmoitus huijauksesta ja laittomasta uhkauksesta.
Saavat olla kaveriin yhteydessä sitä kautta...

Nostetaanpas aihetta esiin..
Kyseinen Alvasto kauppasi mulle renkaita ja tietty maksaa olis pitäny tilille ku tulee kuulemma niin paljo takas paketteja lunastamattomina....No sovittiin sitten että kaveri koukkaa renkaat kyytiin,meni joku tunti ja tuli viesti että renkaat myyty joku makso tilille.No siinä "kehuin" kaverin ja asia jäi siihen.

Meni pari viikkoa ja sama kiva kaveri kauppas taas uusia renkaita mulle viestillä,vastasin ostavani renkaat.meni ehkä puoli tuntia ja ehti tulla 4kpl viestejä jossa haukuttiin paskaksi ja turhaksi lupailijaksi ym.Aikoi tulla tuomaan ja kerto tietävänsä osoitteenikin valmiiksi.Polvetki lupas muussata samalla kertaa. No vastasin että seison kyllä sanojeni takana,mutta rahaa en lähetä vaan maksu tulee kouraan ja säästyyhän siinä rahtimaksutki kun ovelle tuodaan.
No siitä tämä sälli virkos sitten ja kysyi mun osotetta mihin tuo,ihmettelin sille että eikö sulla ollutkaan mun osotetta...
No ei oo alvastoa näkyny,kiusallani laittanu välillä viestiä missä renkaat viipyy.....milloin on akka lähteny lätkiin ja vieny auton,milloin on rallit ym.ei voi kyllä sanoa muuta ku että muoviämpäri mitä idiootteja tämä maailma päällään kantaa :D :D
Numero on nykyään prepaid.VAROKAA
meni näköjään tämä tekstiki mihin sattuu,mutta varmaan viesti menee perille.

Eli hyvät foorumin jäsenet pistäkää nimi muistiin huijauksesta AKI ALVASTO 041-7042352.
Pistäkää tietoa jos löytyy jotain ilmoituksia henkilöstä jostain myynti osiosta tai on omia kokemuksia henkilöstä...
Pistän tietoa jos henkilöstä paljastuu jotain muutakin.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 08:53:39 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: VAROITUS: Huijari löytänyt tiensä myös VRCF foorumille.
« Vastaus #134 : 29.08.2012, 15:13:52 »
Huhujen mukaan E.Pakkanen olisi ainakin tori.fi ilmoituksiin vastaillut vanhaan tyyliinsä.

Tarkempaa tietoa mulla ei tosin ole.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Kulkukoira  Proturbo