Autoracing  KL-varaosat

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 463 Vastauksia
  • 196192 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #60 : 04.03.2015, 19:29:14 »
Hiiohoi. Taas on alkuvuodesta rävelletty vaikka mitä.

Eberi on aina (ilmeisesti) venäläisen löpön takia toiminu kunnon pakkasilla melko huonosti tai ei ollenkaan. Kun on melko paksua tavaraa. Siksi oon alkanu käyttämään eberille omaa tankkia, jossa suomalaista tavaraa ja vähän bensaa seassa. Siltikin -20 pakkasilla oli vähän niin ja näin lähtikö. Siirsin siirtopumpun auton alta varapyöräkoteloon, ja samalla löyty siitä suodatinkin, joka oli aivan paskassa. Tosi onnettoman kokonen suodatin olikin:



Sitten, penkin kanssa kävi perinteiset ja ristiselkätuki antautui. Tämähän kävi jo kertaalleen edellisen kuskin penkin kanssa ja korjaus oli helppo; kaksi nippusidettä.



Luovuin turbotimeristä ja valjastin aikareleen pyörittämään sähköistä alipainepumppua. Kytkentä on tähän asti ollut siinä mielessä puutteellinen, että pumppu on pyörinyt vain sen aikaa kun poljinta on painettu. Vähän vauhdikkaammassa ajossa jossa poljinta vaan hipaistaan se kovettuu ennenpitkää, koska imu ei ole jatkuvaa. Nyt pumppu pyörii aina kun poljinta painetaan, ja 2,5s myös sen jälkeen kun se nostetaan. Lisäksi sama aika kun lyödään virrat päälle. Vähän uudemman auton tuntua kun avainta kääntämällä jossain surisee. Toisen releen tarvitsi kaveriksi, sen kanssa toteutettiin eräänlainen vaihtokytkentä aikareleeltä suoralle ohjaukselle jarruvalokatkaisijalta, kun aikarele irroittaa. Mahtuivat nätisti kojelaudan alle.



Viikonloppuna tuli sitten rikottua paikkoja... liikennevaloista lähtö reippaalla poletuksella kakkosella sutien märällä asfaltilla, perä pomppi muutaman kerran ylösalas jonka jälkeen alko koko auto tärisemään 60-90km/h vauhissa. Alustasta löyty tällaista:



No, koko tangon vaihto toiseen ei vaikuttanut mihinkään, ja vaikka tuo on vähän halki, ei ole kuitenkaan antanu periksi... Laitoin kuitenkin kuvallista sähköpostia kgtrimningille, jotta saiskohan tollasen vaikka takuuseen uuden.

Vika löyty sitten kuitenkin kardaanista... Silmällä ei heittoa näe:




mutta taisi päästä vähän taipumaan ja meni siinä sitten epätasapainoon. Vaihdoin tilalle M46:sta ylimääräseksi jääneen takapätkän, ja jyrinä oli poissa. Kannattaakohan tuota oikaista? Nuo nyt ei varmaan ihan älyttömiä maksa tänä päivänä jos jostain purkaamolta kierrätyskeskukesta löytäis. Huomasin nimittäin että tuo M46:n kaverina ollut takapätkä on silmämääräisesti öbaut puolet kapeampi! :idiot2: Menee vielä kohta sekin entiseksi.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 10:53:47 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #61 : 04.03.2015, 19:41:31 »
Ja vähän tällasta kikkailua vielä. Otin koululta lainaan lämpökameran kun teki mieli tsekata hehkut ilman turhaa purkamista. Kaikki näkyivät kamerassa punaisina parin hehkutuksen jälkeen, mikä lie sitten kun käy kylmänä niin huonosti... Pieni kuvasarja tuli tehtyä pakosarjan lämpenemisestä. Ulkona nollakeli, alle minuutissa lämpeni tuohon asti.

« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 10:54:38 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #62 : 04.03.2015, 20:15:39 »


Sitten, penkin kanssa kävi perinteiset ja ristiselkätuki antautui. Tämähän kävi jo kertaalleen edellisen kuskin penkin kanssa ja korjaus oli helppo; kaksi nippusidettä.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Viikonloppuna tuli sitten rikottua paikkoja... liikennevaloista lähtö reippaalla poletuksella kakkosella sutien märällä asfaltilla, perä pomppi muutaman kerran ylösalas jonka jälkeen alko koko auto tärisemään 60-90km/h vauhissa. Alustasta löyty tällaista:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

No, koko tangon vaihto toiseen ei vaikuttanut mihinkään, ja vaikka tuo on vähän halki, ei ole kuitenkaan antanu periksi... Laitoin kuitenkin kuvallista sähköpostia kgtrimningille, jotta saiskohan tollasen vaikka takuuseen uuden.

Lisää kiitos tosta ristiseläntuen korjaamisesta :hello: Mullakin on se rikki, oli muljahtanut jotenkin paikaltaan, sain sen paikalleen mutta minkäännäköistä säätöä ei ole. En oo koskaan tollasta penkkiä purkanu niin miten toi pitäis tehä?

Nuo LMR urtsupuslat taitaa jäädä multa ostamatta kun noita tuntuu menevän paskaks vähän kaikilla :( Oiskohan uudet orkkikset vaan paras ratkaisu.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #63 : 04.03.2015, 20:56:18 »
Löysin kuin löysinkin pari kuvaa edellisen penkin korjauksesta keväältä 2012. :)




Veikkaan, että sulla on liina kiinni vaan väärässä kohdassa, eikä tuossa joka liikkuu säädön ruuvin mukana. Itseltä on nyt molemmista penkeistä menny poikki sellaset pienet metalli(?)klipsit, jotka on ollu helppo korvata isoilla nippareilla.

Niin, Sinisen puslat voisivat ollakin jotain, mutta noilla motonettiläisillä ei kyllä tee mitään.

Edit: jos tosiaan penkkiä ei ole purkanut... ei ole paha homma, pulteista ja sähköjohdoista irti ja lattialle ottavaan asentoon. Tuo verhoilu on "nidottu kiinni" alunperin muutamalla (5?) rautalangan tapaisella lenksukalla ja verhoilun sisällä olevalla tangolla, juuri siitä kohtaa pidän kädellä kiinni tuossa kuvassa. Vastakappaleen sisällä samanlainen tanko. Kangaspenkistä sain tuhottua ne lenksukat ja korvasin pienillä nippusiteillä, nahkajakkaran sisällä oli ilmeisesti joku jo käynyt kun nippusiteet löytyi, laitoin uudet samanlaiset.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 10:57:19 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #64 : 02.05.2015, 14:58:24 »
Ai että, taas sai tämänki vempeleen katastettua. 30.6.16 asti saapi ajella.

Meni sitten lopullisesti hermot tuohon huonosti irrottavaan kytkimeen - lisää iskun pituutta työsylkälle piti saada. Olisin tietty voinu ottaa askin alas ja tehdä kytkinkäpälälle jotain mitä?, mutta päädyin sitte vääntämään lattaraudasta oman kytkinpolkimen vähän eri vipusuhteilla kuin orkkis:





Lisäksi pikku säätö tuossa pultin kanssa.
Ja kyllä muuten irrottaa. On vaan harmillisen ylhäällä, kattoo nyt tottuuko tuohon vai pitääkö tota vartta vielä operoida. Vähän mietin, että pullahtaako työsylkän mäntä nyt ulos, mutta eikait se kun vaihdoin sinne joku aika sitten pidemmän tangon vakion tilalle. Mäntä palaa siis tavallista alempaan asentoonsa.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 11:01:46 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #65 : 02.05.2015, 17:18:54 »
Oma 945 pelaa SRE:n kanssa ihan hyvin vakion kytkinvivuston kanssa. Ei ole tarvinnut mitään prikkoja laittaa minnekkään...

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #66 : 02.05.2015, 18:30:56 »
Oma 945 pelaa SRE:n kanssa ihan hyvin vakion kytkinvivuston kanssa. Ei ole tarvinnut mitään prikkoja laittaa minnekkään...

Pelas mullakin kulahtaneella kytkinlevyllä, kunnes vaihdoin sen uuteen. :idiot2: Pienestä on kiinni... jännä, että autojen välillä on tällasia eroja.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #67 : 02.05.2015, 19:00:36 »
Uusi kytkinlevy ja painelaakeri tuohonkin tuli samassa vaihdettua...tosin vähän ihmettelen kun lämpimällä koneella tuo kytkin alkaa pitämään narinaa painettaessa, mutta kylmänä ei kuulu mitään ???

