Autoracing  KL-varaosat

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441654 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #390 : 02.09.2015, 22:25:58 »
Holset HY35W mahtuu olemaan vakio sarjan kans ku laittaa vaan. Varmaan tuo GT32 on pienempi fyysiseltä kooltaan.

Minkälaisiin tehoihin tuollainen HY35W riittää vinokoneessa. Tietysti kansi ja nokka vaikuttaa paljon, mutta jotain ajatusta?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #391 : 02.09.2015, 22:41:35 »
Kyllä se jos kansi virtaa nii 400hv menee varmaan rikki jos säädöt kohdallaan. 373hv on mitattua sinneppäin säätösellä ja vakio pakosarjalla.
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #392 : 02.09.2015, 22:58:29 »
Kyllä se jos kansi virtaa nii 400hv menee varmaan rikki jos säädöt kohdallaan. 373hv on mitattua sinneppäin säätösellä ja vakio pakosarjalla.

Oliko kannelle tehty mitään? Millä nokalla?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #393 : 03.09.2015, 06:43:36 »
Oliko kannelle tehty mitään? Millä nokalla?
Kanavat on siistitty 530 kannesta ja H nokkalla on tuo. Paras vääntö tuli 4750rpm ja huipputeho n.5500rpm
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #394 : 03.09.2015, 16:28:39 »


Siinä on yks kuva miten se istuu. Otettu aikanaan ko moottoria tehtiin ja ahdinta soviteltiin. Kompurapesään piti letkulähtö tehdä eli sorvilla uus holkki ja tuo alkuperäne katlasta tuosta kauluksen alta ja hukkaportin  kellon teline vastapäätä alkuperäistä paikkaa laittaa kiinni. Van siitä tuli tosi siisti asennus ku jakso hetken käyttää aikaa :)
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #395 : 03.09.2015, 18:15:01 »


Siinä on yks kuva miten se istuu. Otettu aikanaan ko moottoria tehtiin ja ahdinta soviteltiin. Kompurapesään piti letkulähtö tehdä eli sorvilla uus holkki ja tuo alkuperäne katlasta tuosta kauluksen alta ja hukkaportin  kellon teline vastapäätä alkuperäistä paikkaa laittaa kiinni. Van siitä tuli tosi siisti asennus ku jakso hetken käyttää aikaa :)

Nätisti istuu vakiosarjaan. Erittäinkin varteenotettava vaihtoehto omaan tehotavoitteeseen.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #396 : 03.09.2015, 18:32:36 »
eniten kiinnostaisi mahtuuko tuo 200-sarjan konehuoneeseen.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #397 : 03.09.2015, 20:05:52 »
Miksi holset halutaan sovittaa halkosarjaan?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #398 : 03.09.2015, 20:29:14 »
eniten kiinnostaisi mahtuuko tuo 200-sarjan konehuoneeseen.
Kaverin 240 konehuoneeseen soviteltiin vielä pykälän pienempääkin ahdinta eikä mahtunu, miks tollanen ahdin pitäs saada halkosarjaan? Tietysti vähäpäästöisessä saattaa nopeuttaa leimavakiointia mut eipä oo mun mielestä paha rasti vaihtaa pakosarjaa ja downpipee ahtimen lisäks jos sellaseen leikkiin ryhtyy.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #399 : 03.09.2015, 20:50:38 »
Nätisti istuu vakiosarjaan. Erittäinkin varteenotettava vaihtoehto omaan tehotavoitteeseen.
Tuo HY35W on fyysisesti pienempi ku HX35. Ja ainuita holsetteja mitkä pelaa pensamoottorissa tolla omalla hukkaportilla. Pakopesän nielu on jakamaton yms. Pro Turbo myy halvimmin. Hintahaarukka pyörii 1050-1250e ja jos haluaa muokata nii pikkuse nousee hinta. Mut tosi hyvä turbo johonki 300-400hv setuppiin. Pro Turbon myyjä sano että ovat päässeet skylinen moottorissa yli 500hv tolla turbolla
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #400 : 03.09.2015, 20:52:38 »
Miksi holset halutaan sovittaa halkosarjaan?
Mielestäni oikein passeli ajatus tähän topicciin. ahtoja.com myy hx35w kopiota #12 pesällä alta viiden sadan.  aika hyvä budjetti vaihtoehto mielestäni

Miksei holsetin vakio hukkaportti pelaisi bensaturbossa?

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #401 : 03.09.2015, 20:55:12 »
Miksi holset halutaan sovittaa halkosarjaan?
Jos mun kuvaan viittaat tuo ei ole halkosarja. Sentakia että vähemmän työtä vaihtaa turbo. Ja istuu tosi siististi.
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #402 : 03.09.2015, 21:19:29 »
Miksei holsetin vakio hukkaportti pelaisi bensaturbossa?

Useesti holsetit on jaetulla nielulla ja sisänenhukkis avaa vain toisen nielun.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #403 : 03.09.2015, 22:03:15 »
Useesti holsetit on jaetulla nielulla ja sisänenhukkis avaa vain toisen nielun.

Joskus oli jossain prokkiksessa, en muista oliko kotosuomi vai muu maailma, nii ko. ongelma ratkastu vinguttamalla nielujen väliseinämää poikkeen  :).
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #404 : 03.09.2015, 22:28:15 »
Aika paljon noilla hy:llä ja hx:llä on kokoeroa.



Muttamutta, mielenkiintoisen oloinen ahdistin.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Ateho  Elekma