Aloittelen tässä tuollaisen vm.88 b200k volvon turbotusta. Tehotavotteet pyörii 250-400hv välillä.
Aattelin pitää ton alakerran vaikka vissiin aika paska onki verrattuna muihi volvon koneisii, muuten ku takomännät ja jotku teräskanget vaihtasin. Männiks kattelin tollasia:
http://janicolracing.fi/tuote/muut-mantasarja-89-25-92-00mm-tako-volvo-b20-13804 ja kangiks jotku teräksiset samasta verkkokaupasta (kestääkö sellaset teräksiset kanget päälle 7000rpm vai pitäskö olla erilaiset, jos nii minkälaiset, ja niihin en mielellään montaa satasta enempää käyttäis).
Kertokaas vinkkiä, mikä nokka, mikä bensapumppu, mikkä suuttimet, millanen kytkin, mikkä kaasarit/kaasari(mielummin 1 koska en halua käydä tankilla joka toisen kaasutuksen jälkee). Ei ruiskua vaikka pienen kulutuksen haluunki, kaasarit on niin kivoja.
Kannattasko kantta käyttää pajalla puristuksien takia. Virtauksia en tähän vehkeesee aio parannella. Vai kannattaisko ehdottomasti? Pakosarjan ja putken teen ite.
Ja sitte leimaamine turbotekniikalle. Oon lukenu että vm88 ja alaspäin ei tarvi ku dynolapun + alustan muutoksen esim.b230ft vastaavaks. Vai onko muutaki säätöä siinä muutoskatsastukses?
TIEDÄN ETTÄ NETTI ON PULLOLLAAN B200K TURBOTUSOHJEITA, OLEN VAIN NIIN LAISKA ETTÄ HALUAN KAIKEN YHTEEN JA SAMAAN KESKUSTELUUN. TÄSSÄ SAA PAREMMAN KOKONAISKUVAN TIEDOISTA, JA LISÄKSI SAA SUORAT VASTAUKSET OMIIN KYSYMYKSIIN.
Kiitos jo etukäteen projektin avittamisesta eteenpäin!
(Ainiin, ja lisäks olis kiva saada vinkkiä, että miten sais halvalla turbolle muutoskattastamiseen tarvittavan alustan! Ja tarviiko alustaan muuta kuin jarrut ja jouset/iskarit.)
Ja lisäksi ylimääräisiä vinkkejä, esim mitä muuta kannattaisi autoon laittaa, että ajokokemus olisi parempi. Ja kestääkö M47 vaihteisto noita tehomääriä? Entäs tuon volvon vakio perä? Jos eivät kestä, niin millaiset tilalle?