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #68 : 02.05.2015, 19:10:30 »
Jaa... mullakin narisee vähän, en oo aatellu liittyykö koneen lämpötila siihen.

Yks mitä vois tietty kokeilla on tuon kytkinletkun vaihtaminen teräspunosversioon. Tosin tuo orkkishan on suurimmalti osalti putkea, ja letkua siellä lopussa vain se parikymmentä senttiä, en tiä huononisiko vaan tilanne jos vaihtaisi koko matkalta teräspunokseen. Silmämääräisesti se nykynenkään ei ole pullistunut.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #69 : 26.05.2015, 22:45:50 »
Jaa-a, tuli kokeiltua viime lauantaina varttimailia Lappeenrannassa. Vartti taittui ajassa 16.186s ja mailin loppunopeus 189km/h. Videota ehkä joskus luvassa.

Ja sitten tuli idea josko tekisi jotain mitä ei oo muut vielä tehny.
Nimittäin ajotietokone deekuun.


Arduino tuossahan siis pyörii, kaksi virtausanturia lukee löpön dieselin meno- ja paluuletkua ja lisäksi perän anturilta tulee nopeustieto.

Virtausanturit ovat mallia ebay:
http://www.ebay.com/itm/121527022395?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_sacat%3D0%26_nkw%3D121527022395%26_rdc%3D1

Softa on vielä alkuvaiheessaan, mutta näyttää nyt tältä:
Koodia: [Valitse]
#include <LiquidCrystal.h>
LiquidCrystal lcd(12,11,7,6,5,4);


//virtaussoftan muuttujat
volatile int menopulssit;
volatile int paluupulssit;
float menolitrat = 0;
float paluulitrat = 0;
float totalmeno = 0;
float totalpaluu = 0;

//nopeusanturisoftan muuttujat
volatile int pulssit;
float kierrokset = 0;
float matka = 0;
float vauhti = 0;
int kierrmin = 0;
float kilometritpersek = 0;
float matkapersek = 0;
float matka5s;


//valintakytkimen muuttujat
int valinta1;
int valinta2;
int valinta3;
int valinta4;
int valinta5;
int valinta6;
int valinta7;

//kulutusmittarin muuttujat
float sadatkm = 0;
float keskikulutus = 0;
float poltettu = 0;
float meno5s;
float paluu5s;
float poltettu5s;
float hetkulutus;
int kierros = 0;

//virtaussoftan interruptit
void meno ()  {
 menopulssit++;
}
void paluu ()  {
 paluupulssit++;
 }

//nopeusanturisoftan interrupt
void nopeusanturi ()  {
pulssit++;
}


void setup() {
 
  //valintakytkimen inputit
  pinMode(50, INPUT);
  pinMode(49, INPUT);
  pinMode(48, INPUT);
  pinMode(47, INPUT);
  pinMode(46, INPUT);
  pinMode(45, INPUT);
  pinMode(44, INPUT);
 
//virtaussoftan inputit
pinMode(2, INPUT);
pinMode(3, INPUT);


//nopeusanturin inputti
pinMode(18, INPUT);
 
//nayton alustus
lcd.begin(16,2);

//virtaussoftan interruptit
attachInterrupt(0, meno, RISING);
attachInterrupt(1, paluu, RISING);

//nopeusanturisoftan interrupt, input 18
attachInterrupt(5, nopeusanturi, RISING);

}

void loop() {
 
  //valintakytkin
  valinta1 = digitalRead(44);
  valinta2 = digitalRead(45);
  valinta3 = digitalRead(46);
  valinta4 = digitalRead(47);
  valinta5 = digitalRead(48);
  valinta6 = digitalRead(49);
  valinta7 = digitalRead(50);

//virtaussofta
menopulssit = 0;
paluupulssit = 0;

//nopeusanturisofta
pulssit = 0;
kierrokset = 0;
vauhti = 0;
kierrmin = 0;

 sei();   //interruptit päälle       
 delay (1000); //1s odotus   
 cli();   //interruptit pois
 
 
//virtaussoftan muuttujat
menolitrat = (menopulssit / 175.0); //menevat litrat per sek
paluulitrat = (paluupulssit / 175.0); //palaavat litrat per sek
totalmeno = ( totalmeno + menopulssit / 175.0 ); //kaikki menneet litrat
totalpaluu = ( totalpaluu + paluupulssit / 175.0 ); //kaikki palanneet litrat
meno5s = (meno5s + menopulssit /175.0);
paluu5s = (paluu5s + paluupulssit /175.0);

//nopeusanturisoftan muuttujat
kierrokset = (kierrokset + pulssit / 12.0);
matka = (matka + kierrokset * 1.95 / 1000);
vauhti = (pulssit / 12.0 * 1.95 * 3.6);
kierrmin = (kierrokset * 60);
matka5s = (matka5s + kierrokset * 1.95 /1000 / 100); //x aikana kuljettu matka satoina kilsoina


//kulutusmittarin muuttujat
kierros = (kierros + 1);
sadatkm = (matka / 100.0);
poltettu = (totalmeno - totalpaluu);
poltettu5s = (meno5s - paluu5s);


if  (vauhti > 0 ){  // keskikulutusta lasketaan vasta kun auto on liikkeella
keskikulutus = (poltettu / sadatkm);
}

if (kierros == 5 ) {
  hetkulutus = (poltettu5s / matka5s);
  meno5s = 0;
  paluu5s = 0;
  matka5s = 0;
  kierros = 0;
}

          if (valinta1 == HIGH) {
         lcd.clear();
         lcd.print("Keskikulutus");
         lcd.setCursor(0,1);
         lcd.print(keskikulutus);
         lcd.setCursor(6,1);
         lcd.print("L/100km");

          }

 
    if (valinta2 == HIGH) {
 lcd.clear();
 lcd.setCursor(0,0);
 lcd.print ("Hetkell.kulutus  ");
 lcd.setCursor(0,1);
 lcd.print (hetkulutus);
lcd.setCursor(6,1);
 lcd.print ("L/100km");
  lcd.setCursor(15,1);
  lcd.print (kierros);
   
  }
 
    if (valinta3 == HIGH) {
 lcd.clear();
 lcd.setCursor(0,0);
 lcd.print ("Siirretty yht:");
 
 lcd.setCursor(0,1);
 lcd.print ("M: ");
 lcd.print (totalmeno);
 
  lcd.setCursor(9,1);
 lcd.print ("P: ");
  lcd.print (totalpaluu);
   
  }
 

 
    if (valinta4 == HIGH) {
         lcd.clear();
         lcd.setCursor(0,0);
         lcd.print ("Matka  ");
         lcd.setCursor(0,1);
         lcd.print (matka);
         lcd.print("km");
  }
 
   if (valinta5 == HIGH) {
         lcd.clear();
         lcd.setCursor(0,0);
         lcd.print ("Nopeus ");
         lcd.setCursor(0,1);
         lcd.print (vauhti);
         lcd.print("km/h");
  }
 
      if (valinta6 == HIGH) {
        lcd.clear();
        lcd.print("Poltettu diesel L");
        lcd.setCursor(0,1);
        lcd.print(poltettu);

      }
     
  if (valinta7 == HIGH) {
 lcd.clear();
 lcd.setCursor(0,0);
 lcd.print ("Nopeuspulssit");
 lcd.setCursor(0,1);
 lcd.print (pulssit);
   }
 
}


Mitään varsinaisia koodareitahan tässä ei olla, joten tuo nyt näyttää mille näyttää...
Ja kyllä, jonkilainen kotelo tuohon on tulossa kunhan ebaysta tulee isompi näyttö.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2021, 10:43:27 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35
« Vastaus #70 : 27.05.2015, 20:36:46 »
Ja sitten tuli idea josko tekisi jotain mitä ei oo muut vielä tehny.
Nimittäin ajotietokone deekuun.

Nerokasta rakentelua! :) Tähän voisi vielä lisätä range toiminnon. Koodi tallentamaan esim. 10 viimeisintä l/km arvoa, josta sitten keskiarvo vertailuluuppiin, joka tulostaisi jatkuvasti bensatankin koholta tuleva ohmiarvon ja sitä vastaavan litramäärän jaettuna l/km keskiarvolla. Ohmiarvoa voisi hyödyntää myös digitaalisena naftamittarina.

