Elekma  Autoracing

V50 2.0D päästötesti

  • 16 Vastauksia
  • 3035 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
V50 2.0D päästötesti
« : 12.03.2019, 06:32:03 »
Terve volvomiehet. Mulla taas katsastus painaa päälle ja kävin hakee päästölapun ja polkaistiin lappuun lukemat 1,46 keskiarvo. Tämäkin arvo vaati lisäaineet tankkiin ja motarilla kierroksilla rullaamista. Testissä tuli arvot 1,47+1,45+1,46. Kierrokset oli 5110rpm joka polkaisulla.

Mikä voi olla vikana, kun on autossa ongelmana jo 2vuotta korkeat päästöt? 3/2016 leimalla ilman mitään kikkailuja 0,7. Seuraavaksi 3/2017 tuli hylky, kun arvo oli 1,79. Viimevuonna hain lapun valmiiksi korjaamolta ja saatiin arvo 1,23 ja se vaati töitä sen verran, että laitettiin lisäainetta tankkiin ja vedettiin motarilla kolmosella puol tuntii ja heti mittarille.

Joka vuosi olen huoltanut auton ennen leimausta. Huollossa uusin öljyt ja suodattimet. Autosta on 2015 syksyllä tyhjennetty dpf ja poistettu ohjelmallisesti käytöstä. Egr ohjelmallisesti sekä mekaanisesti poistettu käytöstä. Lisätehot otin samalla keikalla tampereelle. Ja tähän päästöön en kelpuuta syyksi lisätehoja tai muita muutoksia, koska samat muutokset oli katsastuksessa 3/2016 ja silloin mitattiin 0,7.

Poissa Samikainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #1 : 12.03.2019, 06:35:41 »
Joku anturi antaa väärää lukemaa joka sotkee seosta

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #2 : 12.03.2019, 07:57:44 »
Olisiko villejä veikkauksia, et mistä vois lähtee liikkeelle?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #3 : 12.03.2019, 08:27:53 »
Olisiko villejä veikkauksia, et mistä vois lähtee liikkeelle?

Suuttimet veikkaisin
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #4 : 12.03.2019, 08:32:17 »
Suuttimia olen itsekkin epäillyt. Mun tuurilla se vika on yleensä kalleimmassa osassa autoa. VDO suuttimet voi kyllä testata 70€/kpl, mutta ei niille pysty mitään tehdä :)
« Viimeksi muokattu: 12.03.2019, 08:59:33 kirjoittanut Mika_L »

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #5 : 12.03.2019, 10:37:18 »
Tuossa on nimittäin Mondeoita ollut useita, että DPF tukkoon ja DPF tietty pois niin savuttelee vaikka softa on kunnossa. Suuttimet vaihtoon loppuu siihen. Sama tekniikka niin luulisi sama korjaus auttavan. Ei siellä oikein enää muita tekijöitä ole savutukseen.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #6 : 12.03.2019, 13:42:30 »
Tee suuttimille "paluulinjasta purkkiin" -testi. Kertoo ees jotain niiden kunnosta ja ei maksa ku vaivaa.

Pysyykö lämmöt ok, mittari puolivälissä ja 75°C obd:stä?

Maffin lukemat tyhjäkäynnillä ja max? Ihan mielenkiinnosta kerran piristetty, ei vaikuttane savuihin tässä tapauksessa....

Orkkis kuntosena pitäs mennä heittämällä alle 0,5 savutestissä. Olikohan 0,28 viimesyksyn leimalla täällä...

Poissa samikn

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #7 : 08.05.2019, 19:28:00 »
Saitko tähän mitään ratkaisua?
« Viimeksi muokattu: 05.06.2020, 00:21:02 kirjoittanut samikn »

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #8 : 10.05.2019, 06:09:35 »
Ei se pöntön takaisin laittaminen ole kannattavaa. Mulla oli poiston jälkeen arvo 0,7. Vika on tullut sen jälkeen. Suutin viaksi sitä on monet epäilleet.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #9 : 10.05.2019, 19:45:09 »
Omassa Jaguarissa oli huomattava ero savutukseen kun vaihtoi Nesteen Mydieseliin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #10 : 16.08.2019, 06:14:11 »
Terve taas. Tässä kesällä jutustelin duunikaverin kanssa, joka rassailee paljon autoja ja kyselin mikä voisi aiheuttaa voimakasta savutusta ja korkeat päästöt. Ei kaveri suoraan osannut syytä sanoa, mutta vinkkasi kuitenkin että kokeilisin ottaa ilmamäärämittarin johdon irti ja katsoa mitä tekee. Kokeilin ensin putsausta palikalle ja se ei tehnyt mitään muutosta. Seuraavana päivänä kokeilin vinkkiä ja ajelin ilman ilmamäärämittarin mukana oloa. Käynnistyksessä tuli näyttöön teksti moottorijärjestelmä vaatii huollon. Ajossa testailin niin kas kummmaa... enää ei tullut lähimainkaan samanlaista mustaa pilveä putken päästä. Tehoissa huomasi kyllä eron kovassa kiihdytyksessä, mutta ei normaalissa ajossa mitään eroa. Onko tämä nyt merkki siitä, että ilmamäärämittari on rikki, vaikka ei anna vikakoodia? Vai onko autossa softassa jotain muuta vikaa?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #11 : 17.08.2019, 01:41:18 »
Kaikki on kunnossa, noin toimii MAF ohjattu järjestelmä. Kun MAF liitin on auki niin ohjelmassa on kiinteä max ilmamääräarvo mikä ei ole niin suuri kuin liitin olisi kiinni ja jos ei nähdä ilmaa niin ei ruiskutetakaan niin paljoa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #12 : 18.08.2019, 00:09:11 »
Onko tämä nyt merkki siitä, että ilmamäärämittari on rikki, vaikka ei anna vikakoodia?
Tuon mafin toiminnan näkee obd:n kautta live datasta. Muistaakseni ihan kiinan Elm327 + Torque lite riittää. Tyhjäkäynnillä oma vakio tehoinen näyttää  luokkaa 12g/s ja täydellä kuormalla vajaat 150g/s. Softattuna pitäis tulla siten hiukan yli oletettu hevosvoimamäärä eli esim 180. Maffi harvemmin alkaa näyttämään liikaa, mm. volkkareissa nämä likaantuu ja mittaa liian vähän, jollloin tehot tippuu.

Poissa Mika_L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #13 : 11.03.2020, 08:52:34 »
Terve taas. Leimausta autolle tulossa ja päästöt stressasi vähän. Mittaus oli eilen ja valmistauduin tutulla tavalla. Polttoainevalo paloi ja tankkiin stp:n ainetta pullollinen ja 7litraa tankkasin. Mittarille ajellessa annoin runtua sillein sievästi  ;D Mittaustulos oli yllättävä 0,3! Mitä pirua on tapahtunut? En ole tehnyt mitään toimenpiteitä autolle, joka olisi voinut vikaa korjata. Ihan perus huollot ainoastaan. Vuosi sitten päästöt oli tosiaan sen 1,46.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2118
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D päästötesti
« Vastaus #14 : 11.03.2020, 08:56:16 »
Tankkasit jotain muuta dieseliä nyt, esim Nesteen? Noissa on suuri ero ja Neste päästelee pienimmät luvut.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Ateho  Elekma