Elekma  Autoracing

AutoGauge kierroslukumittarin ongelma

  • 25 Vastauksia
  • 15147 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« : 15.09.2011, 18:20:50 »
Eli vaikka tuo asennus kuinka yksinkertaista pitäisi olla niin jotain taas mennyt pieleen.

Valot:
Musta - Maihin
Oranssi - Himmentimelle

Mittari:
Musta - Maihin
Punainen - Sulakerasiaan 1. sulakkeeseen
Vihreä - Kaikkialla lukee että puolan - napaan. Jostain myös lukenut että tässä tapauksessa  1-liittimeen(toinen vaihtoehto kun 15)


Ongelmana siis että eipä kiekkamittari värähdäkkään. Silloin saa jotain satunnaista eloa kun tuo signaalijohto sattuu olemaan lähellä puolan johtoa eli kyllä mittarissa ainakin jotain henkeä on...

http://www.siivonen.fi/excel-tiedostot/8050590%20kierroslukumittari.pdf
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #1 : 15.09.2011, 18:30:21 »
Vihreä - Kaikkialla lukee että puolan - napaan.
Sinnekö sen nyt sitten laitoit vai minne? Mikä auto, helpottaisi kummasti?

E: Jos tuo allekirotuksen lankku, mikä syttyjärjestelmä autossa on? Kun ei taida ihan vakio moottorikaan olla.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #2 : 15.09.2011, 18:33:08 »
Allekirjoituksen auto. Alkuperäinen sytkä, vain tuo b23 lohko vaihdettu kaksisatasen tilalle.
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #3 : 15.09.2011, 18:34:20 »
Allekirjoituksen auto. Alkuperäinen sytkä, vain tuo b23 lohko vaihdettu kaksisatasen tilalle.
Eli siellä on ihan perinteinen puola? Vedä sen miinukselta se.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #4 : 15.09.2011, 18:36:45 »
Boschin puola, navat 1 & 15. Kävin vielä äsken tutkailemassa niin ei mittari värähdäkkään jos tuo signaalin johto on 1 navassa, vain silloin saa viisariin eloa kun sattuu signaalijohto kulkemaan puolan johdon läheisyydessä.

Ei ole tyhmiä vikoja, on vaan tyhmä vian hakija :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 15.09.2011, 19:04:46 kirjoittanut hammer_man »
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #5 : 15.09.2011, 19:43:59 »
Kyllä siinä sitten vika mittarissa. Saatko kokeiltua toisella mittarilla ja samalla kytkennällä? Noin se jtps pitäisi kytkeä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #6 : 15.09.2011, 19:56:05 »
Eipä ole toista mittaria ellei käy motonetista ostamassa, eikä myöskään toista autoa missä voisi koittaa toimintaa. Ilkeä vaan lähteä repimään irti ja palauttamaan kun kaikki johdot vedetty viimeisen päälle ja kolvailtu liitokset... :-\
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa volvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #7 : 15.09.2011, 22:17:07 »
Joskus aikoinaan ostin Biltemasta kierroslukumittarin 240:een ja kytkin sen ohjeiden mukaan. No, se ei toiminut ja vein sen takaisin ja sain uuden tilalle. Ýllättäen sekään ei toiminut. Siinä sitten rupesin epäilemään kytkentöjä ja syyksi paljastui, että ohjeessa oli virhe puolaan kiinnitettävän johdon osalta. En muista kumpaan napaan se piti ohjeen mukaan kytkeä (+ vai -), mutta kun kokeilin toiseen, mittari alkoikin toimia.

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #8 : 15.09.2011, 22:55:53 »
signaali johto menee puolan  miinukseen. kai sulla on se kytkin 4 pyttysel säädetty?

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #9 : 16.09.2011, 08:44:34 »
Juu on säädetty 4-mukiselle koneelle. Silloin myös viisari värähteli kun käynnissä piuhat kiinni vaihtoi tuota mukilukua, mutta ei silti missään asennossa toiminut.

Onko tuossa mitään muuta paikkaa mistä voisi saada tuota signaalia koitettua? Omituiselta sekin kyl kuulostaisi ettei vaan jotenkin saisi siitä puolan 1-navasta sitä signaalia... Ja eikös se niin ollut että tuohon 15-napaan ei edes kannata koittaa ettei kärvähdä mittari lopullisesti? ???
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #10 : 16.09.2011, 09:24:33 »
Juu on säädetty 4-mukiselle koneelle. Silloin myös viisari värähteli kun käynnissä piuhat kiinni vaihtoi tuota mukilukua, mutta ei silti missään asennossa toiminut.

Onko tuossa mitään muuta paikkaa mistä voisi saada tuota signaalia koitettua? Omituiselta sekin kyl kuulostaisi ettei vaan jotenkin saisi siitä puolan 1-navasta sitä signaalia... Ja eikös se niin ollut että tuohon 15-napaan ei edes kannata koittaa ettei kärvähdä mittari lopullisesti? ???
SE MITTARI ON RIKKI, käy vaihtamassa se ehjään!
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #11 : 16.09.2011, 11:09:38 »
1 napa eli miinus.ei mihinkään muualle. tosin komppaan ataita ja sanoisin että mittari on rikki.  :P

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #12 : 02.10.2011, 19:51:36 »
Nyt alkaa taas keittämään >:(

Kävin sit vaihtamassa edellisen mittarin motonetissa uuteen. No tuli vähän pulaa vapaa-ajasta joten mennyt yli viikko vaihdosta(vaihdot/palautukset 7pv), tänään sit oli aikaa ja koitin tuota uutta mittaria niin ei myöskään sano mitään. Ja tosiaan johdot suoraan mittarilta akkuun ja signaali puolalle. Välillä viisari heräsi kun hankaili tuota signaalia 1-navassa, mutta oli täysin pätkimistä eli ei mittari toiminut missään vaiheessa.

Voiko tässä nyt olla niin huonoa tuuria että toinenkin mittari rikki ja palautusaikakin mennyt umpeen vai voiko puolassa olla jotain vikaa :idiot2:
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #13 : 02.10.2011, 20:10:27 »
jos ne mittarit on juuri siitä satsista minkä trukkikuski pudotti. palautusaika ei ole kai sama aika kuin takuuaika. pura kauppa ja hae biltemasta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: AutoGauge kierroslukumittarin ongelma
« Vastaus #14 : 02.10.2011, 22:08:06 »
Nyt alkaa taas keittämään >:(

Kävin sit vaihtamassa edellisen mittarin motonetissa uuteen. No tuli vähän pulaa vapaa-ajasta joten mennyt yli viikko vaihdosta(vaihdot/palautukset 7pv), tänään sit oli aikaa ja koitin tuota uutta mittaria niin ei myöskään sano mitään. Ja tosiaan johdot suoraan mittarilta akkuun ja signaali puolalle. Välillä viisari heräsi kun hankaili tuota signaalia 1-navassa, mutta oli täysin pätkimistä eli ei mittari toiminut missään vaiheessa.

Voiko tässä nyt olla niin huonoa tuuria että toinenkin mittari rikki ja palautusaikakin mennyt umpeen vai voiko puolassa olla jotain vikaa :idiot2:
Saatko kokeiltua sitä toisessa autossa?

Ja olihan se puola vielä ihan tällaisen perinteisen näköinen? Eikä esim tällainen? Vai mikä systeemi noissa E koneissa sitten olikaan, en muista..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Kulkukoira  Proturbo