Mulle kans!
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35 | ajotietokone?
« Vastaus #71 : 27.05.2015, 22:10:59 »
Nyt on kiinnostava projekti. Mikä tuo näyttö/tietokone on? Linkkiä ebayhin, joilla tuon rakensit?  Ominaisuus, joka ysistä puuttuu. Olisi mukava rakennella bensa vehkeeseenkin.  :)

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35 | ajotietokone?
« Vastaus #72 : 27.05.2015, 22:42:28 »
Tähän voisi vielä lisätä range toiminnon.

Kävi kyllä mielessä tämäkin. Täytys varmaan laittaa jokin pumppu tyhjäämään tankkia ja ohmimittarilla kattoa millä arvolla imasee tyhjää, ja tankkianturilta sitten tieto arduinolle. Ohjelmointijuttuhan se siinä kohtaa enää on.

Mikä tuo näyttö/tietokone on?

Ostin aluksi verkkokauppa.comin Arduino Starter Kitin, jossa siis Arduino Uno -kontrolleri, ohjekirja, usbikaapeli, ja perkeleesti komponentteja jne...
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/37663/dnsqv/Arduino-Starter-Kit-Arduino-aloituspakkaus

Kuten sanottu tässä ei varsinaisia koodareita olla, ja jouduin pettymyksekseni toteamaan, että Unoon voi kytkeä rautapohjaisia koodinkeskeytyksiä (external interrupt) vain kahteen sisääntuloon. Tarvitsin kolme, koska tuloja oli kolme; kaksi virtausanturia ja nopeustieto.

Päädyin sitten Arduino Mega 2560 -kontrolleriin johonka noita keskeytyksiä saa kytkettyä kuuteen porttiin. Malttamattomana en jaksanu ootella ebayn vehkeitä paria viikkoa joten taas törsäsin verkkokaupan tuotteeseen:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/37620/dnsnx/Arduino-Mega2560-kehitysalusta

No, nyt tuli hienosti jo arvoja tuolla kuvassa olevalla Starter Kitin mukana tulleella näytöllä. Harmittavaa on että tuohon näyttöön tulee 10kpl piuhoja ja näytön vetämistä johonkin kojelaudan päälle ajatellen se on vähän huono juttu.

Sitten netin syövereistä löytyi tällaista:

http://www.ebay.com/itm/181299099752?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_sacat%3D0%26_nkw%3D181299099752%26_rdc%3D1

Ja joku sen kanssa rakennellut ja kirjoitellut kirjastot valmiiksi:
https://arduino-info.wikispaces.com/LCD-Blue-I2C#v1

Idea on tuossa siis että tuon näytön takana tuo pieni lutikka ottaa vastaan kahdesta piuhasta jotain sarjamuotoista tietoa Arduinolta ja ohjaa niillä sitten näyttöä.

No, näyttö tuli ja sitten tässä äsken sen kanssa pari tuntia kiroilin. Totesin, että tuo Arduinon lähtevä sarjaliikenne katkeaa siinä kohtaa kun lyödään nuo keskeytykset päälle. Tosin sehän on keskeytyksen ideakin, muun koodin suoritus lopetetaan ja keskitytään yhteen... Mutta näyttö kuitenkin pysyy kuolleena vaikka keskeytykset nasahtaa ohjelmasta pois funktiolla cli();, en nyt sitten tiedä mitä tolle tekisi. Tuota uuttakin näyttöä voisi käyttää tietty kymmenellä piuhalla, tällöin toimisi...
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015, 22:51:34 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Herra-Jermu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35 | ajotietokone?
« Vastaus #73 : 27.05.2015, 23:03:15 »
Yees. Jospa saat pelaamaan sen ja paikan kojelautaan. Hyvä, että porukka jaksaa rakentaa jotain uutta ja erilaista! Katsotaan saako aikaiseksi tuohon omaan, niin voisin jotain ohjeen poikasta vääntää.  :)

#Tommi
0kpl Volvo.
3kpl BMW.

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 945 "D6" D24TIC+M90 & HX35 | ajotietokone?
« Vastaus #74 : 28.05.2015, 00:00:11 »
Ihmetyttää tuo sun varttiaika.. itsellä meni sierra aikanaan vaparina 15.7 ja 140-150 loppuja.. sama homma oli tdi cordoban kanssa
740 M50B25

 

Carcom Oy  Ateho