Samppasport  Futurez

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 320207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Elikkäs tuollainen FK:n 60/40 madaltava sarja olisi houkuttelevaan hintaan saatavilla modificarssista.
(http://www.modificars.fi/tuotteet/madallusjouset-fk-Volvo/FK-HighTec-madallusjousisarja-Volvo-FKVV006)
Mitenkä tuollaisen 60/40 madaltavan sarjan kanssa pyörii vielä 18x8 vanteet 215/40 renkailla?
Ja ihan yleisesti onko noi FK:n madallusjouset kuinka hyviä?

Lisää kysyttävää:
http://www.modificars.fi/tuotteet/kiinteasti-madaltavat-alustasarjat-fk

Tuolta kun clikkaa volvo niin on toi 60/40 satsi iskareiden kera vain 371 euroa jos oikein ymmärsin?
Mennäänkö tollasella setillä t-5 vakio alustasta huonompaan vai parempaan suuntaan?
Epäilyttää vähän kun noin halpa on koko sarja, mutta kertokaa joku joka tietäs asiasta jotain.


Otsikkoa muutettu.
Tänne kaikki otsikossa mainittujen jousi- ja iskarimuutokset.
T. Lankku
« Viimeksi muokattu: 15.03.2011, 19:38:30 kirjoittanut Lankku »
BMW M5
Volvo 740

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #1 : 27.01.2011, 17:44:32 »
V70:ssä ollut toi sarja, halvalla saa halvan tuntuisen.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #2 : 29.01.2011, 13:01:49 »
Onkos ihmisillä kokemusta G&M madallusjousista? Olisivat tuosta hintahaarukan puolivälistä ja madallusta 40/40.
Eibacheista(madallus 30/30) kuullut vain hyvää, mutta meikäläistä epäilyttää että madaltavatko tarpeeksi, kun auto on jo nyt 16" vanteilla tosi korkean näköinen ja 18 tulossa niin taitaa inan nousta vielä vaikka renkaiden profiili kyllä mataloituu.
BMW M5
Volvo 740

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #3 : 29.01.2011, 19:35:27 »
Käytät jouset Vallilan Takomon kautta niin madallusta on niin paljon kuin haluat. Itse käytin H&R:n etujouset (-35mm), madallusta tuli n.55-60mm.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa RedDevil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Paine voi luoda suunnatonta iloa
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #4 : 29.01.2011, 19:53:33 »
turhaa maksaa millekkään takomolle. jos löytyy tallista rälläkkä ja kaasupillit nii homma hoituu eikä maksa mitään!

Poissa thompzon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #5 : 29.01.2011, 21:13:02 »
turhaa maksaa millekkään takomolle. jos löytyy tallista rälläkkä ja kaasupillit nii homma hoituu eikä maksa mitään!

Laita nyt edes hymiö perään ettei kukaan oikeesti mee rälläköimään jousia poikki. :pomo:
Hitaat elävät, kuolleet eivät
-Amazon -65
-N14GTi   -92
-P11-144 -99

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #6 : 29.01.2011, 22:48:35 »
turhaa maksaa millekkään takomolle. jos löytyy tallista rälläkkä ja kaasupillit nii homma hoituu eikä maksa mitään!
Tällä tyylillä on turha maksaa myöskään laadukkaammista palikoista, vakioista vaan 3 kierrosta pois, tulee matala.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #7 : 06.02.2011, 13:19:45 »
Asentelin äskettäin 850:een MADmaxxin korkeussäädettävän alustan, etupää tippui juuri oikealle korkeudelle mutta takapää jäi noin 10cm liian ylös :( Auto on kyllä takapäästä riisuttu bensatankki mukaan lukien, mutta reilu satakiloisen kaverin painostakin perä jää ainakin 8 senttiä liian ylös. Enkä millään usko että perä tippuu palikoiden asettuessa 2 senttiä enempää.

Joten muuttukohan jousen käyttäytyminen radikaalisti jos sen vie takomoon jossa ne painattaisi ne 8 senttiä matalammaksi?

Seuraava ongelma luultavasti olisi jousen tippuminen paikaltaan ylös nostaessa, koska sarjan "madallus iskaritkaan" ei ole kuin pari senttiä vakiota lyhyemmät ja ulosjoustoa niissä on reilusti. Eli iskaritkin menisi ehkä vaihtoon.. Onko kenelläkään hajua millä valmistajalla olisi n. 10 cm vakiota lyhyempiä iskunvaimentimia?
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #8 : 07.02.2011, 10:02:26 »
Käytä tolpat koneistuksessa, niistä otetaan sopiva pätkä pois ja uudet kierteet. Tai teet yläpään tuet omavalmisteet. Alkuperäisen kumirätin kääntää väärinpäin ja tekee metallikauluksen ympärille ettei kumi pääse korkkaamaan, lattialevyyn joutuu tekemään 6..7cm reiän.

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #9 : 07.02.2011, 15:28:26 »
Käytä tolpat koneistuksessa, niistä otetaan sopiva pätkä pois ja uudet kierteet. Tai teet yläpään tuet omavalmisteet. Alkuperäisen kumirätin kääntää väärinpäin ja tekee metallikauluksen ympärille ettei kumi pääse korkkaamaan, lattialevyyn joutuu tekemään 6..7cm reiän.

Kiitos vinkistä, täytyy jompaa kumpaa konstia koittaa.. Oletko itse tehnyt tuollaiset omavalmisteiset yläpäät?

Jousi ongelma ratkesi kun varastosta löytyi KW:n coilover sarjan takajouset jotka on B vectraan tarkoitettu. Perä tippui sopivasti 8cm, jousi ei vaan pysy paikallaan mutta ei onneksi kokonaan tipu yläpäästään.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2011, 16:08:59 kirjoittanut T.K »
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #10 : 07.02.2011, 20:26:48 »
Kiitos vinkistä, täytyy jompaa kumpaa konstia koittaa.. Oletko itse tehnyt tuollaiset omavalmisteiset yläpäät?

 V:> V:>




Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Madallus
« Vastaus #11 : 07.02.2011, 20:57:19 »
Kiitoksia vielä havainnollistavista kuvista.. Eiköhän näillä eväillä takajouset ala pysyä paikallaan  :)
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Onkos 850 T5 mallissa alkuperäisesti matalampi alusta verrattuna vapariin? Varmaan tieto löytyisi jos olisi alkuperäiset tuotekoodit joita vertaisi vapariin (että onko samat osat). Eli jouset ja iskunvaimentimet. Siksi vaan mietin kun eri keskusteluissa oletetaan että olisi matalampi ja jäykempi kuin vaparissa. Jossain oli että 20 venttiilisessä on jäykempi alusta kun 10 venttiilisessä mutta turboa ei mainittu, puhumattakaan ärrästä.

Poissa _nopee_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Onkos kellään kokemuksia tollasesta? http://www.xtremt.se/show_cat.asp?cat_id=832 Hiukan noita madallusjousi härdellejä kattelleena oon kallistunu enemmän ja enemmän säädettävään.  :P

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Onkos 850 T5 mallissa alkuperäisesti matalampi alusta verrattuna vapariin?
T5:ssa pitäis olla n. 20mm matalempi alusta.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy